//

gejailbreakte iphone opsturen binnen garantie?

gejailbreakte iphone opsturen binnen garantie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft er iemand ervaring mee om garantie te claimen met een gejailbreakte iphone? Mijn iphone laad ineens niet meer op en inmiddels is de batterij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-05-11, 01:23
martinl martinl is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard gejailbreakte iphone opsturen binnen garantie?

Heeft er iemand ervaring mee om garantie te claimen met een gejailbreakte iphone? Mijn iphone laad ineens niet meer op en inmiddels is de batterij zo leeg dat hij helemaal niets meer doet. Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd maar die helpen allemaal niet. Nu wil ik graag mijn garantie claimen bij de winkel.
Heeft hier iemand ervaring mee? Krijg ik hierdoor problemen of naderhand alsnog een hoge rekening gepresenteerd? Of maken ze hem gewoon niet dan? Ze kunnen het namelijk pas zien nadat hij het weer doet.

graag hoor ik van jullie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-05-11, 07:33
Jitse's schermafbeelding
Jitse Jitse is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 182
Standaard

Wil hij wel aan als hij aan de lader zit?
  #3  
Oud 16-05-11, 08:02
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Je hebt geen garantie op een iPhone met jailbreak.
Iphone eerst herstellen naar de fabrieksinstellingen en dan kan je iPhone opsturen voor reparatie onder garantie.
  #4  
Oud 16-05-11, 08:18
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Heb je niet veel aan als iTunes je iPhone niet ziet en niet oplaad en niet opstart als je hem in de kabel duwt en in je computer. Dus dat valt af, maar als jij het niet kan dan kunnen hun het ook niet. Eerst zeker weten dat je alles geprobeerd hebt en dan opsturen, krijg je als het goed is gewoon een nieuwe toegestuurd, is bij mij toen ook gebeurd met m'n 3G[S].
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #5  
Oud 16-05-11, 10:23
martinl martinl is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor jullie snelle reacties. Uiteraard begrijp ik dat de jailbreak er beter af gehaald kan worden maar daar kan ik niet meer bij. En hij reageert ook niet met de lader er in en ook niet op de lader van een vriend van mij. Ik hoop dat ze hem gewoon aannemen en dat hij alsnog gemaakt kan worden.
  #6  
Oud 16-05-11, 11:32
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Kan je hem ook niet in DFU mode zetten? Als je dat wel kan , kan je hem ook meteen herstellen .. Misschien proberen , het is maar een idee ik heb voor de rest geen ervaring met lege telefoons die niet meer opladen
  #7  
Oud 16-05-11, 11:36
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Uiteraard kan hij gemaakt worden. Zal wel de accu zijn die kapot is. Alleen bij nieuwe accu plaatsen en weer opstarten zien ze wel de jailbreak. Of ze repareren niet en sturen gelijk een nieuwe. Dan heb je geluk.
  #8  
Oud 16-05-11, 11:54
martinl martinl is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Unhappy

