//

Telefoongesprekken geforceerd via USB kabel afspelen

Telefoongesprekken geforceerd via USB kabel afspelen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi, Ik ben opzoek naar de tool waarmee je het geluid van telefoongesprekken geforceerd via de USB kabel kan laten afspelen. Het vreemde is, is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-04-11, 17:47
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard Telefoongesprekken geforceerd via USB kabel afspelen

Hi,

Ik ben opzoek naar de tool waarmee je het geluid van telefoongesprekken geforceerd via de USB kabel kan laten afspelen. Het vreemde is, is dat de muziek wel gewoon via de USB kabel wordt afgespeeld, maar zodra ik een telefoongesprek ga voeren dan wordt de speaker in de iPhone gebruikt.

Als ik het mij goed kan herinneren was hier een tool voor, ik kan hem echter nergens meer vinden.

Iemand een idee? Thnx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-05-11, 01:46
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Niemand die mij snapt, niemand die een oplossing weet, of ... ?

Zal het even proberen te verduidelijken. Aan de onderkant in de iPhone zit een kabel, die kabel wordt gesplitst in een USB aansluiting en een 3,5mm jack. De 3,5mm jack stop ik vervolgens in de radio.

Muziek dat ik afspeel op de telefoon wordt komt het geluid wel uit de radio, evenals de TomTom instructies, maar zodra ik een telefoongesprek ga voeren wordt de speaker in de iPhone gebruikt.

De bedoeling is dus dat ook de telefoongesprekken gewoon over de speakers van de radio gaan, en niet door de speaker van de iPhone.

De USB kabel zit overigens niet aangesloten, die ligt er nog los bij.


Hoop dat ik zo duidelijker ben!
  #3  
Oud 02-05-11, 10:07
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Ik heb net hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing gevonden...

Na heel wat extra uurtjes zoekwerk zie ik dat er toch wel heel wat meer mensen zijn met dit "probleem".

Blijkbaar is Apple uit op de aankoop van andere duurdere oplossingen.

Er zou een programmatje zijn die dit euvel oplost maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Laatst gewijzigd door WetFox; 04-05-11 om 14:16.
  #4  
Oud 10-05-11, 00:28
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Inderdaad, erg jammer. Ondertussen weer heel wat zoekwerk verder, maar geen werkende oplossing kunnen vinden

Eigenlijk gaat hier nu heel het nut van de carkit mee weg, want als ik hem wel ergens voor zou gaan gebruiken was het wel om te bellen... Heb dan liever dat de telefoongesprekken gewoon goed gaan, en dan maar geen muziek/tomtom/etc. via de speakers. Maar nee, helaas werkt het niet zo

Oplossingen/ideeën/advies/etc. blijfven welkom !!!!
  #5  
Oud 15-09-11, 20:16
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Iemand een idee of dit met iOS 5 is aangepast?

Dus dat de telefoongesprekken niet alleen via de 3,5mm plug naar externe speakers gestuurd kunnen worden, maar ook via de connector aan de onderkant van de telefoon

Voor mij is dit tot op heden echt het grootste nadeel van de iPhone

Laatst gewijzigd door Rowinvd; 15-09-11 om 20:26.
  #6  
Oud 15-09-11, 21:55
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Geen idee, ik heb ook nog steeds geen oplossing kunnen vinden maar zit op 4.3.2 omdat ik afhankelijk ben van JB en unlock.
  #7  
Oud 18-10-11, 23:12
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Vanmiddag getest, helaas een negatief resultaat

Zo jammer dit, je bent nu gewoon echt aangewezen op de officiele TomTom carkit.
Weet iemand misschien of dit op te lossen is door een (Cydia) tweak te laten maken? Zoja, enig idee waar ik dit kan vragen?
  #8  
Oud 18-10-11, 23:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowinvd Bekijk bericht
Iemand een idee of dit met iOS 5 is aangepast?

Dus dat de telefoongesprekken niet alleen via de 3,5mm plug naar externe speakers gestuurd kunnen worden, maar ook via de connector aan de onderkant van de telefoon
Vanmiddag hier ook nog getest maar werkt idd niet. Ik neem maar gewoon nooit op als ik aan het autorijden ben...
  #9  
Oud 19-10-11, 00:01
WetFox WetFox is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 56
Standaard

Ik treur mee, mij is het ook nog steeds niet gelukt...
  #10  
Oud 19-10-11, 01:22
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Vanmiddag hier ook nog getest maar werkt idd niet. Ik neem maar gewoon nooit op als ik aan het autorijden ben...
Bij lagere snelheid is dit op te lossen door de telefoon gewoon op speaker te zetten, maar zodra je een snelheid van 50+ hebt hoor je de andere kant al niet meer. Lost t probleem dus ook niet op
  #11  
Oud 19-10-11, 05:01
takis takis is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Winterthur
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar takis
Standaard

De oplossing die ik gebruik is een aparte kabel van de jackplug naar de radio en een kabel van de sigaretten aansteker naar de dock connector. Zo wordt mijn iphone toch opgeladen en kan ik telefoongesprekken, muziek en navigatie via mijn radio te horen krijgen.
  #12  
Oud 19-10-11, 09:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik vind dat niet echt een oplossing. De geluidskwaliteit is stukken beter als ik de muziek via de Dock connector laat afspelen....
En om nou telkens 2 kabeltjes aan te sluiten.....
  #13  
Oud 19-10-11, 12:14
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Inderdaad.
Met de carkit die ik nu heb is het een kwestie van telefoon erin schuiven en dan zit ie op de dock connector aangesloten. Heb de audio kabel er wel naast liggen, maar die doe ik alleen in de telefoon als ik gebeld wordt. Dat is dus ook niet het handigste...

