//

[iOS5] Algemeen vragen topic

[iOS5] Algemeen vragen topic discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Met de 4 wel, gewoon shift herstel, verder niet gezeurd. Je gaat wel terug, dus back-up nie...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 09-06-11, 00:50
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Met de 4 wel, gewoon shift herstel, verder niet gezeurd.

Je gaat wel terug, dus back-up nie
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 09-06-11, 01:38
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb ook de camera knop niet in mijn lockscreen
  #83  
Oud 09-06-11, 01:39
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 Bekijk bericht
Heb ook de camera knop niet in mijn lockscreen
Ook niet na 2 keer home drukken?
  #84  
Oud 09-06-11, 02:08
Richard_AFC Richard_AFC is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 94
Stuur een bericht via MSN naar Richard_AFC
Standaard

Ik zit met me iPhone 3Gs op 5.0 en moet zeggen, het werkt echt lekker.
Af en toe happert ie nog een beetje maar oke.

Die albums toevoegen in photo app is idd een echte toevoeging (gebruikte PhotoAlbums uit Cydia in 4.3.3 omdat ik het miste).

De notifications zijn ook handig met dat sliden om te bekijken.

Ook vind ik het mooi dat wanneer een nummer een lange titel heeft, deze nu als het ware slide van links naar rechts zodat je de hele titel te zien krijgt. (not sure of dit in oudere versies niet was..)

En de volume knop als shutter is natuurlijk top!
Verder denk ik dat de weer en aandelen in de notification center aardig wat batterij slurpt.. (merk weinig verschil met 4.3.3 maar dat is mijn gedachte iig.)

Wel mis ik de jailbreak voor SBSettings, RemoveBackground, No Bookmarks en Springclean om de vele icoontjes weg te werken (o.a. carrier naam)
  #85  
Oud 09-06-11, 03:09
Jelmerrs's schermafbeelding
Jelmerrs Jelmerrs is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Twente
Berichten: 18
Standaard

Iemand enig idee of iCloud nog via een website beschikbaar komt? Kan nu niet zien wat er in mijn cloud 'zit' en kan ook via mijn PC de foto's uit de photostream op geen enkele manier benaderen. Neem aan dat dit nog wel komt.

Verder erg goede verbeteringen in iOS 5. Enkele minpuntjes gevonden tot nu toe:

1) Whatsapp berichten geven twee meldingen bovenin het scherm.
2) Meldingen staan niet op lockscreen, tenzij je deze meldingen ontvangt wanneer je iphone op standby staat. Erg lastig, want een overzicht op het lockscreen is altijd wel handig.
3) iCloud backup nog niet helemaal werkend naar mijn idee?
4) Wireless sync werkt nog niet bij mij?
5) Een mail die je markeert als 'ongelezen' verschijnt niet in de notificatielijst.
6) In de nieuwe app reminders kun je alleen kiezen uit adressen die gekoppeld zijn aan een contact, dus handmatig een adres invoeren bij een herinnering kan (nog) niet.
7) Twitter syncen met je contactenlijst werkt (nog) niet.
8) Wijzigen van foto's is erg sloom.
9) Aankopenlijst in appstore is ontzettend sloom, daarbij is het verwijderen van eerdere aankopen niet mogelijk waardoor ik een lijst heb van een kleine 300 applicaties waarvan 250 troep applicaties.

En nog een paar kleine dingetjes waar ik op dit moment niet op kom.

Wil niet zeggen dat ik het een slechte update komt, want het is enkel nog een beta, maar toch een paar verbeterpuntjes dit. Laat niet staan dat er natuurlijk erg veel updates zijn waar ik echt heel blij mee ben, waaronder:

1) Vragen om Wi-Fi verbinding te maken EINDELIJK uit te schakelen
2) Woorden toevoegen/verbeteren mogelijk, EINDELIJK
3) Foto maken met volumeknop
4) Direct foto's twitteren
5) Background sync
6) iCloud (wanneer werkend)
7) Reminders
8) Toevoegen fotoalbums/verplaatsen foto's
9) Foto's direct roteren/aanpassen

Kortom: super, alleen nu de kleine foutjes nog even wegwerken!
  #86  
Oud 09-06-11, 11:16
baart's schermafbeelding
baart baart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Mijn ervaringen:
Notificaties werkt geweldig!
Nieuwe verbeteringen camera ook erg goed. Thumbnails van foto's in foto-app niet altijd goed. Bewerken is ook niet erg snel.
Accu is na twee uur weinig gebruik al op 60%.
Instellen Apple-wallpapers werkt niet.
Wireless sync werkt niet.
iPhone is niet zo snel meer.
Verder geen problemen, dus een aardig goeie eerste beta vind ik zelf!
  #87  
Oud 09-06-11, 12:07
Stingray1970 Stingray1970 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tactic kc Bekijk bericht


Ik weet niet precies hoe je hier komt op een Windows pc. Maar hier kun je iig je apple id veranderen. Maak je er bijvoorbeeld *****@me.com van.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2011 om 23:34 ----------



Krijg jij ze bij whatssap ook dubbel? Dus dat het balkje boven in 2x draait met het zelfde berichtje?
Hoi,

Als ik in iTunes mijn e-mail adres wil veranderen in een @me.com adres komt deze melding:

MobileMe-abonnees hebben al Apple ID's

Dat kan dus (nog) niet gewijzigd worden. Ik heb op andere fora al vernomen dat meerdere mensen last hebben van 'dubbele' accounts.

