iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Brom tijdens het bellen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/9281-brom-tijdens-bellen.html)

Jordan74 13-03-08 14:23

Brom tijdens het bellen.
 
Sinds de upgrade naar 1.1.3 heb ik last van een vervelende brom toon:mad: tijdens het bellen. Hebben meer mensen dit probleem? Hoop dat ik het kan verhelpen door naar 1.1.4 te gaan. Iemand nog andere tips??

wey202 31-08-09 11:30

Nu heb ik er last van. Weet iemand een oplossing?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jordan74 (Bericht 81116)
Sinds de upgrade naar 1.1.3 heb ik last van een vervelende brom toon:mad: tijdens het bellen. Hebben meer mensen dit probleem? Hoop dat ik het kan verhelpen door naar 1.1.4 te gaan. Iemand nog andere tips??


evmw 31-08-09 11:34

Continu of op sommige momenten?

Shorty007 31-08-09 11:40

1.1.3??? zozo das antiek :p
Zou gewoon es gek doen en een upgrade uitvoeren :D

S¡mon 31-08-09 11:56

Als iemand even oplet is dit topic al meer dan een jaar oud. Voor mensen die er nu nog problemen mee hebben: blijf niet rondhangen bij een oude versie, daarnaast is je iPhone ook nog vatbaar voor 'gevaarlijke' lekken: zoals die SMS-lek.

evmw 31-08-09 12:01

wey202 zit volgens zijn profiel anders toch echt op 3.0 hoor :)

wey202 31-08-09 12:42

Inderdaad! Ik gebruikte dit oude topic om een ingang te hebben.
Probleem is vrijwel continue. Als de iphone is aangesloten op een PC dan is het probleem er niet. Ook niet als je hem met een gesprek op luidspreker zet (maar dat is geen echte oplossing lijkt mij).

Overigens is dit de eerste versie van de Iphone (gekocht in Amerika in 2007) die onlangs door mijn zoon geupgrade is. Hij zegt geen andere oplossing te weten dan een nieuwe installatie te proberen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345467)
wey202 zit volgens zijn profiel anders toch echt op 3.0 hoor :)


Timmeh_ 31-08-09 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wey202 (Bericht 345486)
Inderdaad! Ik gebruikte dit oude topic om een ingang te hebben.
Probleem is vrijwel continue. Als de iphone is aangesloten op een PC dan is het probleem er niet. Ook niet als je hem met een gesprek op luidspreker zet (maar dat is geen echte oplossing lijkt mij).

Overigens is dit de eerste versie van de Iphone (gekocht in Amerika in 2007) die onlangs door mijn zoon geupgrade is. Hij zegt geen andere oplossing te weten dan een nieuwe installatie te proberen.

Dat ben ik met m eens. Dit kan je doen door te herstellen in iTunes. Na de herstel krijg je de vraag om een reservekopie terug te zetten, dit kan je doen, dan heb je alles weer terug. Is het probleem dan nog niet verholpen, kan je nogmaals herstellen en dan geen reservekopie terugzetten, aangezien dan waarschijnlijk de 'softeware-fout' ook in de reservekopie zit.

Off-topic
Ik waardeer het zeer dat je eerst hebt gezocht en een bestaand topic hebt gebruikt, dit zouden veel meer gebruikers moeten doen! ;)


evmw 31-08-09 12:53

Werkt de microfoon wel goed in de voicerecorder applicatie?

wey202 31-08-09 13:57

Wellicht een domme vraag, maar is dat de dictafoon? Zo nee waar zit de voicerecorder?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345493)
Werkt de microfoon wel goed in de voicerecorder applicatie?


evmw 31-08-09 14:04

Ja sorry, dictafoon inderdaad

wey202 31-08-09 14:31

Tja, deze neemt wel op maar geluid komt er niet uit als ik probeer af te spelen (hoewel ik niet weet of ik dan wel de goede knop te pakken heb)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345521)
Ja sorry, dictafoon inderdaad


evmw 31-08-09 14:33

Oh wacht even de brom zit in je speaker, ik dacht dat de brom in je microfoon zat omdat dat meestal het geval is.

Ik zou even een restore proberen in dat geval zoals al is aangeraden.

wey202 31-08-09 14:45

Inderdaad, tijdens het bellen hoor ik een harde bromtoon en de andere kant van de lijn heeft daar dan ook last van.

Dank voor de support.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345543)
Oh wacht even de brom zit in je speaker, ik dacht dat de brom in je microfoon zat omdat dat meestal het geval is.

Ik zou even een restore proberen in dat geval zoals al is aangeraden.


evmw 31-08-09 14:47

Heb je al een andere SIM geprobeerd in dat geval?

wey202 31-08-09 15:17

Nee, dat zal ik vanavond thuis eens even doen. Nu geen 2e SIM bij de hand. Je hoort nader van me.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345562)
Heb je al een andere SIM geprobeerd in dat geval?

Een andere SIM geeft hetzelfde gebrom.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 345562)
Heb je al een andere SIM geprobeerd in dat geval?


erikvos10 13-01-10 09:20

Sinds een weekje heb ik ook last van dit probleem! Wanneer ik aan het bellen ben hoor ik soms een brommend geluid door de stem aan de andere kant van de lijn. Door het geluid harder en zachter te zetten wordt het iets minder, maar het gaat niet weg.
Wanneer ik de luidspreker aan zet hoor ik alles heel zuiver.
Weet iemand waar dit vandaan kan komen en hoe dit op te lossen is?

proda 08-05-11 00:59

Ik heb hier een Iphone 3G 8GB liggen met ipad baseband 06.15 en draait op 4.1
Deze heeft precies hetzelfde probleem wanneer ik bel of gebeld word krijg ik een brommend geluid te horen en de andere met wie ik spreek hetzelfde.

Ik heb gemerkt dat dit niet zo is als ik een 3G verbinding heb. Tijdens het bellen met een 3G verbinding is alles in orde. Zodra ik een signaal heb zonder 3G begint hij meteen ter plekke te brommem.

Ik heb meerdere keren geprobeerd de Iphone te herstellen etc. en niets heeft geholpen.

paulrijlaarsdam 02-01-12 10:04

Hallo Proda,

Ik ben héél erg benieuwd naar wat uiteindelijk bij jou de oplossing is geweest. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Bij mij is het gekomen nadat een dockconnector is vervangen (om het apparaat op te laden). Sindsdien heb ik die continue brom ook bij bellen en gebeld worden en wat je zegt, dat klopt: Als mijn 3g verbinding uitvalt, komt die brom ineens op.

Kun je mij zeggen wat bij jou de oorzaak was? Heb je het kunnen oplossen? Ik hoor graag van je! Ook van andere forumleden die dit probleem herkennen...

Bedankt alvast!

proda 21-01-12 19:04

Hey sorry voor de late reactie ben een tijd niet actief hier geweest :)
Ik heb uiteindelijk geen oplossing gevonden en de iPhone verkocht.
Ondertussen een 4S aangeschafd :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.