//

Aangepaste beltoon niet te horen in iPhone.

Aangepaste beltoon niet te horen in iPhone. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Via m'n baas gisteren een iPhone 4 16GB in de maag gesplitst gekregen en ben er nog niet verguld mee. Design is o.k., maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-06-11, 10:59
neurenberg neurenberg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Unhappy Aangepaste beltoon niet te horen in iPhone.

Hoi,
Via m'n baas gisteren een iPhone 4 16GB in de maag gesplitst gekregen en ben er nog niet verguld mee. Design is o.k., maar om één en ander aan te passen aan mijn voorkeuren, vind ik een verschrikking. De Samsung van m'n dochter is dan een toonbeeld van eenvoud.
Ik mag geen jailbreak toepassen van de baas - is voor getekend - dus een dergelijke oplossing voor mijn probleem gaat niet werken.
Nu mijn probleem: Ik heb via iRinger beltonen aangemaakt van 30 sec. en die worden dan automatisch in het juiste formaat in iTunes geplaatst, zodat alleen het synchroniseren met de iPhone voldoende zou moeten zijn om ze in de telefoon te plaatsen en ze vervolgens te koppelen aan mijn contacten. Tot zover gaat het goed. In iTunes zijn de beltonen te zien en spelen ze ook af en na het synchroniseren staan ze ook netjes in mijn beltonen-map in de iPhone, maar spelen ze niet af in iTunes. Als ik ze in de iPhone wil koppelen aan een contact - waarbij de gekozen beltoon bij de keuze ook gespeeld wordt - hoor ik niets van de beltoon. Als ik dan vervolgens kies voor een standaard beltoon, hoor ik die weer wel. De aangepaste dus niet. Ik kon hierover niets terugvinden via de zoekfunctie. Iemand een idee? Ik hoor het graag!

Gr. Neurenberg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-11, 11:05
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Het is al raar dat ze niet afspelen in iTunes, dat gebeurt pas na het sychroniseren?
  #3  
Oud 24-06-11, 13:47
timmej timmej is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Waarschijnlijk is het programma dat je gebruikt om de ringtones aan te maken niet helemaal lekker.
Misschien een ander programma gebruiken? Er zijn er veel te vinden.
Zelf gebruik ik iets van Magix, dat werkt prima..
  #4  
Oud 24-06-11, 15:01
neurenberg neurenberg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L23 Bekijk bericht
Het is al raar dat ze niet afspelen in iTunes, dat gebeurt pas na het sychroniseren?
De beltonen spelen wel af in iTunes als ze nog op de harde schijf staan, maar zodra ze gesynched zijn in de iPhone, wil iTunes de beltonen vanaf de iPhone niet spelen en geven ze ook geen geluid bij het selecteren van de beltoon om te worden gelinkt aan een contact.
Voorbeeld: Ik heb een 30 seconden lange MP3 van 'Jessica' van The Allman Brothers Band (Top Gear Tune).
Daar heb ik binnen iTunes via AAC een M4A van gemaakt en die hernoemd naar een M4R (iRinger doet dat automatisch, maar ik heb het nu ook een keer zo gedaan, just in case).
Vervolgens speelt iTunes de beltoon af vanuit de Beltonen-map van iTunes op de harde schijf via de Play-knop linksboven.
Dan plaats ik de beltoon via synchroniseren op de iPhone en probeer deze binnen iTunes vanuit de Beltonen-map op de iPhone in iTunes af te spelen via de grote Play-knop linksboven. Dat zou gewoon moeten kunnen en lukken. Niet dus.
Als ik de beltoon via Contacten link aan mijn dochters telefoonnummer, dan speelt de iPhone normaal gesproken de beltoon die je kiest. Motorfiets speelt hij wel af (standaard beltoon), 'Jessica' dus niet (aangepaste beltoon). Schiet mij maar lek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmej Bekijk bericht
Waarschijnlijk is het programma dat je gebruikt om de ringtones aan te maken niet helemaal lekker.
Misschien een ander programma gebruiken? Er zijn er veel te vinden.
Zelf gebruik ik iets van Magix, dat werkt prima..
Ik heb die FreeMagixRingtoneMaker geprobeerd, maar hetzelfde effect als iRinger. Het wil niet spelen of geluid geven.


Gr. neurenberg

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2011 om 16:00 ----------

Nou, nogmaals een nieuwe gemaakt volgens:
Ringtones maken via iTunes - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS en ook dat geeft geen geluid van een beltoon op mijn iPhone, laat staan dat ik hem kan afspelen vanaf mijn iPhone in iTunes. Ik ben er klaar mee, als ik morgen een HTC mag hebben of een Samsung, baas, ik hou me aanbevolen. Het is op m'n dochters Samsung een stuk makkelijker om je telefoonlijst, je ringtones en je apps te beheren dan op dit stuk overrated technology. Als iemand me op andere gedachten kan brengen, hoor ik het graag.

Als ik trouwens in Instellingen - Geluiden - Beltoon kijk, zie ik onder Aangepast de eigen beltonen staan, maar ook daar geven ze geen geluid. De standaard beltonen wel. Dat is toch vreemd?

Gr. Neurenberg

Laatst gewijzigd door neurenberg; 24-06-11 om 16:06. Reden: toevoegen quote + extra bericht
  #5  
Oud 24-06-11, 20:21
neurenberg neurenberg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Nou breekt m'n klomp. Na een hele middag googlen een programmaatje gevonden: ImTOO iPhone Ringtone Maker. Free trial geDLd en geïnstalleerd. Ringtone gemaakt - Shotgun van Limp Bizkit - en vanwege de trial maar 10 seconden lang. En laat deze het nu wel doen. Vraag me niet waarom, maar ik had een aangepaste beltoon en die liet zich horen. Nou heb ik er gelijk maar een paar meer gemaakt om te testen en ook deze doen het. De oude nog steeds niet . Maar om daar dan 20 dollar voor te vragen, dacht het niet. Dan maar 10 seconden! Maar mocht iemand nog een gouden tip hebben, ik hou me aanbevolen.

Gr. neurenberg
  #6  
Oud 25-06-11, 17:27
neurenberg neurenberg is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Probleem opgelost:
Ik wam dit topic tegen: http://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/89505-verhakkelde-muziek.html
en dat gaf het antwoord. Ook ik heb ZoneAlarm en nadat ik het heb uitgezet, werkte iRinger perfect als ringtone-maker.

Gr. neurenberg
  #7  
Oud 25-06-11, 19:12
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Probleem was dus user related...en dus nix te maken met de iPhone op zich...

Enjoy your plaything...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beller kan mij niet horen blingbling iPhone algemeen 14 10-05-13 11:48
Beltoon niet te horen alleen trillen. gizmovideo iPhone algemeen 5 31-03-09 18:34
Beltoon ingesteld. blijft oude beltoon afspelen.. michelbruynseels iPhone algemeen 0 08-08-08 14:23
Kan iemand niet horen en geen sms sturen Red_princess iPhone algemeen 0 12-07-08 12:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:48.