//

iPhone 4 microfoon/speaker GEKRAAK (help aub!)

iPhone 4 microfoon/speaker GEKRAAK (help aub!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb nu al een tijdje dit probleem met m'n iPhone4 (jailbroken, ios 4.1) waarbij een luid krakend/storend geluid optreedt dat alle andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-06-11, 20:37
akoya00 akoya00 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 11
Question iPhone 4 microfoon/speaker GEKRAAK (help aub!)

Hallo iedereen,

Ik heb nu al een tijdje dit probleem met m'n iPhone4 (jailbroken, ios 4.1) waarbij een luid krakend/storend geluid optreedt dat alle andere geluiden overheerst. Ik heb al veel rondgezocht maar ben er nog niet in geslaagd ergens hetzelfde probleem te vinden, laat staan een oplossing. Omdat het nogal moeilijk uit te leggen is, heb ik het gefilmd en op youtube geplaatst: YouTube - iPhone 4 microphone or speaker crackle problem

Enkele verduidelijkingen:
1.Eerst dacht ik dat de speaker volledig kapot was, maar het probleem blijft niet altijd voortduren en wanneer ik het toestel even met rust laat, lost het zichzelf op.
2.Dan merkte ik dat het probleem altijd de kop opsteekt wanneer de microfoon moet werken; het kan bvb. gebeuren dat de speaker/geluiden perfect werken, maar ik word opgebeld of zelf iemand opbel (en de microfoon dus moet werken), en op dat moment het allesoverheersende gekraak opnieuw begint. Zoals je kunt zien in het filmpje gaat dit zo luid dat ik zelfs de andere persoon niet meer kan horen.
3.Meteen rebooten helpt niet. Zoals gezegd helpt alleen het toestel niet meer gebruiken, en dan lost het zichzelf op (soms na 5min., soms na 15min., soms duurt het een uur).
4.Hierdoor vind ik het raar om te veronderstellen dat de hardware volledig kapot is, aangezien het soms perfect werkt zonder enige storing. Alleen wanneer de microfoon actief is, stoort die op één of andere manier de speaker en worden álle geluiden vervormd (ook lang nadat de microfoon niet meer wordt gebruikt).

Ik heb geen flauw idee hoe dit komt en wat ik er kan aan doen. Is de enige oplossing het toestel binnenbrengen? Probleem is dat ik in België woon, het toestel heb gekocht bij Mobistar en geen zin heb om het voor lange tijd kwijt te zijn. Bovendien heb ik al vaak gelezen dat mensen een zogenaamd "refurbished" toestel krijgen, waar dan weer andere problemen mee zijn. Langs de andere kant kan ik er op deze manier ook moeilijk mee verder, aangezien bellen onmogelijk is...

Alvast bedankt voor enige hulp...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-11, 21:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo hè! Wie zit er zo irritant chips te eten tijdens dat filmpje?

Serious, wat een ellende. Ik denk ook niet dat je speaker stuk is; het probleem lijkt daar indirect mee te maken, zoals je zelf al aangeeft...
Aangezien je er dus soms geen last van hebt. Als je op je iPhone een filmpje start, ookal is er weinig of maar zacht geluid, kraakt het dus al... Dat gekraak lijkt mij dan niet door een stukke speaker te komen.
  #3  
Oud 23-06-11, 22:42
johanneslol johanneslol is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 99
Stuur een bericht via MSN naar johanneslol
Standaard

En als je nu je jailbreak er eens afhaald ? Kijk of hij het dan nog doet ?
  #4  
Oud 24-06-11, 17:21
akoya00 akoya00 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanneslol Bekijk bericht
En als je nu je jailbreak er eens afhaald ? Kijk of hij het dan nog doet ?
Hoe doe ik dat best? Jailbreaken wordt allemaal makkelijk uitgelegd, maar hoe zet ik een stap terug?

In dit topic heb ik dit ook gevraagd: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post686169

Aangezien ik waarschijnlijk best de jailbreak eraf haal alvorens hem binnen te brengen voor reparatie is dat sowieso iets wat ik zal proberen, maar ik ben nogal ongerust om bepaalde stappen in de verkeerde volgorde te doen waardoor ik later voor problemen kom te staan (indien ik een backup wil terugzetten, of opnieuw wil jailbreaken, enz.)
  #5  
Oud 02-07-11, 14:59
akoya00 akoya00 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 11
Standaard

Goed, heb een goeie week geleden de jailbreak eraf gehaald en geupdate naar 4.3.3; hoera hoera, alles werkte opnieuw. Enkele dagen zo getest en het probleem kwam niet meer terug.

Na een dag of 3-4 terug gejailbreakt; bleef opnieuw 2 dagen werken. Daarna ook de jailbreak-apps erop gezet. Alles nog altijd oké, dus ik dacht: oef, probleem opgelost.

Daarnet open ik een filmpje in Safari en BAM; probleem terug. Rebooten enz. helpt niet, het probleem is in vol ornaat terug alomtegenwoordig...

Ik hoopte dus dat een software-matige oplossing mogelijk was, maar blijkbaar toch niet...
Reageren

Labels
gekraak, iphone4, microfoon, probleem, speaker



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Speaker/microfoon doen het niet meer christiaan1985 iPhone algemeen 10 16-04-09 13:12
iphone home knop speaker oplaadingang microfoon werken niet Diphone2 iPhone algemeen 3 13-12-08 19:08
Gekraak tijdens bellen jeremy14 iPhone algemeen 0 07-07-08 17:12
iPhone Speaker functie ook door Speaker? superzemie iPhone algemeen 6 20-02-08 11:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.