//

Stroomschok bij aanraking iphone

Stroomschok bij aanraking iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is heel raar. Ik sluit mijn iphone aan de pc.Dan wil ik mijn iphone pakken terwijl die aan de pc is aangesloten dan voel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-04-11, 12:04
iMafia75 iMafia75 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 81
Standaard Stroomschok bij aanraking iphone

Dit is heel raar.
Ik sluit mijn iphone aan de pc.Dan wil ik mijn iphone pakken terwijl die aan de pc is aangesloten dan voel ik een KEI harde stroom schok mn iphone trilt zegmaar.Hij wordt ook heel heet als ik hem
oplaad en de oplader ook.Is hier iets ernstigs mis mee heb het de laaste tijd.Sinds ik op 4.2.1 zit eigelijk
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-11, 12:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als de iPhone op een PC via een USB poort aangesloten is mag er geen statische elektriciteit optreden.

Via pin 15 + 16 (GND) in de dock connector is de iPhone aangesloten op pin 4 (GND) van de USB connector, die op zijn beurt weer aan de aarding van jouw PC zou moeten liggen.

Ik denk, in mijn onwetendheid, dat dit fenomeen heel weinig te maken heeft met wat voor iOS dan ook.
  #3  
Oud 24-04-11, 12:19
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Probeer anders een andere oplader, kijken of dat helpt. Is eerder een hardware probleem dan een software (firmware) probleem.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 24-04-11, 13:28
machoman94 machoman94 is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: den helder
Berichten: 102
Standaard

ik had het een paar maanden geleden met mijn 3gs ook plotseling, een niet originele oplader gebruikte ik, en de oplader raakt het bezel aan ( die ijzere rand om je iphone) en krijg ik gewoon schokken, ik pakte een andere oplader en dan had ie het niet meer
  #5  
Oud 24-04-11, 14:29
iMafia75 iMafia75 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Probeer anders een andere oplader, kijken of dat helpt. Is eerder een hardware probleem dan een software (firmware) probleem.
Ja dacht ik ook al maja alles kan (behalve dat)
  #6  
Oud 26-04-11, 12:30
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Via pin 15 + 16 (GND) in de dock connector is de iPhone aangesloten op pin 4 (GND) van de USB connector, die op zijn beurt weer aan de aarding van jouw PC zou moeten liggen.
Laten de meeste pc's nou niet randgeaard zijn omdat ze nog in een woning worden gebruikt waarbij randgeaarde stopcontacten geen verplichting waren. Nou is dat bij dit soort apparaten geen probleem omdat ze zo weinig stroom/spanning hebben dat aarding niet nodig is. Reden waarom de opladers voor iPhones, iPads en iPods geen randgeaarde stekker hebben!

Als je een defect aan de usb poort hebt (goedkope/defecte oplader is daar ook een voorbeeld van) dan kan er teveel spanning op het apparaat komen te staan en dan kun je inderdaad de spanning voelen in de vorm van tintelingen e.d.
  #7  
Oud 26-04-11, 22:04
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Ik had dit toen mijn oude pc aangesloten was aan een niet geaard stopcontact met een metalencomputerframe. De achterkant van mijn computer (metaal) was ook elektrisch geladen.
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bel icoon reageert niet op aanraking Miranda65 iPhone algemeen 1 31-01-11 19:56
Toetsenbord aanslagen zonder aanraking Rimshaker iPhone algemeen 3 22-10-10 15:12
Iphone 3g gaat op standby bij aanraking oorspeaker nielsjuuuh iPhone algemeen 4 21-01-10 10:17
Statusbalk reageert direct bij aanraking Shake3000 iPhone algemeen 2 06-01-10 07:33
Trillen bij aanraking Lebanner Jailbreak apps en thema's 14 06-05-08 02:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.