Tot nu toe heb ik geen last van dubbele meldingen van What's App. Althans, zoveel word ik niet ge-WhatsApped Wel zie ik nu sommige foto's dubbel staan (thumbnail) maar bij aanklikken veranderen ze toch in de foto's die ze moeten zijn. Dit zijn overigens foto's die gemaakt zjin met de camera, dus niet geimporteerd o.i.d.
  #88  
Oud 09-06-11, 12:10
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Hoe haal je de UDID van de appletv boven water? Lukt mij niet via systeemprofiel USB zoals met de iphone/ipad.
  #89  
Oud 09-06-11, 12:25
Stingray1970 Stingray1970 is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 22
Standaard

Nog even over ..@me.com accounts i.c.m. bestaande Apple ID's

Bij het opstarten na een verse iOS5 installatie wordt je gevraagd om een Apple ID aan te maken. Als je kiest voor het aanmaken van een nieuw Apple ID krijg je een ..@me.com mailadres.

Let op: Je kunt dit niet wijzigen of samenvoegen met een bestaand Apple ID dat je al hebt. Zie hier de link naar de faq van Apple en de quote:

Uw account en Apple ID - Apple Store (Nederland)

Kan ik meerdere Apple ID's hebben?

Ja, maar het is niet aan te raden, omdat u dan niet via één Apple ID uw volledige bestelgeschiedenis kunt bekijken. Het samenvoegen van Apple ID-accounts is niet mogelijk.
  #90  
Oud 09-06-11, 13:15
Fraaank Fraaank is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard Notificaties iOS 5 werken niet

Na het installeren van iOs 5 werken, afgezien van de app's van Apple zelf (mail, sms, bellen), de notificaties bij mij niet meer.
Bij Whatsapp, Facebook, Hyves, Tvgids worden geen pushberichten/notificaties meer verstuurd, terwijl ik onder berichtgeving deze apps wel heb aangezet.

Bij Whatsapp staat onder Instellingen-Berichtgeving bovenaan ook de volgende melding: LET OP: Pushberichtgeving is uitgeschakeld. Zet deze aan via: Telefooninstellingen>Berichtgeving>Whatsapp. Het vreemde is dus dat dit WEL gewoon aanstaat....

Heeft iemand misschien een oplossing? Ik lees namelijk dat ik volgens mij een van de weinige ben met dit probleem en dat bij de meeste deze apps gewoon naar behoren werken. Ik heb inmiddels iOs 5 en Whatsapp 2 maal opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr. Frank
  #91  
Oud 09-06-11, 13:40
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij mij werkt imessage niet en ook crasht mijn phone vaak! Bij bellen reageert het scherm niet meer en als ik de camera gebruik sluit hij zich vaak af. Verder ziet het er opzich wel ok uit maar echt Apple wow nee.
  #92  
Oud 09-06-11, 15:40
lightlancer lightlancer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray1970 Bekijk bericht
Nog even over ..@me.com accounts i.c.m. bestaande Apple ID's

Bij het opstarten na een verse iOS5 installatie wordt je gevraagd om een Apple ID aan te maken. Als je kiest voor het aanmaken van een nieuw Apple ID krijg je een ..@me.com mailadres.

Let op: Je kunt dit niet wijzigen of samenvoegen met een bestaand Apple ID dat je al hebt. Zie hier de link naar de faq van Apple en de quote:

Uw account en Apple ID - Apple Store (Nederland)

Kan ik meerdere Apple ID's hebben?

Ja, maar het is niet aan te raden, omdat u dan niet via één Apple ID uw volledige bestelgeschiedenis kunt bekijken. Het samenvoegen van Apple ID-accounts is niet mogelijk.
Het is verstandig om je huidige AppleID te gebruiken, die werkt namelijk ook. Wanneer ik mijn iOS 5 setup doorliep vroeg hij inderdaad om een apple ID, Ik heb hier mijn bestaande apple ID gebruikt (een hotmail adres)

Later kan je in de instellingen app bij Email, agenda etc... bij je iCloud de optie Email aanzetten, die staat, als je bij de setup een bestaand apple ID opgaf, standaard uit. Hij vraagt dan om een @me.com adres aan te maken.

Mijn apple ID blijft nog steeds hetzelfde en het nieuwe @me.com adres werkt ook prima!

Je hebt dus je iCloud op je bestaande AppleID, toch een @me.com adres onder je huidige AppleID en dus in je iCloud en je hele geschiedenis van je betaalde apps.

