iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Krasbestendigheid iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/89390-krasbestendigheid-iphone-4-a.html)

thomth 17-04-11 18:02

Krasbestendigheid iPhone 4
 
Ik wil een iPhone 4 gaan kopen, en ik heb een vraag over de achterkant. Hoe krasbestendig is deze? Is deze van hetzelfde materiaal als de voorkant. Op iPod en iPad heb ik namelijk nooit krassen. Wie heeft een iPhone 4 en kan wat zeggen over krassen?

Guest-20180925190238 17-04-11 18:22

het hangt er allemaal van af met wat jij krassen gaat veroorzaken.

Maar ik zou een iPhone 4 niet in een broekzak steken tesamen met een sleutelbos en een halve kilo kleingeld.

iphoneEd 17-04-11 20:00

iPhone altijd in mijn broekzak. Zonder protectie. Maar geen geld, sleutels of andere harde dingen erbij. Enkele hele lichte krasjes zitten erop. Het is ook een gebruiksvoorwerp en geen verzamelobject.

truckdiver 17-04-11 21:09

mijn achterkant is nog krasvrij maar op de voorkant al 2 flinke krassen
zal wel gebeurd zijn in de broekzak :(

apotheosis 17-04-11 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomth (Bericht 665204)
Ik wil een iPhone 4 gaan kopen, en ik heb een vraag over de achterkant. Hoe krasbestendig is deze? Is deze van hetzelfde materiaal als de voorkant. Op iPod en iPad heb ik namelijk nooit krassen. Wie heeft een iPhone 4 en kan wat zeggen over krassen?

Die is snel bekrast en ik ben iemand die daar redelijk wat zorg voor draagt maar ik heb geen bescherming achteraan geplakt en tja, krassen zijn onvermijdelijk. Als je op safe wil spelen zal je zo'n plastiek achteraan moeten aanhangen of hoe jullie dat ook willen noemen ;).

Ik merk idd ook op dat de achterkant van de ipad veel beter is gemaakt tegen krassen, ik hoop de volgende iphone dan ook terug zo'n metalen achterkant zal hebben, maar de iphone 4 is wel heel mooi maar in mijn ogen ook breekbaarder dan de vorige modellen. ;).

Edit; de krassen bij mij zijn wel geen zware krassen maar allemaal zo van die heel vele minikrasjes ;).
En altijd proberen je iphone apart te steken, niet bij muntstukken en niet bij je sleutels, das erom vragen als je dat doet :-).

simlockvrij 17-04-11 21:56

tsja, tis maar net wat je gewend ben, ik ben er zeer zuinig op, heb em sinds de kerst, en heb alleen aan de voorkant een screenprotector zitten, en nog geen krassen op t glas, alleen wat veegjes op t metaal, maarja, het is een gebruiksvoorwerp, dus boeiend.

Anon 17-04-11 22:09

Je kan een skin voor voor en achterkant kopen en als je die combineerd met een screenprotector en sidestrips ben je er zo goed als zeker van dat je geen krasjes zal oplopen.

simlockvrij 18-04-11 10:20

en loop je met een telefoon met een formaat van een koelkast.

Guest-20180925190238 18-04-11 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 665244)
Het is ook een gebruiksvoorwerp en geen verzamelobject.

Mijn Porsche is ook een gebruiksvoorwerp en toch heb ik niet graag dat er krassen opkomen. Zal wel weer aan mij liggen :confused:

simlockvrij 18-04-11 14:29

bij voorzichtig gebruik van een telefoon komen er ooit krassen op.
bij voorzichtig gebruik van een porsche slijten je banden.
niet echt een vergelijk.

ik ben ook erg voorzichtig, maar hij mag gewoon gebruikt worden, en als dat betekend dat er krassen op komen, boeiend, ik ga niet panisch lopen doen hiervoor.

Guest-20180925190238 18-04-11 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij (Bericht 665474)
bij voorzichtig gebruik van een porsche slijten je banden.
niet echt een vergelijk.

Juist! En bij voorzichtig gebruik van mijn bril en zonnebril slijten de glazen :D

machoman94 24-04-11 13:48

gewoon screenprotector kopen+ backprotector en je bent klaar;p

Scooter 30-04-11 11:48

vooraan heb ik folie opgeplakt nadat ik een klein krasje had om erger te vermijden achteraan wel wat kleine krassen maar een iphone is om te gebruiken niet om in de kast te laten liggen

zw0lsman 05-05-11 17:47

Achterkant krast bij mij rete snel, ondanks dat 'gorilla glass'... voorkant is nog prima in orde na 4 maanden.

pdavie 06-05-11 19:56

Hier ook de iPhone in de full body protector van Bodyguarz sinds kort..Voorheen altijd in een senahoesje..Wil hem nu zonder hoesje gaan gebruiken, gewoon omdat het een prachtdesign is en ik deze niet meer wil wegstoppen in een hoesje..Stop hem nooit bij sleutels of kleingeld in..Alleen hele lichte krasjes op de zijkant? juist..Vreemd, maar toch..Rest is als nieuw...Half jaar oud nu..

iKroes 09-05-11 21:57

Iedereen kan wel zeggen: het is een gebruikersvoorwerp en krasjes zijn niet erg maar bij mij had het vervelende bijwerkingen.

Ik had één minuscule krasje op de voorkant van mijn iPhone4. Dit krasje heeft er voor gezorgd dat mijn nano-laag volledig zonder spanning werkte, in principe niet meer werkte. Ik kreeg een grote wazige plek die niet zonder schoonmaakvloeistof te verwijderen was. Gelukkig heb ik van Apple een nieuwe iPhone4 gekregen en sindsdien heb ik op zowel de voor- als achterkant een screenprotector. Maakt je telefoon helemaal niet dik, is onzin.
Daarnaast heb ik toch dikke 600 euro voor het toestel betaald en dan wil ik er ook zo zuinig mogelijk op zijn.

Ohwja, en ik vind krasjes gewoon minder mooi :p

RMK 12-05-11 10:57

Heb mijn iphone nu 8 maanden (met gratis bumpercase van Apple).
Bumpercase is aardig aan het verslijten, heeft me ook wat nare krasjes aan de metalen rand achtergelaten, maar op zowel de voor als achterzijde heb ik geen enkele kras.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.