iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   HELP BEN super dom en iphone werkt niet meer goed door IOS 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/92737-help-ben-super-dom-iphone-werkt-niet-meer-goed-door-ios-5-a.html)

iphonesven 08-06-11 00:20

HELP BEN super dom en iphone werkt niet meer goed door IOS 5
 
hallo,
ik heb een groot probleem
ik dacht leuk te zijn en heb me geregisseerd als apple denveloper.

Ik wilde graag IOS 5.0 beta op me iphone!

Dus eerst heb ik itunes 10.5 beta gedownload.
toen heb ik firmware 5.0 beta gedownload voor de iphone.
toen heb ik die geinstelleerd en nu is het probleem


me iphone gaat aan en hij vraagt om een set-up om ios 5 te installeren.
nu zegt de iphone:

Your iphone could not be activated because the activation server is temporally unavailable. try connecting your iphone to itunes to activate it or try again in a couple of minutes.


Dus balen ik naar itunes geeft tie aan:

De simkaart in deze iphone is met een pin gelockt

u moet een nieuwe versie van itunes installeren en u iphone opnieuw verbinden.


Nu is het probleem weer. dat dit de nieuwste versie is!! en backup maken kan niet.


toen ben ik in wanhoop naar me vaders imac gelopen en daar aangesloten en hopen dat ik hem kon herstellen. maar itunes gaf aan:
Itunes kan niet koppelen met de iphone omdat het niet de nieuwste versie van itunes 10.5 is


jullie een idee wat ik moet doen:(?

XIII 08-06-11 00:26

Bij anderen hielp in DFU mode weer iOS 4.x er op zetten.

jorisposma 08-06-11 05:53

Ik heb dus exact hetzelfde probleem!! Ben radeloos.... Heb ook al proberen te herstellen naar 4.3.3, in eerste instantie kreeg ik hem gewoon in DFU en erna werd ie als zijnde in herstelmodus (ofzoiets) herkend door itunes waarop de software werd gedownload, maar op het einde geeft hij error 3194 en zegt dat m'n iphone niet geschikt is om terug te zetten... mensen HELP, ik heb er alles voor over om deze stomme beta versie eraf te krijgen...iemand tips??

marhar 08-06-11 10:00

Bedankt voor de tip, works like a charm

PeterTe 08-06-11 10:23

Al geprobeert om met een andere sim kaart je iPhone aan iTunes te koppelen? Anders kun je ook nog proberen je sim-kaart in een andere telefoon te doen en die pin-code er af te halen!

Whistler 08-06-11 10:33

Je kan sowieso op de mac (via de developer omgeving) itunes 10.5 beta voor Mac downloaden en installeren. Vanuit daar kan je vervolgens weer proberen om een oude versie van iOs terug te zetten. Gisteren is het bij mijn vriendin gelukt op Windows door het volgende te doen:

1. Download iOs 4.3.3 (google)
2. Pas je windows host file (google waar deze staat) file aan. Daarin staan een regel naar de activatie server van Apple. Zet hier een # voor zodat hij niet meer werkt.
3 Zet je iPhone eventueel eerst in DFU mode ( ook ff google'n als je niet weet)
4. Shift - click restore en selecteer de ipsw van iOs 4.3.3
5. Duimen..

Succes, en laat het weten als je vragen hebt!

Harley4 08-06-11 10:33

Niet vergeten je toestel te registreren in provisioning portal he


dolfke 08-06-11 10:50

terug naar iOS 4 gaat niet meer na éénmaal iOS 5 proberen te installeren
 
helaas zal dit niet werken ...

maar ga toch voort met iOS5, als je developer bent, en de nodige kennis hebt, anders af blijven !!!

1. registreer je Idevice als developer toestel
2. DL de iOS5 beta
3. ga naar iTunes 10.5 en doe een herstel (option click) met de zojuist gedownloade iOS5 versie

oh, ja, je moet uiteraard eerst je Sim kaart unlocken (geen paswoord erop)

Succes !

