//

Risico van UDID weggeven?

Risico van UDID weggeven? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik wil misschien updaten naar iOS5 maar vroeg me af wat het risico is om mijn UDID te gebruiken op bepaalde websites. Hier is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-06-11, 11:45
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard Risico van UDID weggeven?

Hallo,

Ik wil misschien updaten naar iOS5 maar vroeg me af wat het risico is om mijn UDID te gebruiken op bepaalde websites. Hier is vrij veel onduidelijk over. Misschien hebben mensen ervaringen met iOS4 (beta) die toen ook hun UDID hebben gebruikt en hierdoor nu in de problemen zijn gekomen en zo ja wat dan?
Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-06-11, 12:59
ptrschtn ptrschtn is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Stede Broec
Berichten: 2
Standaard

Nooit je UDID weggeven als om het iOS beta's gaat!
  #3  
Oud 07-06-11, 13:51
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Bedankt! Maar de grote vraag, waarom dan niet ?
  #4  
Oud 07-06-11, 13:55
pdreissen pdreissen is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Limboland
Berichten: 99
Stuur een bericht via Instant Messenger naar pdreissen Stuur een bericht via MSN naar pdreissen
Standaard

Er was gisteren opeens ook een site in de lucht speciaal voor de iOS5 beta. Hier moest je je UUID opgeven. Je kunt je voorstellen dat als je je UUID opgeeft, en Apple blokkeert die developer accounts (want het mag niet period!), dan zit je opeens met een telefoon die niet meer werkt.

Het blijft natuurlijk altijd lastig, er zijn heus developers die nog wat plekken over hebben die wel te vertrouwen zijn. In principe gelden dezelfde regels als bij Marktplaats, als het allemaal te mooi klinkt dan klopt er meestal iets niet. Dus check altijd met wie je zaken doet, voordat je je UUID afgeeft aan betreffende personen.
__________________
"Microsoft Products are Generally Bug Free"
-- Bill Gates
  #5  
Oud 07-06-11, 17:47
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdreissen Bekijk bericht
Er was gisteren opeens ook een site in de lucht speciaal voor de iOS5 beta. Hier moest je je UUID opgeven. Je kunt je voorstellen dat als je je UUID opgeeft, en Apple blokkeert die developer accounts (want het mag niet period!), dan zit je opeens met een telefoon die niet meer werkt.

Het blijft natuurlijk altijd lastig, er zijn heus developers die nog wat plekken over hebben die wel te vertrouwen zijn. In principe gelden dezelfde regels als bij Marktplaats, als het allemaal te mooi klinkt dan klopt er meestal iets niet. Dus check altijd met wie je zaken doet, voordat je je UUID afgeeft aan betreffende personen.
Apple kan toch echt niet jou toestel blokkeren hoor.
Waar heb ik een overeenkomst getekend dat ik geen UDID mag doorgeven om zo een beta te testen?
Dat ze de developer blokkeren, dat kan dan wel, want hij overtreedt de regels, maar de eind gebruiker?
  #6  
Oud 07-06-11, 17:51
pdreissen pdreissen is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Limboland
Berichten: 99
Stuur een bericht via Instant Messenger naar pdreissen Stuur een bericht via MSN naar pdreissen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
Apple kan toch echt niet jou toestel blokkeren hoor.
Waar heb ik een overeenkomst getekend dat ik geen UDID mag doorgeven om zo een beta te testen?
Dat ze de developer blokkeren, dat kan dan wel, want hij overtreedt de regels, maar de eind gebruiker?
Herstel, wat ik bedoel te zeggen is, stel het developer account van de developer waar jou UDID staat geregistreerd wordt geblokkeerd, dan zul je redelijk snel klaar zijn met het nog kunnen opstarten van je iDevice. Beta's verlopen, dus dan zul je op korte termijn een mooi roze scherm gepresenteerd krijgen!
  #7  
Oud 07-06-11, 18:32
Elidb Elidb is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 55
Standaard

IK heb op een site(betrouwbaar volgens een vriend van me die deze al sinds os gebruikt) mijn udid gegeven en heb de bevestigingsmail gekregen. kan ik nu na een tijdje zeggen ik wil mijn udid laten verwijderen? zodat deze weer veilig is moest er tog iets gebeuren. zodat mijn iphone tog nog bruikbaar blijft?

mvg
  #8  
Oud 07-06-11, 18:42
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdreissen Bekijk bericht
Herstel, wat ik bedoel te zeggen is, stel het developer account van de developer waar jou UDID staat geregistreerd wordt geblokkeerd, dan zul je redelijk snel klaar zijn met het nog kunnen opstarten van je iDevice. Beta's verlopen, dus dan zul je op korte termijn een mooi roze scherm gepresenteerd krijgen!
dan kan je toch gewoon een herstel doen en de eindgebruikers-versie op je toestel zetten?
in het slechte geval ben je dus je sms'en enzo kwijt lijkt me..
  #9  
Oud 07-06-11, 19:07
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Dit laatste wat kal-el zei lijkt mij ook. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een roze scherm gehoord of ergens gelezen dat je NOOIT & NOOIT je UDID mag weggeven.. Dan had ik op iPhoneClub hier wel eerder wat over gehoord Maar we gaan het zien vanavond.. word vervolgd..
  #10  
Oud 07-06-11, 19:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
dan kan je toch gewoon een herstel doen en de eindgebruikers-versie op je toestel zetten?
Het is niet altijd mogelijk om van een beta release terug te gaan naar een lagere publieke firmware.

Daarnaast hou je de baseband van die beta, waarbij het maar de vraag is of de combinatie dan (fijn) werkt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 07-06-11, 19:46
arthur1995 arthur1995 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

ik heb net de beta van ios 5 geinstaleerd op mijn iphone 4 maar nu kan ik niks meer doen want ik krijg een melding dat mijn iphone niet geactiveerd kan worden, herstellen kan ook niet meer. Weet iemand hoe ik mijn iphone kan herstellen?
  #12  
Oud 07-06-11, 19:50
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arthur1995 Bekijk bericht
Weet iemand hoe ik mijn iphone kan herstellen?
Probeer deze tip voor de iPad2 eens:

http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...blokkeerd.html
  #13  
Oud 07-06-11, 20:10
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Het is niet altijd mogelijk om van een beta release terug te gaan naar een lagere publieke firmware.

Daarnaast hou je de baseband van die beta, waarbij het maar de vraag is of de combinatie dan (fijn) werkt.
ah, dat wist ik wel niet.
Dus in het slechtse geval is je toestel "defect" tot er een officiële versie van de firmware uitkomt? (of tot je een developer vindt die jou wil helpen )
  #14  
Oud 07-06-11, 20:31
arthur1995 arthur1995 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 12
Standaard

gelukt! heel erg bedankt
Reageren

Labels
ios5, udid, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: apps weggeven ds83 iTunes 0 20-09-10 17:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.