//

EGDE , GPRS Verbindingen volledig uitschakelen.

EGDE , GPRS Verbindingen volledig uitschakelen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mn iphone sinds vandaag, ik heb m zojuist gejailbreaked en bosspreffs gedownload.. Nu heb ik alles uitgezet alleen zie ik nog steeds het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-05-09, 02:56
Fuentes Fuentes is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 31
Standaard

Ik heb mn iphone sinds vandaag, ik heb m zojuist gejailbreaked en bosspreffs gedownload..
Nu heb ik alles uitgezet alleen zie ik nog steeds het ronde icoontje naast mn provider staan.
Betekend dit dat ik nog steeds verbonden ben met GPRS??

Alvast bedankt,

Randy
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-05-09, 10:49
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Ik denk dat een belangrijk ding nog wordt vergeten in deze discussie.

Wi-Fi/edge/3g kun je makkelijk uitschakelen.
Echter, als je tooltjes gebruikt die automatisch info van het internet willen halen (bijv emailprogramma dat af en toe email checkt) en je hebt deze data-verbindingen uit staan, gaat de telefoon gewoon via GPRS verbinding maken.Volgens mij gaat GPRS gewoon over de GSMverbinding ipv de data-verbinding en dat telt als gesprekstijd en kost dus alsnog geld.

Volgens mij zat het zo dacht ik
  #23  
Oud 10-05-09, 12:11
Fuentes Fuentes is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 31
Standaard

Hmm, super vervelend dit..
Kun je GPRS overigens wel uit laten schakelen door je provider??
  #24  
Oud 10-05-09, 12:24
glennwassenbergh glennwassenbergh is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

GPRS is niet uit te schakelen door je provider, maar je moet bij de netwerkinstellingen van je Iphone, "om verbinding vragen" uitzetten. Dan wordt er alleen verbinding met wat voor netwerk, gemaakt indien je het zelf wil.
instellingen>Wi-Fi>vraag om verbinding, dit laatste moet je uitzetten. Als er geen Wi-Fi in de buurt is en je Iphone wil wel een internetverbinding hebben, zoekt ie automatisch via GPRS/UMTS een netwerkverbinding. Succes!
  #25  
Oud 10-05-09, 12:30
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Dat vind ik dan wel erg verwarrend want die instelling wekt toch echt de indruk dat het alleen betrekking heeft op Wi-Fi.
Ik zou eerder denken dat het bedoeld is om alleen via je telco te internetten en als je deze optie aanzet prefereert de iphone een Wi-Fi-netwerk in de buurt waar hij dan 'om verbinding vraagt' en als je die optie uitzet dat hij alleen de telco-protocollen toestaat en Wi-Fi negeert.
  #26  
Oud 10-05-09, 12:30
Fuentes Fuentes is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 31
Standaard

Ja dat snap ik, maar ik wil helemaal GEEN verbinding leggen via GPRS.
Dit omdat ik geen onbeperkt internet abonnement heb.

Maar iig bedankt voor de moeite
  #27  
Oud 10-05-09, 12:37
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

ik begrijp jouw punt ook wel en heb hier ( https://forum.iculture.nl/f18/i...tml#post285078 ) uitgelegd dat ik dacht dat je gprs niet kan uit zetten.

VOlgens mij is de enige oplossing je iphone in vliegtuigmodus te zetten (maar ja dan kun je ook niet telefoneren).
  #28  
Oud 10-05-09, 13:06
marcnagtegaal marcnagtegaal is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: ten oosten van scheveningen
Berichten: 5
Standaard uitzetten Wi-Fi 3g en gprs (edge)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fuentes Bekijk bericht
Ja dat snap ik, maar ik wil helemaal GEEN verbinding leggen via GPRS.
Dit omdat ik geen onbeperkt internet abonnement heb.

Maar iig bedankt voor de moeite
met het programma sbsetting (jailbreak) is het mogeijk alle verbindingsmoglijkheden onafhankelijk van elkaar uit te zetten. Je opent het programmaatje door over de stausbalk te vegen met je vinger waarna er een scherm maar beneden schuift wat je in staat stelt #G Bluetooth Brightnes edge phone Wi-Fi uit of aan te zetten
  #29  
Oud 11-05-09, 00:03
Fuentes Fuentes is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcnagtegaal Bekijk bericht
met het programma sbsetting (jailbreak) is het mogeijk alle verbindingsmoglijkheden onafhankelijk van elkaar uit te zetten. Je opent het programmaatje door over de stausbalk te vegen met je vinger waarna er een scherm maar beneden schuift wat je in staat stelt #G Bluetooth Brightnes edge phone Wi-Fi uit of aan te zetten

Is dit het zelfde als Boss Prefs??
Of schakelt deze EDGE wel echt helemaal uit?? En verdwijnt het EDGE icoontje dan ook??
  #30  
Oud 11-05-09, 10:59
glennwassenbergh glennwassenbergh is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Wat Edge aangaat, volgens mij is er in Nederland geen Edge protocol, GPRS/UMTS/HSDPA, zijn de verbindingsmogelijkheden. De Iphone, kan Edge wel aan alleen hier is dat niet.
Als je een internetvebinding wilt hebben zal de Iphone in principe indien er geen Wi-Fi is één van deze andere mogelijkheden kiezen.
In het netwerk scherm is het mogelijk daarvoor een keuze te maken.
Ik kan echter alleen betreffende de eerste generatie Iphones praten want die heb ik.
Daar heb ik dat probleem dat ik ook had kunnen teckelen.
Bij mij bleef dat Edge icoontje ook aan, totdat ik het "om verbinding vragen" uischakelde. Toen was dat opgelost.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle internetverbindingen volledig uitschakelen?? Liene iPhone algemeen 12 31-10-10 08:26
Internet volledig uitschakelen voor vakantie buitenland Rudoz iPhone algemeen 16 22-06-10 11:25
GPRS uitschakelen? iMyla Archief 1 27-12-08 00:44
woordenboek volledig uitschakelen fromalk Unlock [archief] 10 06-05-08 17:11
EGDE , GPRS Verbindingen volledig uitschakelen. coen0s Archief 1 10-03-08 10:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.