Uiteraard heb ik de dfu mode ook al geprobeerd, home en uit 10 sec geprobeerd, 4x audioswitch en home en uit geprobeerd. Niets helpt meer hij is zo dood als een peer. Dus als ik in de winkel sta en ze vragen is hij gejailbreakt antwoord ik gewoon nee in de hoop dat ik een nieuwe krijg.
  #9  
Oud 16-05-11, 13:19
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Balen zeg! Ik hoop t voor je dat je gewoon een nieuwe krijgt en dat ze niet naar de kapotte kijken..Succes!
  #10  
Oud 17-05-11, 20:09
martinl martinl is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Vandaag naar utrecht gegaan om mijn telefoon weg te brengen. Eerst naar t*lefoonkopen.nl waar ik hem gekocht heb, die hebben een vesteging in utrecht. Ik: Ik kom mijn telefoon terug brengen die laad ineens niet meer op. verkoper met de hand onder zijn hoofd: Met de iphone heeft u maar 1 jaar garantie dus die valt er net buiten. ik: Nee hoor ik heb gewoon 2 jaar garantie zie ik overal staan op internet. verkoper met zijn hand onder zijn hoofd: Nee dat klopt niet, ik heb zelf ook een 3gs en ik weet hoe het met de garantie zit. Ik werd boos natuurlijk hij deed helemaal geen moeite om mij te helpen... oja toch wel. verkoper: Ik kan u wel een abbonnement verschaffen voor de iphone 4 dan laat ik die gewoon 4 maanden later ingaan. Hoe haalt die laml*l het in zijn hoofd! Ik: Alsof ik uberhaubt nog een telefoon bij jullie zou willen kopen ben weggelopen. Gelijk door naar de t-mobile shop.
Ik weer ik kom mijn telefoon terug brengen want die laad niet meer op. verkoper: even hard reset geprobeerd en andere lader, hielp uiteraard niet want dat had ik ook al gedaan. Hij zegt ja natuurlijk heb je 2 jaar garantie ik kan je nu terug sturen naar hun maar ik help je wel direct ik wil niet dat je t-mobile aankijkt door hun slechte service. Iphone wordt opgestuurd en over 2 weken krijg ik hem thuis. Als het goed is gemaakt en als hij toch buiten de garantie valt om de een of andere reden is hij niet gemaakt en krijg je er een kosten plaatje van hoeveel het kost om het te maken, zodat je niet meet vervelende kosten acheraf zit.
Ik ben benieuwd naar de uitslag en top service bij t-mobile maar koop nooit een telefoon bij telefoonk*pen.nl
  #11  
Oud 25-05-11, 22:24
Jupsin's schermafbeelding
Jupsin Jupsin is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 75
Standaard

Ik heb mijn iPhone (3G) ter reparatie aangeboden terwijl hij gejailbreakt was. Netjes een nieuwe gekregen. Jailbreaken is legaal, onthoud dat.
  #12  
Oud 25-05-11, 22:25
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ja maar er staat duidelijk in de overeenkomst van Apple (de voorwaarden van je garantie) dat als je je garantie wilt blijven behouden dat je geen jailbreak moet installeren.
  #13  
Oud 02-06-11, 01:05
martinl martinl is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 5
Standaard

Ik heb inmiddels de welbekende brief van t-mobile gekregen dat het toestel niet gerepareerd kon worden maar wel buiten de garantie geruild kon worden voor 216 euro. t-mobile opgebeld en gevraagd waarom hij niet binnen de garantie viel. Antwoord VOCHTSCHADE. Hij is nooit in contact geweest met een vloeistof. Wat ik kon doen was een second opion laten doen bij een ander bedrijf. Het is echt onaceptabel en wat blijkt als ik even rond google ik ben 1 van de zoveelste. Zelfs nadat het programma kassa deze oplichterij aan het licht heeft gebracht.
Nu las ik net dat deze second opion bij een erkend reparatiebedrijf uitgevoerd moest worden. Heeft iemand een lijste van reparatiebedrijven?
Zelf heb ik al mail contact gehad met ipod-service.nl alleen kan ik nergens vinden of deze erkend is of niet.
Ik wordt er inmiddels niet goed van en voel mij heel erg opgelicht en beledigd. Via de klantenservice heb ik na 4x bellen gelukkig inieder geval mondelinge toezegging dat hun de kosten vergoeden als een second opion geen vochtschade contateerd. Echter kan ik zo nog niets hard maken aangezien ze dit niet per mail aan mij wilde bevestigen.
Ik moet mijn mobiel nog terug krijgen maar daarna ga ik hem zeker opsturen de kosten zullen allicht minder zijn dan 216 euro
  #14  
Oud 02-06-11, 09:00
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

kan je de batterij niet zelf vervangen
ik heb zelf een 3g en ik heb perfect het scherm ervan kunnen halen en dan wat kabeltjes die je gemakkelijk kan terug zetten ervan los gekoppelt
daarna het touchscreen vervangen (zat een barst in)
de batterij is even simpel
en kan je bovendien zelf is kijken of het echt vochtschade is!
zo'n batterij kost ongeveer 30euro

je kan natuurlijk ook een service inschakelen die dit kan doen en vraag of je mag meekijken of er vochtschade is

dit kan 80euro kosten

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 juni 2011 om 09:07 ----------

