iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   problemen met internet en mail (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/89892-problemen-internet-mail.html)

natas3101 25-04-11 22:22

problemen met internet en mail
 
Dag,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Iphone, maar ik krijg hem niet helemaal goed aan de praat. (Heel vreemd, mijn vorige werkte in één keer...)

Iphone werkt niet op Wi-Fi thuis. Geeft wel het icoontje van draadloze verbinding, maar internet en e-mail werkt niet. ('safari kan pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is'). Op mijn laptop werkt Wi-Fi prima.

Thuis heb ik wisselend 3G en E. Dan heb ik wel internet (soms enorm traag), e-mail ontvangen lukt ook, maar verzenden lukt nooit.Krijg verschillende meldingen: 'De verbinding met uitgaande server is mislukt'. 'De server accepteert de ontvanger niet, omdat de server relaying niet toestaat.'

Provider: Vodafone
Mail gaat via KPN (kpnxchange, versie Lite)

Op aanraden van Vodafone, Belcompany en Iphone kenners heb ik inmiddels een aantal dingen geprobeerd (andere instellingen, aan/uitzetten, synchroniseren), maar vooralsnog zonder resultaat.

De instellingen die ik nu heb:

APN: live.vodafone.com
gebr naam: vodafone
wachtw: vodafone

Accountinstelling mail:
Server inkomende post: pop.kpnxchange.com
gebr naam + wachtwoord
Server uitgaande post: mailhost.kpnxchange.com

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast hartelijk bedankt voor je reactie!

groet, Natascha

johanneslol 04-05-11 17:12

Heb je al geprobeerd de sim kaart er uit te halen er weer in te stoppen?
het Wi-Fi probleem kun je mischien oplossen door even het netwerk te laten vergeten de iPhone opnieuw op te starten en weer te verbinden. :) dat hielp bij mij.

Jazzamataz 04-05-11 17:18

Je router resetten wil ook nog wel eens helpen om zo met de iPhone van Wi-Fi gebruik te kunnen maken.

Als het mailen niet lukt dan ligt dat toch aan je instellingen van je email account. KPN zou je de goede gegevens moeten kunnen verstrekken. Ik denk als ik ze zo bekijk dat ze niet goed zijn. Je zegt exchange mail maar vervolgens gebruik je als server pop.****

Instellingen voor VF zijn goed (mits je geen zakelijk abo bij VF hebt). Dat je internet wel eens langzaam is komt waarschijnlijk door een slechte dekking van VF, aangezien je zelf aangeeft dat je wel eens de E(dge) in je menubalk ziet.

rslee 05-06-11 13:58

Kan iemand mij helpen. Ik heb een macbook, maar kan mijn mail niet openen, maar haalt wel mijn mail binnen. Graag jullie reacties tegemoet. groetjes Roze

johanneslol 05-06-11 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rslee (Bericht 679753)
Kan iemand mij helpen. Ik heb een macbook, maar kan mijn mail niet openen, maar haalt wel mijn mail binnen. Graag jullie reacties tegemoet. groetjes Roze

Dus de mail komt binnen op je MacBook en klikt erop en hij opent niet? Wil je niet gewoon de mail te snel openen? Hij moet eerst downloaden... Ook bevat de mail alleen text ? Of zijn het plaatjes dan moet je namelijk naar beneden 's rollen en aangeven download de resterende ...

rslee 05-06-11 14:13

open niet mijn mail te snel open. Zitten geen bijlage bij alleen tekst.

ik hoor het verder wel, dank je wel voor je reactie\

groet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:44.