iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geluid iPhone 4 aan en uit door valse "accessoiremelding" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/92450-geluid-iphone-4-door-valse-accessoiremelding.html)

vdvpj 05-06-11 09:59

Geluid iPhone 4 aan en uit door valse "accessoiremelding"
 
2 Bijlage(n)
Ik heb een probleem met mijn iPhone 4.
Ik krijg constant de melding "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'

Mijn geluid werkt niet meer (soms weer wel en dan heel luid). De instellingen zijn correct ingesteld en ik kan de zijtoetsen voor het geluid ook niet gebruiken.
(zie bijgevoegde foto's). Bovendien is die constante accessoire melding erg irritant, er is immers geen accessoire aangesloten!

Ik heb mijn iPhone al gesynchroniseerd, verschillende keren aan en uit gezet maar niets helpt. Ik heb hem nog niet "hersteld" via iTunes.
Zal herstellen al mijn berichten, ... verwijderen? Iemand ervaring hiermee?

Ik hoop op snel antwoord, want dit is erg vervelend!

Guest-20180925190238 05-06-11 10:15

Dit is een probleem met pin 21 op de dock connector (of de dock kabel).

Tussen pin 21 en aarde (GND) moet een welbepaalde Ohmse weerstand liggen die bepaalt om wat voor accessoire het gaat.

Misschien zit er wel een stofje of iets anders dat een sluiting maakt met pin 21. Probeer eens om de dock connector schoon te maken of om een andere dock kabel te gebruiken.

vdvpj 05-06-11 10:43

Bedankt! Het probleem is opgelost denk ik. Die technische info was overbodig, het deel van "een stofje..." was voldoende. Thanks

Guest-20180925190238 05-06-11 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vdvpj (Bericht 679715)
Bedankt! Het probleem is opgelost denk ik. Die technische info was overbodig, het deel van "een stofje..." was voldoende. Thanks

OK! Ik zal nooit meer de reden van een probleem vermelden, alleen maar de oplossing :d

pros 17-07-11 22:12

ik heb hetzelfde probleem met "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone
kan je me wat meer uitleg geven over pin 21 en aarde en hoe ik dit moet behandelen
bedankt op voorhand ik hoop dat het bij mij ook opgelost geraakt

rosalinda 10-08-11 20:10

bij mij idem heb alles al geprobeerd kan iemand mij aub vertellen wat ik moet doen en hoe dit op te lossen is
thanks

pros 10-08-11 20:20

rosalinda

ik heb dit probleem kunnen oplossen door met de stofzuiger op volle kracht en met fijn mondstuk onderaan de iphone 4 te zuigen en probleem was direct opgelost

mvg
pros

rosalinda 10-08-11 20:35

hoi Pros
mijn gezin verklaarde me voor gek maar net met de stofzuiger idd gedaan wat je voorstelde......helaas zonder resultaat kreeg meteen de melding
"Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'
als ik bij geluiden kijk staat er ook geluid uit terwijl alles aanstaat en op maximum als mijn oordopjes erin zitten doen de geluiden het ook.... alles geprobeerd wat op het forum te lezen is ........niets heeft het gewenste resultaat opgeleverd

wblink 11-08-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosalinda (Bericht 698422)
hoi Pros
mijn gezin verklaarde me voor gek maar net met de stofzuiger idd gedaan wat je voorstelde......helaas zonder resultaat kreeg meteen de melding
"Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor iPhone; U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn.'
als ik bij geluiden kijk staat er ook geluid uit terwijl alles aanstaat en op maximum als mijn oordopjes erin zitten doen de geluiden het ook.... alles geprobeerd wat op het forum te lezen is ........niets heeft het gewenste resultaat opgeleverd

Ik kreeg de melding kort na het installeren van een app. Heb de app verwijderd en probleem kwam niet terug.
Ga niet vertellen welke app: geeft alleen maar onnodige onrust.
Plaats nu (na schoonzuigen) de app weer terug en al de melding DAN weer komt meld ik hem hier.

bakkietje 11-08-11 19:28

Ik heb een 'herstel' uitgevoerd en sindsdien is het probleem van de baan.

SoLiDeNL 29-08-11 10:32

ik heb hetzelfde probleem er zat inderdaad wat stof in... alleen het stof verwijderen werkte niet ik ben op dit moment bezig met een systeem herstel hopelijk werkt dit.

@wblink

Ik heb een klein vermoeden welke app je bedoeld volgens mij is het bij mij ook begonnen nadat ik die heb geinstalleerd

colliehome 29-08-11 10:36

Wel eens zo leuk als de betreffende app dan vermeld wordt. Misschien kan de Dev er dan wat aan doen.

SoLiDeNL 29-08-11 11:13

Overigens niks helpt bij mij...

stof verwijderen niet..
systeem herstel niet..

Opsturen naar reparateur dan maar ?? of heeft iemand anders nog een idee'tje ?

apotheosis 29-08-11 14:55

Roffll, idem hier, nikske helpt en heb al alles gedaan, heb wel zo'n producten gekocht nu die timoshia me hier had verteled, ik ga deze deze week ontvangen, ik ben benieuwd of dat zal helpen.
En ik steek geen enkele iphone meer in zo'n dockcoonector, never, tis toen de miserie begonnen is.

wblink 29-08-11 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 702888)
Wel eens zo leuk als de betreffende app dan vermeld wordt. Misschien kan de Dev er dan wat aan doen.

Klopt.

Ik wilde eerst wat meer duidelijkheid voor mezelf alvorens wat te gaan roepen.
Het bertreft "My Data Usage (Pro)". Eerst de gratis versie: "probleem" begon (tussen aanhalingstekens omdat het vziw alleen een melding is). Die verwijderd: geen meldingen meer, nu de Pro versie erop ende meldingen komen af en toe weer. Ik merk verder geen afwijkingen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.