srry voor mijn foutje, het laten repareren door een service zal geen 80 euro kosten,de exacte prijs weet ik niet maar minder als 80 euro denk ik

overigens heb ik een site gevonden waar je het kan laten repareren in nederland
iPhone Reparatie Amsterdam voor iPhone 3G, 3GS & 4!
  #15  
Oud 02-06-11, 09:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martinl Bekijk bericht
Ik heb inmiddels de welbekende brief van t-mobile gekregen dat het toestel niet gerepareerd kon worden maar wel buiten de garantie geruild kon worden voor 216 euro. t-mobile opgebeld en gevraagd waarom hij niet binnen de garantie viel. Antwoord VOCHTSCHADE. Hij is nooit in contact geweest met een vloeistof. Wat ik kon doen was een second opion laten doen bij een ander bedrijf.
Sommige mensen gebruiken het woord "oplichterij" nogal snel als er een beslissing in hun nadeel uitvalt.

T-Mobile onderzoekt die toestellen zelf niet, die laten dat doen door een erkend service bedrijf dat dan een diagnose stelt. Met die diagnose bepaalt T-Mobile dan of er sprake is van garantie of niet.

Waarom heeft T-Mobile in zulke zaken steeds per definitie ongelijk en de gebruiker steeds per definitie gelijk? Als T-Mobile zegt dat er vochtschade is dan is dat onmiddelijk oplichterij, leugens, enz... En als jij zegt dat het toestel nooit in aanraking is gekomen dan is dat de "absolute waarheid en niets dan de waarheid"

Het is heel netjes dat T-Mobile de mogelijkheid geeft om een "second opinion" expertise te laten doen en als die "second opinion" in uw voordeel uitvalt het toestel alsnog binnen de garantie te herstellen cq. vervangen.
  #16  
Oud 02-06-11, 17:24
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

doe het gwn zelf
veel goedkoper en zo kan je de volgende keer als er weer een probleem is de oorzaak
mssn zelf vinden
  #17  
Oud 02-06-11, 18:27
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

ik zou gewoon vragen wat de schade dan is, wat er defect is en hem dan ergens anders laten repareren.
  #18  
Oud 03-06-11, 05:38
opp opp is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard

@Timosha
Dat ben ik volledig met je eens,
Ik heb het met een lader gehad, was kapot volgens hun door niet normaal gebruik van mij en hij zou buiten de garantie vallen, kosten 75 euro...aldus de reparatie service.

Heb ze een fax gestuurd dat ze me de spullen maar moesten retouneren.
Het toestel was verdikke net 3 mnd oud, geen garantie meer...duh!
Heb contact opgenomen met t-mobile, verhaal verteld en kan niet anders zeggen dat het netjes is geregeld.
Excusses voor de fout van een "ander" bedrijf, en dat hun er alles aan gingen doen om het op te lossen.
Inmiddels een nieuwe lader zonder problemen, en geen 2 weken wachten, nog binnen een week had ik een nieuw 220 blokje.

Die reparatieservice is gewoon shit! en t-mobile werkt aan een oplossing.
Dat was mijn ervaring
  #19  
Oud 03-06-11, 08:00
brianpa brianpa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 69
Standaard

mijn iphone is ook kapot en die hebben ze naar iamservice desk gestuurd die zijn wel erkend
woon namelijk zelf ook ik utrecht
  #20  
Oud 03-06-11, 10:00
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Ik heb mijn iPhone al 2 keer moeten opsturen, allebei de keren gejailbreaked. Ik kreeg bij allebei gewoon een nieuw toestel.
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Binnen 1 week je IPHONE 4 binnen hebben ?? DAT KAN Dejviisz Koopinformatie Nederland 19 02-09-10 23:06
opsturen iPhone naar Italië? Clemensa Koopinformatie Rest Europa 8 16-09-09 13:29
2de hands iphone opsturen. gemmelos Koopinformatie Nederland 2 07-07-08 09:13
iphone opsturen naar hotel? peter1234 Koopinformatie Nederland 3 16-03-08 01:21
iphone opsturen naar hotel in us kiddah001 Koopinformatie USA 8 12-01-08 11:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.