En daarnaast is de kwaliteit inderdaad ook stukken minder, en moet je het volume van de radio erg hard zetten om überhaupt wat te horen.
  #14  
Oud 20-10-11, 23:50
takis takis is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Winterthur
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar takis
Standaard

welke carkit heb je nu? Voor zover ik weet is het namelijk mogelijk om met de carkits van oa. Parrot en Tom Tom verbinding te maken via de bluetooth voor de gesprekken. De overige audio loopt wel via de dock connector.

Aangezien ik tevreden ben over de kwaliteit van de gesprekken in de auto via de jack kabel heb ik niet voor de bovengenoemde optie gekozen. (Ik heb mijn Iphone 90% van de tijd in de auto alleen in gebruik voor bellen en navigatie)

Indien er een mogelijkheid is om de gesprekken toch via de dockconnector door te sturen ben ik hier zeer benieuwd naar.
  #15  
Oud 21-10-11, 00:01
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Een carkit was wellicht niet het juiste woord, maar ik heb nu de Brodit houder Apple iPhone 4S all cable Padded (klik). Daaraan zit een kabel die zich weer opsplitst naar een usb poort om op te laden en een 3,5mm plug die in de radio zit.

Ik had het liever inderdaad ook andersom gehad, dat alleen het bellen via de dock connector ging en de muziek/navigatie etc via de 3,5mm plug aan de bovenkant of als je daar niets op aansluit gewoon via de speakers van de iPhone zelf. Kan je tenminste gewoon de radio aan hebben staan en alleen switchen als je gebeld wordt

Vanmiddag overigens nogmaals heel het internet afgestruind naar een mogelijke oplossing. Ben tientallen mensen tegen gekomen die hetzelfde probleem ervaren, echter heeft geen van alle een oplossing gevonden. Ook op het forum van Apple staan diverse berichten waarin gevraagd wordt of de audiogesprekken ook via de dock connector gestuurd kunnen worden, maar dat lijken er te weinig te zijn voordat Apple er wat mee gaat doen.

Misschien moeten we met ze alle ook maar even op het Apple forum gaan 'klagen'? Al hoe wel ik vrees dat het weinig gaat helpen
  #16  
Oud 23-10-11, 23:26
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Ben bang dat er voorlopig geen mogelijkheid komt om het audiosignaal via de dock connector te laten lopen, vandaag dan maar een Bluetooth 'dongle' gekocht die je kan verbinden ben je iPhone, en uit de dongle komt een 3,5mm plug die je vervolgens weer in je radio kan stoppen.

Ben benieuwd of dat een beetje gaat werken, ik houd jullie op de hoogte!


Maar aan de andere kant... Bedenk me nu dat het bij de officiële TomTom carkit wel gewoon werkt zoals wij het willen. Als het Bluetooth verhaal niets wordt dan maar zo'n ding gaan kopen
  #17  
Oud 23-11-11, 15:58
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Inmiddels een maand verder.
Het bluetooth dingetje werkt wel geinig, maar dat gaat ook niet de definitieve oplossing worden.

Kwaliteit van de gesprekken is wel perfect, maar de nadelen (van Bluetooth) zijn dat je steeds handmatig opnieuw moet verbinden en in mijn geval zit er in het apparaatje een (hele) kleine accu, waarbij het opladen ook via de 3,5mm ingang gaat, dus snel leeg is en als je m dan weer aan de stroom wilt hangen ben je dus niet verbonden met de aux ingang.

Ben nu dus toch maar aan het kijken naar een échte TomTom carkit, alleen de variant die je met schroeven kan bevestigen is voor zo ver ik heb kunnen zien niet meer leverbaar, en op marktplaats ook maar weinig te koop.


Andere oplossingen houd ik me aanbevolen
  #18  
Oud 23-11-11, 16:27
peerfineer peerfineer is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heerlen
Berichten: 50
Standaard

ter info: de daadwerkelijke handsfree functie in de tomtom carkit maakt verbinding middels bluetooth, en dus ook niet via de dockconnector.
  #19  
Oud 23-11-11, 16:29
Rowinvd Rowinvd is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 78
Standaard

Dat Bluetooth is toch alleen voor de interne speaker in de carkit zelf?
  #20  
Oud 23-11-11, 17:35
peerfineer peerfineer is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Heerlen
Berichten: 50
Standaard

ook voor wanneer je een telefoongesprek voert!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone kabel (USB) iKnidreeg Koopinformatie Nederland 39 28-01-12 17:17
usb kabel 2g / 3g keesdr iPhone algemeen 2 04-10-10 13:18
Garantie op usb kabel erix iPhone algemeen 1 10-01-10 21:42
Usb kabel illie iPhone algemeen 0 09-01-10 18:31
Internet via USB kabel RoelG Archief 1 07-03-08 11:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.