Whistler 08-06-11 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dolfke (Bericht 680912)
helaas zal dit niet werken ...

maar ga toch voort met iOS5, als je developer bent, en de nodige kennis hebt, anders af blijven !!!

1. registreer je Idevice als developer toestel
2. DL de iOS5 beta
3. ga naar iTunes 10.5 en doe een herstel (option click) met de zojuist gedownloade iOS5 versie

oh, ja, je moet uiteraard eerst je Sim kaart unlocken (geen paswoord erop)

Succes !

Ik kan uit ervaring spreken dat dat niet helemaal waar is. Het is wel degelijk mogelijk om terug te gaan naar iOs 4, maar gemakkelijk is anders..

marhar 08-06-11 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whistler (Bericht 680913)
Ik kan uit ervaring spreken dat dat niet helemaal waar is. Het is wel degelijk mogelijk om terug te gaan naar iOs 4, maar gemakkelijk is anders..

Lariekoek, in DFU mode plaatsen en herstellen. :confused:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juni 2011 om 09:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 680841)
Bij anderen hielp in DFU mode weer iOS 4.x er op zetten.

Bedankt, goede tip :)

dolfke 08-06-11 11:08

nooit meer terug naar iOS4
 
Vergeet deze methode maar snel, je verliest

1. je garantie
2. verdere updates zullen dit zeker desactiveren

Volg nauwkeurig de Apple instructies, en je hebt een te gek toestel als resultaat, je wilt NOOIT meer terug naar iOS4.

Dolfke

visje68 08-06-11 11:27

ios 5
 
Inderdaad dolfke ,ios geinstaleerd en werkt hier als een zonnetje ,nog geen bugs tegengekomen.

Pierce 08-06-11 11:30

Hey, ik had dit probleem ook, maar het probleem was dat ik mijn udid niet goed had ingevuld. dus ik kreeg een melding op me iphone (bovenstaand) en een melding in itunes met meer info.

dolfke 08-06-11 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whistler (Bericht 680913)
Ik kan uit ervaring spreken dat dat niet helemaal waar is. Het is wel degelijk mogelijk om terug te gaan naar iOs 4, maar gemakkelijk is anders..



Tja, als je bijvoorbeeld één en ander op de Cydia server gezet hebt ...

lightlancer 08-06-11 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dolfke (Bericht 680912)

oh, ja, je moet uiteraard eerst je Sim kaart unlocken (geen paswoord erop)

Dat is niet waar, Ik heb een pincode op mijn sim en hij vroeg daar als eerste naar toen ik hem wou gaan instellen. Hij accepteerde de code en gaf gelijk T-Mobile NL aan bovenin.

Robbee 08-06-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dolfke (Bericht 680938)
Tja, als je bijvoorbeeld één en ander op de Cydia server gezet hebt ...

Dat is nergens voor nodig, apple signeert de 4.3.3 nog steeds.

arjan95 08-06-11 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbee (Bericht 681283)
Dat is nergens voor nodig, apple signeert de 4.3.3 nog steeds.

Maar sommigen hebben ook backups van versies voor 4.3.3 gemaakt he en dan heb je wel cydia server gebruikt.

dolfke 09-06-11 06:43

pincode op simkaart
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lightlancer (Bericht 681116)
Dat is niet waar, Ik heb een pincode op mijn sim en hij vroeg daar als eerste naar toen ik hem wou gaan instellen. Hij accepteerde de code en gaf gelijk T-Mobile NL aan bovenin.


Inderdaad ;-))
MAAR het is wel veiliger van deze op voorhand weg te halen, bij mogelijke problemen zit je anders met een geblokkeerd iOS Device.

Robbee 09-06-11 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 681312)
Maar sommigen hebben ook backups van versies voor 4.3.3 gemaakt he en dan heb je wel cydia server gebruikt.

De vraag was toch of er terug gegaan kon worden naar iOS4 en niet specifiek naar een bepaalde versie ?

macmichel 09-06-11 22:56

Heb je wel iTunes 10.5 beta gedownload en geinstalleerd??? zonder iOS 10.5 werkt iPhone met iOS 5 niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:01.