Het is alleen niet mogelijk om 2 bestaande AppleID's te koppelen (bijvoorbeeld, USA & NL Account)

Laatst gewijzigd door lightlancer; 09-06-11 om 15:50.
  #93  
Oud 09-06-11, 18:03
Elidb Elidb is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 55
Standaard Batterij

Nog iemand last dat de batterij van de iPhone heel snel leeg is met iOS 5 beta 1?
  #94  
Oud 09-06-11, 18:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elidb Bekijk bericht
Nog iemand last dat de batterij van de iPhone heel snel leeg is met iOS 5 beta 1?
Zie http://www.iphoneclub.nl/121123/batt...eg-onder-ios-5


__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #95  
Oud 09-06-11, 18:43
JailbreakerPro's schermafbeelding
JailbreakerPro JailbreakerPro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray1970 Bekijk bericht
Nou Jailbreaker Pro,

Je hebt nodig:

1. een device met een bij Apple geregistreerd UDID
2. iTunes 10.5
3. de juiste beta firmware

Daarna kun je de firmware restoren in iTunes. Als alles goed gaat dan is je device helemaal leeg! Dus zorg voor een back-up! Hecht je waarde aan high-scores van spelletjes (Angry Birds e.d.) dan zou ik het je afraden want je bent alles kwijt! Gamecenter onthoudt niets!!

Bij twijfel: Niet doen en fijn afwachten tot de herfst
Eigenlijk ja ik hect waarde aan mijn highscores van angry birds en cut the rope. Maar kan ik niet gewoon na de update mijn backup terugzetten dan heb ik mijn highscores toch gewoon weer
__________________
All Your Need In Your Life Is An iDevice
  #96  
Oud 09-06-11, 18:55
FlorisVanRooij FlorisVanRooij is offline
• iOS 11.4
• 10.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 59
Standaard

De beta werkt super! Alleen één puntje wat nog niet zo lekker werkt bij mij zijn de Notifications. Ik heb voor alles notifications ingesteld maar krijg op mijn lock screen alleen maar SMS, geen mail o.i.d.. En dan in Notification Center, waar dat swipen super werkt, krijg ik alleen die widgets te zien en Phone. Dus hier niks van Messages en mail bijvoorbeeld. Kan ik dit nog werkend krijgen?
  #97  
Oud 09-06-11, 19:01
baart's schermafbeelding
baart baart is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorisVanRooij Bekijk bericht
De beta werkt super! Alleen één puntje wat nog niet zo lekker werkt bij mij zijn de Notifications. Ik heb voor alles notifications ingesteld maar krijg op mijn lock screen alleen maar SMS, geen mail o.i.d.. En dan in Notification Center, waar dat swipen super werkt, krijg ik alleen die widgets te zien en Phone. Dus hier niks van Messages en mail bijvoorbeeld. Kan ik dit nog werkend krijgen?
Ik krijg ook geen notificaties van mail op m'n lockscreen. Snap ook niet de logica helemaal, want hij laat mail wel weer zien in Notification Center.
  #98  
Oud 09-06-11, 19:10
Rubenn1992 Rubenn1992 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 138
Standaard

Ook hier werk de beta super!
dit zijn de minpuntjes die ik vernomen heb:

-de iphone is trager
-scrollen is soms wat schokkerig
-alleen berichten en whatsapp komen in notification center (agenda en mail heb ik er nog niet in zien staan)
-apps crashen soms
-soms vraagt ie welk Wi-Fi netwerk ik wil selecteren terwijl er geen Wi-Fi is?!
-gps positie klopt soms niet helemaal

Voor de rest bevalt alles prima batterij problemen niet heel erg last van
  #99  
Oud 09-06-11, 19:30
FlorisVanRooij FlorisVanRooij is offline
• iOS 11.4
• 10.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baart Bekijk bericht
Ik krijg ook geen notificaties van mail op m'n lockscreen. Snap ook niet de logica helemaal, want hij laat mail wel weer zien in Notification Center.
Nee, er zit nog maar weinig logica in. Wanneer ik overigens een berichtje krijg, sms of whatsapp, staat dit wel even in Notification center, maar wanneer ik m heb gelezen is t weer weg. Heel typisch..
  #100  
Oud 09-06-11, 20:06
chrismaert chrismaert is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard notificaties WhatsApp en twitter werken niet, 3Gs op iOS5

Heeft nog iemand dit probleem ?

Sedert iOS5 op mijn 3Gs staat werken de notificaties (berichtgeving) niet meer voor onder andere twitter en WhatsApp.
De notificaties werken wel perfect voor mail, SMS, gemiste oproepen.

Heb iOS5 op mijn iPad2 gezet en daar werkt de berichtgeving wel voor twitter.
Discussie gesloten

Labels
features, ios5, nieuwe



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iOS5] iTunes Wi-Fi Sync DarkMessiah iTunes 16 19-10-11 16:18
Facebook crashed op iOS5 markvwijnen iPhone algemeen 6 08-06-11 12:21
vastlopen instellingen algemeen leon-10e iPhone algemeen 0 30-08-10 16:39
menu algemeen Itoon iPhone algemeen 0 15-08-10 21:36
istart weergave Algemeen hildakatharina iPhone Apps 8 18-06-09 19:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.