iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone ruilen in NY (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/94651-iphone-ruilen-ny.html)

shailoe 04-07-11 17:57

iphone ruilen in NY
 
hallo mensen, ik ga naar amerika en wil weten of iemand ervaring heeft met het ruilen van iphones daarzo.
een vriend van mij had namelijk een iphone 4waarvan de sleepbutton kapot was.
hij ging naar washington op vakantie, waar hij het probleem liet zien in een apple store. Zijn iphone werd toen gewoon gratis omgeruild voor een nieuwe terwijl hij gewoon een iphone een uit nederland had. ook wist hij mij te vertellen dat ze daar echt niet moeilijk doen met het ruilen van iphones.
nu is mijn vraag dus of iemand hier meer vanaf weet. ik heb namelijk een 3gs en als het zo makkelijk gaat zoals mijn vriend beweerd wil ik mijn iphone ook ruilen aangezien er ook wat problemen mee zijn

flashingst 04-07-11 18:41

Het lijkt me sterk dat ze jouw iPhone uit nederland in een willekeurige Apple store in de US omruilen hoor, en een iPhone 4 is natuurlijk een ander verhaal dan een oudere 3GS. Komt jouw 3GS uit Nederland of is hij gekocht in Amerika? En hoe oud is deze iPhone?

Weet wel dat ze in Amerika inderdaad makkelijker zijn met omruilzaken zoals deze...

shailoe 06-07-11 11:53

Mijn iPhone is al bijna 2 jaar en heeft dus ook geen garantie meer volgens mij. En hij komt ook gewoon uit Nederland, maar die iPhone 4 ook

flashingst 06-07-11 17:03

Het lijkt me sterk dat dit klopt hoor. Ik ga nu toch ook niet naar Amerika mijn laptop terugbrengen omdat ze daar iets makkelijker zijn??

kevintj07 06-07-11 17:20

Wel vaker van gehoord. Volgens mij kan dit gewoon indien je garantie hebt, en een HARDWARE fout is die niet is veroorzaakt door jouzelf. Het kan volgens mij overigens alleen bij de echte APPLE shop, en niet bij een dealer zoals Dixons.

flashingst 06-07-11 17:24

Of als je een Apple care plan hebt?

shailoe 06-07-11 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevintj07 (Bericht 688998)
Wel vaker van gehoord. Volgens mij kan dit gewoon indien je garantie hebt, en een HARDWARE fout is die niet is veroorzaakt door jouzelf. Het kan volgens mij overigens alleen bij de echte APPLE shop, en niet bij een dealer zoals Dixons.

dit zijn dus de voorwaarden waar die vriend van mij voldeed. hij heeft een iphone 4 (nog geen 2 jaar oud dus garantie), het was een hardwarefout (sleep button zat vast) en hij was toevallig in de apple store van washington.

et zou aantrekkelijk worden voor me om een hardware fout te veroorzaken en zo mijn iphone om te ruilen in NY, maar aangezien ik geen garantie meer heb en het een redelijk oud toestel is ga ik het risico maar niet nemen.
plus: de nieuwe iphone zal toch wel eind dit jaar verschijnen (hoop ik) :D

wouter1981 07-07-11 00:04

Apple geeft bovendien maar 1 jaar garantie. Wat je met Apple Care kunt uitbreiden naar 2 jaar.

sondakika 19-03-12 00:21

Ik heb dezelfde probleem, iPhone 4, power/sleep button zit vast, ik ben al ruim over 1 jaar garantie (220 dagen over), er werd mij een nieuwe iPhone 4 aangeboden voor 160 CAD,(omgerekend 120 euro's), ik ben nog een weekje hier, dus ik ga er over nadenken.
Wat denken jullie, is het waard ?

shailoe 25-03-12 23:20

wow wist niet dat dit topic nog open stond;P
maar ik ben dus naar de apple store in NY geweest en ze doen daar echt niet moelijk over het ruilen van idevices, zelfs niet als je een gejailbreakte iphone hebt zoals ik. Let er wel op dat het een hardwarefout moet zijn en geen softwarefout. Voorwaarde is echter wel dat je binnen het garantietermijn zit. ik was vier maanden te laat dus mij werd een nieuwe aangeboden voor 200 dollar. Voor 120 euro een nieuwe ipone 4 lijkt me dus wel redelijk. Je kan hem echter ook in Nederland laten repareren voor de helft van de prijs. Hoop dat je hier wat aan hebt!

jpwg001 26-03-12 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sondakika (Bericht 780962)
Ik heb dezelfde probleem, iPhone 4, power/sleep button zit vast, ik ben al ruim over 1 jaar garantie (220 dagen over), er werd mij een nieuwe iPhone 4 aangeboden voor 160 CAD,(omgerekend 120 euro's), ik ben nog een weekje hier, dus ik ga er over nadenken.
Wat denken jullie, is het waard ?


Ik heb hier op het forum gelezen dat je in Nederland wel problemen kunt krijgen met garantie en service, omdat je een buitenlander hebt en geen Nederlands toestel. Kijk wel of het je dat waard is. En bel eens naar Amsterdam wat hun prijs is.

Guest-20180925190238 26-03-12 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpwg001 (Bericht 782902)
Ik heb hier op het forum gelezen dat je in Nederland wel problemen kunt krijgen met garantie en service, omdat je een buitenlander hebt en geen Nederlands toestel. Kijk wel of het je dat waard is. En bel eens naar Amsterdam wat hun prijs is.

Ik heb eens een iPhone 4 die oorspronkelijk van T-Mobile NL kwam omgeruild in een Apple Store in Parijs.

Na de ruil weigerde T-Mobile NL registratie (en garantie) omdat het vervangende toestel niet van hen kwam. Geen probleem verder omdat Apple in dit geval direct de garantie waarborgde en die begon dan weer van dag één, zijnde de dag van omruiling.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:53.