iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [iOS5] Algemeen vragen topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/92667-ios5-algemeen-vragen-topic.html)

paulmadejong 07-06-11 13:50

[iOS5] Algemeen vragen topic
 
Aangezien ik nog geen algemene vragen topic kon vinden ben ik maar zo vrij geweest er een te openen.

Behalve de 10 grote aankondigingen gisteren waren en nog een hoop (ruime 200) kleine aankondigingen. Heb een overzicht van internet geplukt met een paar van deze wijzingen welke me mooi lijkt om aan te vullen:
  1. Improved notifications. No more pop ups.
  2. iMessage, the iOS messaging app.
  3. Newsstand for magazine subscriptions.
  4. Reminders, Apple's new to-do app.
  5. Core Twitter integration.
  6. Photo editing in the Photos app.
  7. Reading list and tabbed browsing in Safari.
  8. PC free, so you're no longer required to use a PC to activate your device and update its software.
  9. Improved Mail with ability to format text: bold, underline, italic, and indentation.
  10. Improved camera features with quick camera access at lock screen, volume up shutter button, autofocus lock.
  11. Multitasking gestures for the iPad.
  12. AirPlay mirroring for iPad 2 which I assume will come to future devices with the A5 processor as well.
  13. Wi-Fi sync which is also automatic any time your device is plugged in to charge.
  14. Game Center improvements, including adding your own photo, friend recommendations, and installing new games.
  15. Create new calendars on your device.
  16. Built in dictionary across the OS.
  17. Personal dictionary.
  18. Typing shortcuts.
  19. Alternate routes in Maps.
  20. FaceTime mid-call invitation alerts, so you're notified of new FaceTime calls while already on one FaceTime call.
  21. Custom vibration patterns.
  22. LED flash on incoming calls and alerts.
  23. New iPad Music app.
  24. Swipe to delete songs and playlists, not just videos any more.
  25. iPad split keyboard, for easier typing with 2 thumbs.
  26. Set tones for voicemail, mail, and calendar alerts.
  27. Smart Playlist sync from iTunes.
  28. Improved FaceTime video quality.
  29. Option to speak text selection.
  30. iCloud. More info later.
  31. Photo album management. Create new albums and move photos beween albums.
  32. Keyboard shortcuts. Change brb to be right back, apple to Apple, or irs to it's instead of IRS.
  33. Photo album management. Create new albums and move photos between albums.
  34. Background syncing to iTunes, doesn't lock your device anymore while syncing
  35. Tabbed Safari
  36. Safari Private Browsing (all or nothing switch right now in settings)
  37. Safari Open New tabs in background
  38. Safari Block Popups
  39. Safari Debug Console
Zelf heb ik nog geen beta dus ben erg benieuwd naar een paar van deze functies welke middels deze beschijving niet helemaal duidelijk zijn:

#13: Wi-Fi Sync lijkt me alleen te werken als je iTunes PC aan staat en je op hetzelfde (lokale) Wi-Fi netwerk?
#19: Net als op de website, krijg je meerdere routes te zien?
#21: Verschillende trilopties voor verschillende alerts?
#22: Kun je voor alle alerts een LED laten flashen? Dus bijvoorbeeld als je gebeld wordt, zowel trillen als een LED flash? Ideaal voor op je werk :)
#29: En misschien nog wel het belangrijkste en misschien een plek in de top 10 waard; kun je nu een smsje/emailtje/whatsappje dicteren? Dit zou geweldig zijn!!

Daarnaast vroeg ik me af of de Reminders ook Wireless via Exchange syncen? Op apple.com hebben ze het alleen over iCal en Outlook. Daarnaast; kun je in Calendar nu eindelijk de Exchange categories gebruiken?

krieky 07-06-11 15:02

Ik neem aan dat #29 andersom is, dus text-to-speech ;)
Verder wel een prachtig lijstje, vanmiddag maar eens iOS5 op mn iPhone gooien.

paulmadejong 07-06-11 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krieky (Bericht 680556)
Ik neem aan dat #29 andersom is, dus text-to-speech ;)
Verder wel een prachtig lijstje, vanmiddag maar eens iOS5 op mn iPhone gooien.

Dat klinkt erg logisch inderdaad, had het zo nog niet bekeken :). Helaas, had ik het liever andersom gezien :)

kal_el 07-06-11 16:52

Iemand enig idee of we eindelijk eens een woordenboekfunctie krijgen?
Ik word zo stilaan gek van die iPhone correcties...

martijnvw82 07-06-11 18:49

Kan iemand bevestigen of het in iOs 5 mogelijk is om je agenda ook per week te bekijken? Zo ja, kan je hiervan een screenshot maken? Ben ik erg benieuwd naar.

