//

iPhone 4 Front Camera werkt niet meer na scherm vervangen

iPhone 4 Front Camera werkt niet meer na scherm vervangen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik heb een tijdje terug mijn iPhone laten vallen en hierdoor raakte het scherm beschadigd (glas kapot). Ik heb eergister het scherm + ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-11, 17:29
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard iPhone 4 Front Camera werkt niet meer na scherm vervangen

Beste leden,

Ik heb een tijdje terug mijn iPhone laten vallen en hierdoor raakte het scherm beschadigd (glas kapot).

Ik heb eergister het scherm + touchscreen laten vervangen door een Telefoon Store. Echter werkt mijn front camera nu niet meer, de normale 5 mp camera werkt nog gewoon wel.

Als ik op de "switch camera" knop druk, dan loopt de shutter vast en gaat de slide bar rechts onder bij de CAMERA/VIDOE functie flashen/heen en weer (dit is moeilijk uit te leggen). Hierna kan ik ook niet meer terug naar de normale camera stand.

Ik ben terug gegaan naar de Telefoon Store om de camera te laten nakijken - deze zat gewoon goed op zn plek en vast.

Daarna heb ik een restore gedaan en de nieuwe 4.3.3 software geinstalleerd -dit hielp allemaal niet.

Maandag zal ik weer terug gaan om een nieuwe front camera te laten plaatsen, maar ik ben bang dat dit niet gaat helpen.

Weet iemand hoe dit eventueel op te lossen is? Het is wel heel toevallig dat de front camera niet meer werkt na dat het scherm is vervangen. Dezelde dag, voor de vervanging, werkte de front camera namelijk nog wel.

Alvast bedankt!

Fred
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-11, 14:23
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Niemand een idee?

Het toestel moet nu naar de Apple fabriek worden gestuurd, omdat ze het bij de Telefoon Store en Apple Zaak in Drachten niet konden vinden. Apple Drachten zegt iets over een hardware probleem.

Ik denk nog steeds dat het komt door het vervangen van het display glas + touchscreen. De eigenaar van de zaak die hem heeft gerepareerd zegt uiteraard dat het daar niet aan ligt - maar nu zit ik met een nutteloze iPhone 4, omdat ik de FaceTime camera niet kan gebruiken en ook niet kan terug schakelen naar de normale 5MP camera.

Graag hulp!
  #3  
Oud 06-07-11, 15:08
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

Erg irritant is dit. maar de reparatie is niet goed gedaan waarschijnlijk.. -_-. En als, dit, niet door een erkend bedrijf is gedaan is straks je garantie ook nog weg. Hopelijk valt er wat te regelen met de man die dit heeft gesloopt.

Grt Thomas
  #4  
Oud 07-07-11, 18:11
Fredzzz Fredzzz is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomaspilot Bekijk bericht
Erg irritant is dit. maar de reparatie is niet goed gedaan waarschijnlijk.. -_-. En als, dit, niet door een erkend bedrijf is gedaan is straks je garantie ook nog weg. Hopelijk valt er wat te regelen met de man die dit heeft gesloopt.

Grt Thomas
De winkel die de reparatie heeft gedaan, Telefoon Store in Groningen (Oude Ebbingestraat), zegt dat zij het niet echt kunnen zijn geweest omdat "bij hun een scherm reparatie aan een iPhone 4 verder nog nooit is mis gegaan".

Ik heb het nog niet gehad met hun over eventuele vergoedingen naar mijn kant, aangezien ik eerst moet kunnen bewijzen dat het door de reparatie komt.

De camera heeft het namelijk altijd gedaan toen het oude kapotte scherm er nog op zat - die zelfde dag nog, voor de reparatie, heb ik er foto's mee gemaakt.

Hoe kan ik dit het beste bewijzen dat het door de reparatie komt?
  #5  
Oud 25-08-11, 18:09
bravom bravom is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 3
Standaard

Heb zelfde probleem. Telefoon is niet gevallen, maar liep bij open van camera helemaal vast. Andere foto app werkt wel, maar frontcamera nog steeds niet.
Probleem deed zich spontaan voor, werkte eerst wel gewoon.
  #6  
Oud 31-08-11, 23:14
meuteke meuteke is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

ik heb dit probleem ook na vervangen scherm voorkant,,ben toch benieuwd wat er uit de bus komt bij fredzzz
  #7  
Oud 19-10-11, 11:58
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Voor de mensen die willen weten waarom de front camera na het vervangen van het scherm niet meer werkt. Tijdens het vervangen van het scherm moet je de connector van de headphone, front camera, display en knoppen losmaken. Wanneer je dat niet voorzichtig met een stukje plastic doet kan je een weerstandje aanraken die vrijwel meteen afbreekt. Deze zit schuin boven de koptelefoon aansluiting (zie op de afbeelding het gele vlak, gelijk daaronder aan de bovenkant zit de weerstand). Wanneer de weerstand weg is kan je de contactpunten door solderen en de camera werkt weer (de weerstand zit er als beveiliging meer niet).

__________________
iPhone problemen? Kijk even op www.harent.nl
  #8  
Oud 20-10-11, 03:03
DaMeastro DaMeastro is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 423
Standaard

Hoe kan je je camera app zo instellen dat hij standaard weer je achterste camera pakt?
Heb nu ook hetzelfde, dat die standaard de front camera pakt met als gevolg flashen/flitsen.
  #9  
Oud 02-11-12, 13:14
knish knish is offline
• iOS 7.0.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik heb met mijn iphone5 het zelfde probleem. Na vochtschade te hebben gehad, heb ik deze laten maken. voor de rest werkt hij perfect, behalve mijn frontcamera. deze blijft hangen als ik hem switch naar de frontcamera. om dit te verhelpen kun je je instellingen resetten, en dan werkt de normale camera weer. maar dit is natuurlijk heel irritant, want je moet daarna al je gewenste instellingen opnieuw instellen.
Reageren

Labels
camera, facetime



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Front glas vervangen iPhone 4 ? BigG iPhone algemeen 13 01-02-14 12:57
Na vervangen glas en Digitizer werkt een deel touchscherm niet meer dolf999 iPhone algemeen 8 27-03-12 21:55
iPhone 3gs front glass vervangen (ebay/azrepair) KvnAzn iPhone algemeen 1 12-10-10 23:16
Camera werkt niet meer iPhone 3G JaMa84 iPhone algemeen 15 23-05-10 14:08
Scherm iPhone werkt niet meer? Playboy Mansion iPhone algemeen 5 19-10-09 13:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.