//

iPhone valt uit tijdens opladen snachts

iPhone valt uit tijdens opladen snachts discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een week heb ik na de reparatie van mn vorige iphone een nieuw toestel gekregen. Het gaat hier om een 3GS. gejailbraked? Jazeker. Versie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-05-11, 12:38
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard iPhone valt uit tijdens opladen snachts

Sinds een week heb ik na de reparatie van mn vorige iphone een nieuw toestel gekregen. Het gaat hier om een 3GS. gejailbraked? Jazeker. Versie 4.3.3

Nu heb ik me sinds ik deze telefoon gebruik al een aantal keer verslapen. De telefoon valt snachts tijdens het opladen namelijk uit. Hier kom ik sochtends dan achter als ik hem aan probeer te krijgen wat niet lukt. Na een soft reset lukt dit wel.

Wat opvallend is, is dat de eerste keer dat dit gebeurde de accu 36% opgeladen was terwijl hij minstens 6uur aan de lader heeft gehangen. Hij was toen ook zn tijd en datum vergeten.

Vannacht werd ik even wakker en keek op mn iPhone. 100% opgeladen. Ik dacht gelukkig hij doet t weer en viel in slaap.

Sochtends weer geen wekker en na een soft reset kreeg ik het toestel weer aan. Accu: 86% vol.

Wat gaat hier verkeerd?
Ik gebruik een officiele Apple netstroom adapter maar een namaak kabel. Dit heeft echter nooit problemen gegeven!

What to do? Toestel is 5dagen oud
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-05-11, 13:35
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Klinkt niet goed. Nog een keer terug sturen.
__________________
If you've been seen fixing it, you will be blaimed for breaking it.
  #3  
Oud 16-05-11, 13:47
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

Zou kunnen. Ga toch eerst proberen om het apparaat volledig te herstellen via iTunes. Dan maar alles kwijt. Liever dat dan 6 weken geen telefoon. Snap dan niet waarom ze die telefoons niet testen voordat ze naar de klant gaan!
  #4  
Oud 16-05-11, 14:21
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Je hebt een punt met dat testen maar ze gaan er gewoon van uit dat het werkt en om nou bij iedereen even zijn toestel te testen voor dat het naar de klant gaat is ook nog al wat snap je? Succes verder, gewoon opnieuw terug sturen denk ik en dan een goeie krijgen..
  #5  
Oud 16-05-11, 14:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Normaal krijg je een refurbished (ipv nieuw) toestel als reparatie niet mogelijk/zinvol is.

Het lijkt me dat ze zo'n toestel wel testen.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 16-05-11, 14:31
tommetje138 tommetje138 is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 72
Standaard

Oh oke, ik weet het ook niet zeker hoor maar we zullen het nooit weten omdat volgens mij niemand van ons bij apple werkt en gaat over kapotte iphones ;p
  #7  
Oud 16-05-11, 15:04
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

----------

Laatst gewijzigd door RickvdBerg; 17-05-11 om 12:11. Reden: -
  #8  
Oud 17-05-11, 12:11
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

Update: Ik heb de iPhone inmiddels hersteld in iTunes. Ik heb vannacht medere malen gekeken of hij opgeladen was en hij deed er behoorlijk lang over. Toen hij op 100% was, zag ik hem daarna ineens terug lopen naar 99%, met de lader er in! Het icoontje van de batterij gaf aan dat er géén lader in zat. Ik heb toen de lader er uit getrokken en opnieuw er in gestoken en hij begon weer te laden. Toen ik vanmorgen wakker werd, stond de iPhone weer uit. Ik heb hem via een Soft-reset weer aan gekregen en wat bleek: de accu was nog maar 86% vol.

Ofterwijl: de iPhone disconnect uit zich zelf de lader, en hij lijkt na een bepaalde tijd in een soort 'standby' te vallen. Het heeft in ieder geval niks met de jailbrake te maken dus.
  #9  
Oud 17-05-11, 12:27
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

Update 2: Contact opgenomen met the phone house in Oosterhout, waar ik het toestel van de reparatie heb terug gekregen. Nieuwe oplossing:

1. iPhone een harde reset geven (volume knop omhoog, power button, en home button)
2. Herstellen in iTunes naar 4.2.1.
3. Een week proberen, kijken of dit helpt
4. Probleem verholpen? Terug zetten naar 4.3.3.

Het is dus wel degelijk een software matig probleem. Dit was al duidelijk toen de iPhone uitviel terwijl hij aan de lader zit. Dit moet niet kunnen.
  #10  
Oud 24-05-11, 10:38
RickvdBerg's schermafbeelding
RickvdBerg RickvdBerg is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Hilversum
Berichten: 18
Standaard

Vanochtend wakker geworden en wat bleek? Accu 100% geladen en het toestel stond nog aan! Eindelijk dacht ik van het probleem af te zijn maar, toen ik de lader er uit trok viel de telefoon uit. En nu gaat hij ook echt niet meer aan.

Laten we deze dag dan maar weer beginnen met een gezellig bezoek aan The Phone House..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS valt uit tijdens het bellen. mayo001 iPhone algemeen 10 11-02-12 22:20
iPhone 3G valt uit tijdens bellen. Batterij van vol plotseling leeg clautje25 iPhone algemeen 16 27-06-11 23:21
Iphone 3G valt uit tijdens het opladen asianck iPhone algemeen 2 08-11-10 21:45
valt uit tijdens opstarten merijnvld iPhone algemeen 1 07-03-10 21:44
iPhone 1e gen.: Iphone valt uit tijdens update piet piraat Unlock 7 24-07-09 01:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.