Robbor 07-06-11 19:10

Nu werk ik met iOS 5 en het viel mij op dat als je in de Weather App naar beneden swipet er tijden komen te staan bij de weersvoorspellingen, dus een voorspelling per uur. Is dit nieuw of heb ik dit gewoon nog nooit opgemerkt?

DarkMessiah 07-06-11 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 680616)
Iemand enig idee of we eindelijk eens een woordenboekfunctie krijgen?
Ik word zo stilaan gek van die iPhone correcties...

Je kan ze ook gewoon uitzetten :P

kal_el 07-06-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah (Bericht 680687)
Je kan ze ook gewoon uitzetten :P

neen want de helft van de tijd doet ie het wel goed.
het is vooral ge => Gé, the = > THE, en nog een aantal die mij storen in het dagelijkse gebruik. Als ik mijn woordenboek uitzet gaan er een aantal woorden met spelfouten instaan, en dat wil ik ook niet.

Vroeger kon ik dat oplossen door die in mijn contactpersonen aan te maken, maar dat trucje lijkt het niet meer te doen :p

DarkMessiah 07-06-11 19:20

1 Bijlage(n)
@martijnvw82 op de iPad (2) wel, maar op de iPhone (3GS) zie ik het niet staan ;).

Zie bijlage.

Pl0xs 07-06-11 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbor (Bericht 680686)
Nu werk ik met iOS 5 en het viel mij op dat als je in de Weather App naar beneden swipet er tijden komen te staan bij de weersvoorspellingen, dus een voorspelling per uur. Is dit nieuw of heb ik dit gewoon nog nooit opgemerkt?

Ja dat is nieuw

robbiedobbie 07-06-11 20:09

#39 Safari Debug Console
Dit zit er al in zolang ik mijn iphone 3gs heb (ios 3.1.2) dacht ik. In ieder geval heb ik het in iOS 4 al gebruikt.


Iemand die iMessage wil uitproberen?

XIII 07-06-11 21:30

Welke baseband krijgt de 3GS? (en de andere iDevices?)

robbiedobbie 07-06-11 21:34

Bij de info staat 05.16.02.

Weet iemand hoe ik iTunes 10.5 werkend krijg? Hij sluit nu direct weer af, zelf voordat er een scherm opent.

XIII 07-06-11 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robbiedobbie (Bericht 680785)
Bij de info staat 05.16.02

Zelfde als bij 4.3.3?!

robbiedobbie 07-06-11 21:37

Blijkbaar wel. Ik heb niks speciaals gedaan, en zit op iOS 5. Bij info staat modemversie 05.16.02.

DarkMessiah 07-06-11 22:09

05.16.02 hier ook op iPhone 3GS new bootrom met iOS5 BETA 1 ;)

christiaan48 07-06-11 22:28

Kan je ook via windows ios 5 installeren? Moet je itunes 10.5 hebben?

martijnvw82 07-06-11 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah (Bericht 680692)
@martijnvw82 op de iPad (2) wel, maar op de iPhone (3GS) zie ik het niet staan ;).

Ook niet als je het scherm op de iPhone kantelt? Op dit plaatje lijkt het wel zo te zijn namelijk.

http://images.apple.com/ios/ios5/images/calendar.jpg

tactic kc 07-06-11 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnvw82 (Bericht 680833)
Ook niet als je het scherm op de iPhone kantelt? Op dit plaatje lijkt het wel zo te zijn namelijk.

http://images.apple.com/ios/ios5/images/calendar.jpg

Yeah, net geprobeerd en het kan. Zal ff een screenshot maken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2011 om 00:00 ----------

http://img716.imageshack.us/img716/8519/img0003zp.png

- Notificatie systeem is echt top. Hoewel de strook animatie niet had gehoeven van mij. Het maakt je iphone wat trager als je ook met andere dingen bezig bent.

- Is het iemand opgevallen dat de notificatie stroken bij whatssapp niet kloppen? Van elk ontvangen berichtje krijg ik 2x een strook.

- Jammer dat je geen Ipod icoon meer hebt. Nu los een muziek en video icoon.

- Vraagje voor iemand die nu ook ios5 draait: Als je via whatssap een 5 berichtjes binnen krijgt van 1 persoon. Dan komen ze ook alle 5 op de lockscreen te staan. Terwijl ik eigenlijk maar 1 laatste hoef te zien op mijn lockscreen. Je kunt instellen toon 1 recent onderdeel, maar dat blijkt niet te werken.

chonazz 08-06-11 00:25

Wat mij tegenvalt is dat de notifications op het lockscreen en in de zoekfunctie nog niet echt goed werken. De helft van de tijd zijn er geen, agenda wordt niet getoond enz. Is dit bij andere gebruikers ook zo?
Nog iets dat me opvalt is dat de iPhone traag wordt als hij aan het synchroniseren is...

Blij dat het nog maar een beta is.

Jonas


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.