iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Autocorrectie poll (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/90767-autocorrectie-poll.html)

Michael 10-05-11 23:46

Autocorrectie poll
 
Sinds iOS 4.2 is het mis met de autocorrectie op de iPhone en iPad. Niet alleen worden de woorden niet meer goed gecorrigeerd ook heeft Apple besloten om een aantal woorden op te delen in twee woorden. Dit komt het gemak van de autocorrectie niet ten goede. Nu zijn wij nieuwsgierig naar jullie ervaringen en willen wij ook weten wie sinds iOS 4.2 zijn autocorrectie aan of uit heeft staan.

tommot 10-05-11 23:58

Staat nog wel aan, maar kwam inderdaad ook al van die verbasterde woorden tegen. Denk dat ik het binnenkort maar uit zet..

pkaak 11-05-11 00:06

Staat aan, maar heb hem via jailbreak ingesteld op de manier die op windowsmobile normaal is.. Tap to accept.
Zolang ik er niet op klik zal ie geen correctie doorvoeren.

Had echter wel vage suggesties ontdekt. Soms haalt ie gewoon een letter uit het woord weg.

F1WilliamsJeff 11-05-11 00:07

Ik word er echt gestoord van. Ik wil het wel gebruiken maar het slaat helemaal nergens meer op. Hier heeft Apple echt heel erg in gefaald. Zorgt voor veel frustratie als ik blind aan het tikken ben.

Waus 11-05-11 00:10

Serieus? Ik vind het echt een heel stuk beter. Eerst maakte ik heel veel fouten met spaties omdat ik die altijd miste. Ik typ nu veel beter en sneller dan eerst. Ik vind het juist een verbetering.

mbrouwer 11-05-11 00:21

Het was me even ontgaan dat er een wijziging was doorgevoerd maar het is echt zwaar kl*te. Vooral als ik mijn iPad op mijn werk heb voor msn is het soms bijna niet meer te lezen.

Semmtex 11-05-11 00:38

Uitgezet!! Werd er helemaal gestoord van...

tomtom100 11-05-11 01:10

Uitgezet op mijn ipad.....waardeloos nu!

chapp 11-05-11 01:58

Dramatisch idee van Apple! Toevallig maakte mijn iPhone net nog van het woord 'netwerkverbinding' de woorden 'netwerk er onding'.. Autocorrectie vond ik altijd heel relaxt. Ik ga mijn iPhone een dezer dagen downgraden naar 4.1.3 of is er een oplossing in Cydia voor dit probleem?

ballegooier 11-05-11 02:41

Ik Wilde hier net een topic over beginnen, idd vooral combinatiewoorden willen niet en je krijgt de meest onzinnige
'ver et ringen'
You get the point....
Ik erger me er kapot aan...!

Ik zet het echter niet uit, want ik heb het met m'n licht vorm van dyslexie echt nodig....

theatman 11-05-11 05:12

Uitgezet. Totaal waardeloos geworden bij langere woorden. En dan is het even wennen maar type nu net zo snel met af en toe een backspace ter correctie :) Maar de vraag is: why Apple why?

ruwepit 11-05-11 06:30

Waardeloos. Autocorrectie zou je moeten helpen. Nu is het superverstorend. Meest onzinnige woorden komen tevoorschijn. Grote misser van Apple.

Buzz 11-05-11 07:56

Bij mijn Nokia K800i van tig jaar geleden werkt dit beter, hier werden met T8 ook altijd woorden netjes aangevuld, dit mis ik echt bji de iPhone.

nzn 11-05-11 08:13

Ik vindt het meestal wel handig, maar wel in combinatie met Manualcorrect uit Cydia...

Hobao 11-05-11 08:25

Damn You Autocorrect :)
Dit gaat weer hele leuke screenshots opleveren voor die site.

Anyway to the topic: UIT want ik wordt gestoord van het feit als ik het typt dat er HET komt te staan en ga zo nog maar even door.

Willboshuijzen 11-05-11 08:42

autocorrectie
 
inderdaad is het de laatste tijd een ellende met de autocorrectie. Ik besef mij na het lezen van deze informatie dat het na 4.3 is ontstaan en overweeg het ook uit te zetten omdat ik meer berichten maak met verkeerde geautocorrigeerde teksten dan zonder de autocorrectie.

rodo82 11-05-11 09:01

verbetering
 
Ik vind het juist een hele verbetering. In het verleden typte ik vaak een 'n' in plaats van een spatie. Nu haalt hij woorden waar een overbodige 'n' in zit automatisch uit elkaar. Ben er dus tevreden mee!

ballegooier 11-05-11 09:06

Hiwr een voorbeeldne (hier grijpt ie niet in?!): Auto haarstijl (typte Autobusstation)

chapp 11-05-11 10:31

Ik neem aan dat Apple bij de nieuwe iOS de autocorrectie gaat aanpassen. Ik las namelijk op meerdere fora problemen hiermee.

Off Topic: Laatste tijd geeft autocorrectie bij mij ook problemen met hoofdletters. Als ik het woord the intyp, maatk mijn iPhone er automatisch THE van. Weet iemand hoe je dit kan aanpassen?

XIII 11-05-11 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chapp (Bericht 672578)
Off Topic: Laatste tijd geeft autocorrectie bij mij ook problemen met hoofdletters. Als ik het woord the intyp, maatk mijn iPhone er automatisch THE van. Weet iemand hoe je dit kan aanpassen?

Dat is bij mij al zolang ik mijn iPhone heb (bijna 2 jaar).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.