iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aantal homescreens van invloed op accu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/93878-aantal-homescreens-invloed-op-accu.html)

frequentclimber 22-06-11 12:44

Aantal homescreens van invloed op accu?
 
Ik heb sinds een half jaar de iPhone 4, en ik ben daar mee aan het experimenteren geslagen, vooral met als doel hoe de accu standtijd te optimaliseren. En nou denk ik op het eigenaardige fenomeen gestuit te zijn dat hoe minder screens je hebt (dus zo veel mogelijk in mappen plaatsen van je apps), hoe langer je accu mee gaat. Zijn er meer mensen die dit hebben ondervonden, of is het slechts mijn perceptie?

Thibault 22-06-11 13:08

Dit zou best kunnen :) Omdat er dan meer energie gevraagd wordt om de verschillende pagina's te laden. Daarom gebruik ik ook maar drie schermen. Eentje met de standaard-apps, dan eentje met mijn meest-gebruikte apps en dan allemaal folders :)

frequentclimber 22-06-11 13:49

Ik vermoedde al zoiets :), heb ooit eens alles op 1 scherm geplempt, en toen zat de accu aan het eind van de dag over het algemeen nog op 70%. Iets om in het achterhoofd te houden duidelijk :D

Thomaspilot 22-06-11 14:33

ik heb al jaren een iPhone en heb daar echt nog nooit van gehoord. Is dat echt zo? ervaren meer mensen dit?

Thibault 22-06-11 14:46

Dat is toch een beetje logisch ? Vergelijk het met een afbeelding. Hoe groter de resolutie, hoe langer het duurt om deze te laden.

Thomaspilot 22-06-11 14:49

Ja maar het idee achter de homescreens is om al je icoontjes te kunnen ordenen.. lijkt mij dat dit niet ervoor kan zorgen dat je veel verschil merkt in batterijduur. Spotlight dat geloof ik wel. Hij indexeert namelijk constant al je bestanden op je iPhone

frequentclimber 22-06-11 14:58

Wat de technologische achtergrond erachter is weet ik ook niet precies, maar zoals Thibault al zegt, hoe meer schermen hij moet laden, hoe meer pixels die vertegenwoordigen en dus hoe meer energie dat vreet (lijkt mij). Het is in feite ook een vorm van indexeren. Ik spreek louter uit ervaring, toen ik alles op m'n beginscherm had staan ging de accu verdacht langer mee dan voorheen. Kwestie van een keer uitproberen als je het zeker wil weten ;). Ik ben nu ook weer terug naar 3 schermen (was 6) en ik merk het verschil al weer, al is het in mindere mate nu.

Guest-20180925190238 22-06-11 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frequentclimber (Bericht 685535)
Wat de technologische achtergrond erachter is weet ik ook niet precies,

En daarom is het technologisch gezien ook absolute onzin.

frequentclimber 22-06-11 19:15

Kan jij het onzin vinden (lekker boeiuh en fantastisch onderbouwd trouwens), de ervaring spreekt voor zich. Voor mij het enige dat telt :cool:

Guest-20180925190238 22-06-11 19:20

Onderbouwen? Lees je eigen postulaat maar eens heel aandachtig door:

Citaat:

Wat de technologische achtergrond erachter is weet ik ook niet precies, maar zoals Thibault al zegt, hoe meer schermen hij moet laden, hoe meer pixels die vertegenwoordigen en dus hoe meer energie dat vreet (lijkt mij).
Hoeveel schermen zitten er in jouw iPhone? Mijn iPhone heeft maar één scherm.

Hoe meer pixels hij moet laden? Telkens als je een app opent worden er andere pixels geactiveerd. Dus doe geen apps meer open, spaar je nog meer energie.

frequentclimber 22-06-11 19:23

Zucht, lekker niveau weer hier, laterrrrrr

Guest-20180925190238 22-06-11 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frequentclimber (Bericht 685614)
Zucht, lekker niveau weer hier, laterrrrrr

For every action is an opposite but equal reaction - Newton :d

ballegooier 22-06-11 19:33

Hihi. Als je die hard accu wil besparen, kun je best alle voorzieningen uit zetten en mobiele data uit. Gaat 'ie ineens dagen lang mee :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.