iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Home Button is soms niet responsief (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/90692-home-button-soms-niet-responsief.html)

suijkerwerk 09-05-11 21:27

Home Button is soms niet responsief
 
Hallo,

Ik ben sinds oktober een tevreden gebruiker van een iPhone 4 32GB.

Sinds iOS 4.3 werkt de Home Button sporadisch niet meer.
Laten we zeggen dat ik er per dag gemiddeld 2 x last van heb.

Soms wel 6x (of meerdere keren achter elkaar), maar dat is zijn uitzonderingen.

Ik weer dat er meer mensen hier last van hebben. Ook elders regent het klachten.

Ik heb contact opgenomen met T-Mobile en die hebben me een retourenveloppe gestuurd.

Tot zover duidelijk. Probleem is echter de reproduceerbaarheid van het probleem. Vandaag deed de iPhone het bijvoorbeeld prima.

Ik ben bang dat ik mijn iPhone gewoon weer retour krijg, omdat men geen probleem kan ontdekken. Daarbij is de matige bescherming van de telefoon door de welbekende T-Mobile enveloppe mijn grootste "vrees".

Jullie goede raad?

edwinvberkel 10-05-11 09:53

home button
 
Hoi,

Ik had 2 weken geleden voor het eerst (sinds sept 2010) ook dat mijn home button het niet meer deed, 9 van de 10 keer reageerde de knop niet.

Ook heb ik tmobile hierover gebeld en zo'n envelop gekregen. Echter na 2 dagen ellende heb ik er helemaal geen last meer van gehad... erg vreemd... ik ga m'n iphone dus ook niet opsturen. Ik hoop maar dat het probleem zich niet voordoet nadat de garantie termijn verlopen is.

Als ik hem nu opstuur krijg ik m vast ongerepareerd retour, als er wat te repareren valt.

Heb jij al meer nieuws hierover?

Gr Edwin

suijkerwerk 12-05-11 08:51

Ik wil vandaag contact opnemen met T-Mobile. Gisteren wel 10x moeten drukken, voordat er iets gebeurde (op 1 na, waren alle apps afgesloten).

Probleem is de reproduceerbaarheid van het euvel. Ik heb al verhalen gehoord dat je een iPhone met een dergelijk probleem, gewoon retour krijgt.

Hammertime 12-05-11 09:36

Ik heb hier ook last van gehad. Ik ben toen naar de apple store in oberhausen gegaan en daar is de telefoon omgewisseld voor een nieuwe. Ik heb niet bij T-mobile aangeklopt omdat ik mijn iPhone 4 daar niet vandaan heb.

suijkerwerk 12-05-11 09:39

En nu is het probleem verdwenen?

Hammertime 12-05-11 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suijkerwerk (Bericht 672914)
En nu is het probleem verdwenen?

Ik heb er tot nu toe geen last meer van...

timmarooz 26-05-11 08:46

Ik heb net hetzelfde probleem. Het komt ook een aantal keer per dag voor en is niet te reproduceren. In april heeft 'ie het bijna een hele week lang voortdurend gehad, maar toen ik er dan weer mee thuiskwam uit Afrika was het weer voorbij. De eerste keer dat ik hem na de 'herstelling' (let op de haakjes) van Apple terugkreeg, merkte ik meteen dat het probleem niet verholpen was. Toen ik hem dan meteen naar de helpdesk hier in België terugbracht, speelde de medewerker er een minuutje mee en vertelde me doodleuk dat er niets mee scheelt. Na lang aandringen hebben ze 'm nu voor de tweede keer naar Apple teruggestuurd. Als het probleem nu niet wordt verholpen, neem ik contact op met de Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop, die in dit soort gevallen jurdische bijstand verleent en kan optreden als bemiddelaar. In Nederland moet er vast iets vergelijkbaars zijn. Als dat niets oplevert, dien ik een klacht in bij het ministerie voor Economische Zaken. En als dat niets oplevert, probeer ik er ruchtbaarheid aan te geven via de media, zoals het programma Volt (is dat bij jullie nog steeds Radar?). En als dat niet lukt, spendeer ik nooit nog 639 euro aan een telefoon. Best jammer, want los van die knop is het een supertoestel.

Hammertime 26-05-11 10:13

Ik moet zeggen dat het probleem bij mijn (nog geen 6maanden oude iPhone) ook weer terug is. Ik ga ook binnenkort (weer) naar de Applestore in Oberhausen.

Ik heb een filmpje gemaakt van het probleem mocht ik het niet kunnen herproduceren aan de Geniusbar.

Ik zal laten weten hoe het gegaan is!

spartel 31-05-11 14:43

Hier hetzelfde probleem met Iphone 4 van mijn vriendin. Soms reageert de hometoets niet of niet goed. De dag erna bijvoorbeeld geen last en werkt de hometoets als hij zou moeten.

Vraag:
Je kan dus niets doen om het probleem met de hometoets zelf te verhelpen, zoals uw iphone terugzetten naar zijn fabrieksinstellingen? Of eventueel een andere oplossing?

Grtz
Spartel

spartel 31-05-11 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spartel (Bericht 678492)
Hier hetzelfde probleem met Iphone 4 van mijn vriendin. Soms reageert de hometoets niet of niet goed. De dag erna bijvoorbeeld geen last en werkt de hometoets als hij zou moeten.

Vraag:
Je kan dus niets doen om het probleem met de hometoets zelf te verhelpen, zoals uw iphone terugzetten naar zijn fabrieksinstellingen? Of eventueel een andere oplossing?

Grtz
Spartel

Nog bijkomende opmerking: Ze heeft de Iphone nu zo'n 3 weken.

Hammertime 31-05-11 16:19

Dit is mijn tweede iPhone 4 die deze problemen heeft. Ik heb de telefoon al een keer gerestored zonder een backup eroverheen te zetten.. Zelfde probleem. Vervolgens heb ik met wat perslucht de dockconnector en homebutton schoon geblazen.. Ook dit heeft niet geholpen. Wanneer ik tijd heb ga ik langs de Apple store.. Hopelijk wordt ie vervangen.

Hammertime 04-06-11 18:14

Net terug van de Apple Store in Oberhausen. De Genius medewerker kon het probleem (zoals verwacht) niet reproduceren.. Maar omdat ik speciaal naar Oberhausen was gekomen om naar mijn iPhone te laten kijken heb ik wéér een nieuwe gekregen :)

Probleem lijkt ook voorbij te zijn!

spartel 04-06-11 20:40

Terugzetten nr fabrieksinstellingen helpt geen snars. Apple 0/10 is nu tweede iphone die na paar weken terug moet!!!! Schandalig gezien de dure aankoopprijs.

flammy88 04-06-11 23:30

Het valt me op dat jullie 4.3.3 draaien ik denk dat daat het probleem ligt

Hammertime 04-06-11 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flammy88 (Bericht 679678)
Het valt me op dat jullie 4.3.3 draaien ik denk dat daat het probleem ligt

Mijn nieuwe iPhone draait ook op 4.3.3 en heeft nergens last van... In mijn geval was het echt hardwarematig..

madness1981 01-07-11 15:11

Mijn Button heeft ook de geest gegeven. Is dus waarschijnlijk hardware, ik dacht ik restore hem en dan doet ie het wel weer. maar niet dus, nu is mijn jailbreak er ook af. dus kan activator ook niet gebruiken om alternatieve homebutton toe te wijzen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.