iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone (crasht) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/94628-iphone-crasht.html)

Sander3991 04-07-11 15:30

iPhone (crasht)
 
Ik heb al een aantal keren het probleem dat mijn iPhone ineens uitvalt.

Hij gaat echter niet helemaal uit (ik kan als ik goed kijk ook nog zien wat ik deed op het moment van (crashen)) als ik dan het knopje bovenop even ingedrukt houd start hij weer op, maar vaak (crasht) hij na enkele handelingen weer.

Dit gebeurde vandaag weer, ditmaal bij het raadplegen van de 9292ov app, het is ook al een keer gebeurt bij het raadplegen van de twitter app, en ook gewoon tijdens het navigeren met de standaard Kaarten app.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem is, en hoe ik het kan voorkomen/repareren? Als jullie mee info nodig hebben moet je het maar vragen, ik zou niet weten wat nog meer relevant is.

Als ik de telefoon trouwens weer aan de lader leg, schijnt het probleem opgelost te zijn en doet hij niet meer raar.

P.s. Ik heb crashen tussen haakjes staan omdat ik niet zeker weet of hij daadwerkelijk crasht.

Extra info: Wat misschien wel relevant is, is dat het alleen gebeurt als de telefoon -niet- aan de lader ligt, kan het misschien zijn dat het een soort van beveilig van de batterij is wat de crash veroorzaakt? Het lijkt namelijk ook zo te zijn dat het alleen gebeurt met apps die locatievoorzieningen raadplegen.

wouter1981 04-07-11 16:52

Je kunt alle apps in de multitasking bar sluiten. En/of een harde reset proberen.

Sander3991 04-07-11 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 688467)
Je kunt alle apps in de multitasking bar sluiten. En/of een harde reset proberen.

Hoe weet ik of de Harde Reset gelukt is? En hoe sluit je apps in de multitasking bar? Ik hoor dat het kan, maar zou niet weten hoe dat moet!

Edit: Ik weet het harde reset gedeelte al, thanks, ik zal dit de volgende keer proberen als dit probleem voor komt. Maar waar het vandaan komt is nog steeds een raadsel

wouter1981 04-07-11 17:09

Dubbel drukken op de homeknop. Dan verschijnt de multitasking bar. Houd vervolgens een app ingedrukt, dan gaan ze wiebelen en kun je ze verwijderen.

Sander3991 06-07-11 17:03

Vandaag had ik weer zo'n (crash). Het gebeurde wederom bij het nakijken van OV gegevens met de 9292ov app. Wat misschien wel relevant is, is dat het alleen gebeurt als de telefoon -niet- aan de lader ligt, kan het misschien zijn dat het een soort van beveilig van de batterij is wat de crash veroorzaakt? Het lijkt namelijk ook zo te zijn dat het alleen gebeurt met apps die locatievoorzieningen raadplegen.

flashingst 06-07-11 17:41

Misschien zijn er bekende buggs bij de 9292ov app gevonden? Je kunt ook eens herstellen via iTunes

Sander3991 06-07-11 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 688987)
Misschien zijn er bekende buggs bij de 9292ov app gevonden? Je kunt ook eens herstellen via iTunes

Het is dus niet alleen met de 9292ov app, maar het is ook een keer gebeurd toen ik de standaard app 'Kaarten' gebruikte.

flashingst 06-07-11 17:54

Ja oke maar misschien stond de 9292ov app wel open? Hoor er wel eens meer mensen over, vandaar!

Sander3991 11-07-11 11:26

Weet iemand of dit probleem verband kan hebben met de batterij? Het gebeurt alleen maar bij middel/lage spanning (Onder de 60%) en nooit als die aan netstroom ligt.

ad9007i 11-07-11 21:35

verwijder is die app en kijk dan of hij nog uitvalt

Sander3991 14-07-11 15:34

Ik heb hem verwijderd, en kreeg vandaag nog steeds hetzelfde probleem, nu zelfs bij iets van 90% batterij! Heel erg raar! Want als die uit is, krijg ik hem vaak ook niet meer aan (het Apple logo verschijnt, hij vraagt m'n toegangscode, en dan crasht ie meestal bij het vragen van de toegangscode).

Echt erg vervelend, kben namelijk veel op reis en gebruik veel navigatie apps! Nogmaals, als de telefoon aan het netstroom ligt is er helemaal niks aan de hand!

wouter1981 14-07-11 15:37

Ik denk dat je je je telefoon beter een keer kunt herstellen met iTunes.

Sander3991 15-07-11 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 690990)
Ik denk dat je je je telefoon beter een keer kunt herstellen met iTunes.

Helaas, dit ook gedaan en dezelfde avond nog crashte die bij het simpel raadplegen van de app 'kaarten'. Echt heel vaag.

wouter1981 15-07-11 11:29

Heb je na het herstellen een reservekopie terug gezet? Zo ja, probeer het dan nog eens zonder dit te doen. Dus dan stel je de iPhone in als nieuwe iPhone. Blijft het probleem dan nog steeds bestaan dan ben ik bang dat je iPhone defect is en je terug moet naar de winkel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.