//

iPhone 3G onherstelbaar

iPhone 3G onherstelbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds een tijdje heb ik last van een iPhone die soms uit het niets uitviel, en daarna weer vanzelf aan ging. Dit alles zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-06-11, 13:17
aajpoon aajpoon is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 9
Standaard iPhone 3G onherstelbaar

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik last van een iPhone die soms uit het niets uitviel, en daarna weer vanzelf aan ging. Dit alles zonder écht af te sluiten, want als hij het weer deed stond hij verbonden met het netwerk en alles weer op het homescreen. Ik kreeg ook geen appeltje te zien of zo.

Nou is het gisteren weer gebeurd, maar dit keer gaat hij niet meer aan.Tenminste, hij gaat wel aan, maar start niet meer op.

Eerst bleef het appeltje ik weet niet hoelang hangen, dus heb ik hem in Rec. Mode gezet. Hiermee kan iTunes hem weer zien (de comp niet!) en kan ik zelfs proberen te herstellen.

Nu heb ik op deze methode al de volgende foutmeldingen gehad: 9, 40, 13xx, de 16xx reeks, en nog een paar die me ontschoten zijn.

Vervolgens heb ik het met tinyumbrella en de DFU mode geprobeerd, alleen hierbij ook geen resultaat en foutcodes. (heb de TSS in tinyumbrella aangezet ofzo alvorens het herstellen in itunes zelf) Hierbij een herstel bestand o.i.d. van i-net gehaald, maar ook dit wilt niet werken.

Wie heeft er raad? Ik kom er echt niet meer uit

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 juni 2011 om 14:06 ----------

Hij blijft nu zitten met error 1604. Alle USB poorten zijn oke, de kabel is wat versleten maar daar kan het toch niet aan liggen als hij de iPhone wel herkent, en zelfs aanstalte maakt om te herstellen?

Wanneer hij bij het daadwerkelijke herstellen aankomt, flitst het scherm van de iPhone en sluit daarna het herstellen af met de code 1604, of code 9.

Hopelijk is het wat duidelijker zo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-06-11, 22:29
aajpoon aajpoon is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 9
Standaard

Ben inmiddels iets verder.

Heb redsn0w 0.9.6b6 gedownload en het iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore bestand. Hiermee heb ik de iPhone zonder eerst via iTunes te herstellen weten te jailbreaken. Maar dat was van korte duur want toen ik in de cydia store bezig was, kreeg ik een berichtje en liep hij weer vast. Nog proberen te *****n met de home-knop en normaal uit proberen te zetten, maar hij zat helemaal vast. Toen maar weer Home-Aan/Uit voor 10 seconden gedaan. Waarna hij dus weer met hetzelfde probleem zat. De telefoon werkte verder prima op redsn0w, al mijn apps waren er gewoon nog etc. Wat wel apart was is dat ik geen sim-pincode in hoefde te voeren bij de eerste keer opstarten. Betekend dat dat hij na 6000x in DFU en rec. mode geweest te zijn, in een soort van slaapstand is? Of gaat een iPhone nooit helemaal uit?

Maargoed, toen heb ik redsn0w 0.9.6rc17 gedownload en het iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore bestand weer gebruikt. Hierbij loopt hij op verschillende punten in de redsn0w installatie vast. (Op het gedeelte wat op de telefoon gebeurd dan, op de pc geeft hij al completed aan.)

Het gebeurd vooral dat er eindeloos Please wait... komt te staan, en waarna dat dan is afgelopen start hij opnieuw op om vervolgens alleen maar het appeltje te laten zien.

Ook merk ik dat na eindeloos blijven proberen redsn0w te installeren, het in de DFU modus krijgen van de iPhone steeds lastiger gaat. Zo gaat hij bijvoorbeeld bij stap 2 al bij *Houd de aantoets nog 4 seconden in* uit, en moet ik dan al de powerknop loslaten en de home-toest ingedrukt houden. Zo herkent redsn0w hem heel moeilijk in de installatieprocedure, hoe kan ik dit verhelpen?

Oja, bij iTunes krijg ik nu code 2002, met het iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore bestand. Dit doe ik door in DFU te gaan en dan met Shift+Herstellen het bestand te selecteren. Steeds als hij op het punt staat te herstellen, na eindeloos voorbereiden, flitst 'ie en is het weer terug bij af...

Nu weer terug naar redsnow 0.9.6b6, waarmee het gelukt was. Hier loopt hij nu vast op

**The voluma Data could not be verified completely.

Mounting rootfs ad read-write...
Mounting devfs...
Mounting disk0s2...
ERROR!

Niemand die me kan helpen hier..?

Laatst gewijzigd door aajpoon; 07-06-11 om 10:43.
  #3  
Oud 07-06-11, 17:29
aajpoon aajpoon is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 9
Standaard

Ben ik weer,

Jailbreaken met redsn0w 0.9.6b6 is me gelukt maar nu het volgende:

Na de installatie krijg ik alleen het appeltje te zien...

Is dit een bekend probleem? Is het te verhelpen? Iemand?????
  #4  
Oud 07-06-11, 19:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Omdat de topic starter al antwoord krijgt in een dubbelpost gaat hier een slotje op.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone onherstelbaar? DEform Archief 2 27-01-08 13:42
Let Op! Opladen met 3rd party lader kan iPhone onherstelbaar beschadigen hazu123 iPhone algemeen 4 19-01-08 20:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.