//

GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest

GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wellicht een bekend probleem(misschien niet eens een probleem) maar op zijn minst opmerkelijk Wanneer ik binnen de GPS status van mijn Iphone opvraag via Google ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-05-11, 10:48
iphonedre iphonedre is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard GPS positie toond vreemde locatie waar ik al tijd niet meer ben geweest

Wellicht een bekend probleem(misschien niet eens een probleem) maar op zijn minst opmerkelijk

Wanneer ik binnen de GPS status van mijn Iphone opvraag via Google maps (of dus via mobile me website mocht je telefoon gestolen zijn) toont hij de GPS status van een adres waar ik afgelopen weekend langs ben gereden(geeneens precies maar bij 100-200M)

Ik dacht Oh jee, GPS zeker kapot. Echter als ik buiten ben, en vraag de GPS status op, toont hij netjes de locatie waar ik ben.

Ga ik weer naar binnen, (en google maps 'afgesloten en opnieuw openen) toont hij wederom het verkeerde adres!

Enig idee wat er mis is? Enig idee waarom hij steeds die oude positie toont?


edit: Ik had 4.3.2. Gisteren geupdate naar 4.3.3. en hetzelfde probleem met diezelfde vreemde locatie?

edit2: Vreemd!? IPV 3G zet ik Wi-Fi aan, en nu toont hij wel de nieuwe locatie???? Dus het was/is geen GPS probleem????

Ik zet de Iphone weer uit/aan. Enkel 3g, en hij toont weer een locatie hier 30KM vandaan. (en melding kompasstoring) Ik zet Wi-Fi aan, en hij toont binnen enkele seconden de exacte positie????

Enig idee hoe dit nou kan? Ik snap er niks meer van...

Sowieso wil ik bij slecht bereik dat hij de laatste bekende GPS postie toont???

Overigens als ik buiten ben en 3G aan heb, toont ie dus wel de goede GPS positie. Maar zodra ik slecht GPS bereik heb en 3G gebruik, toont hij altijd een locatie 30KM hier vandaan.

Laatst gewijzigd door iphonedre; 11-05-11 om 11:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-05-11, 11:30
iphonedre iphonedre is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Wow, waar ik wel achterben....Als ik via Wi-Fi ben toont hij de positie(bedrijfsWi-Fi) Blijkt dus dat de Iphone gebruik maakt van Skyhook. En ja hoor, de straat van werk staat ook in de skyhookDB...Kortom positie is bij bendering bepaalt op basis van Wi-Fi!!

Blijft dus staan hoe ik kan zorgen dat de Iphone de meest recent bekende GPS positie toont, en niet een van enkele dagen geleden....
  #3  
Oud 11-05-11, 13:18
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Doet hij dat bij alleen de app kaarten die voor is geïnstalleerd op je iPhone, of met alle apps?

Groeten Sentmen.
  #4  
Oud 11-05-11, 14:28
iphonedre iphonedre is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Die gebruiken ook allemaal de 'foute' locatie.

Ik snap niet zo goed waarom hij deze locatie gebruikt. Wellicht omdat de vodafone 3G daar vandaan komt ofzo? Ik zit voor werk in Amsterdam, en hij toont locatie in de buurt van Leiden???

Ik dacht altijd dat hij de laatst bekende locatie gebruikte? Ik heb de locatievoorziening al eens uitgezet. Daarna aangezet, buiten gaan staan. Dan GPS laten zoeken. (werkt dus goed, juiste locatie) dan MAPS afsluiten. Naar binnen(slechte bereik) maps aan, en hij toont WEER leiden(onjuist)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS locatie Twitter Remco. iPhone algemeen 1 30-11-10 08:51
Hardware: Locatie kan niet worden bepaald (GPS werkt niet) daaf iPhone Navigatie 28 15-12-09 11:23
GPS problemen en andere vreemde zaken frenske iPhone algemeen 11 02-10-09 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:36.