//

Aan-/uit (Hold) knop zit vast!

Aan-/uit (Hold) knop zit vast! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iemand die ik ken heeft een iphone waarbij de aan/uit knop vast zit. De knop is helemaal ingedrukt, en hij komt niet meer omhoog, daardoor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-03-08, 17:00
hilmar's schermafbeelding
hilmar hilmar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Overijssel
Berichten: 4
Exclamation Aan-/uit (Hold) knop zit vast!

Iemand die ik ken heeft een iphone waarbij de aan/uit knop vast zit. De knop is helemaal ingedrukt, en hij komt niet meer omhoog, daardoor start de iphone telkens opnieuw op. Al van alles geprobeert met pincet, naalden etc. om hem weer omhoog te krijgen, maar niks werkt. Heeft het nut om de iphone uit elkaar te halen, zodat je de knop van binnenuit los krijgt? Als je een gejailbreakte, unlocked iphone naar apple stuurt, zullen ze je helpen?
__________________
Als ik het doe, doe ik het goed!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-08, 09:13
hilmar's schermafbeelding
hilmar hilmar is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Overijssel
Berichten: 4
Question

Iemand een oplossing?
  #3  
Oud 06-11-08, 11:37
Koend Koend is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik heb nu hetzelfde probleem! Heb jij, of iemand anders, een oplossing hiervoor? Het is nogal irritant!

Bij voorbaat veel dank!!

Koen
  #4  
Oud 06-11-08, 12:04
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Het is allemaal nogal precies in elkaar gezet, vooral als hij een keer op de powerknop is gevallen heb je meestal dit probleem. Het metaal is dan zo verbogen dat het knopje niet meer vloeiend kan terugspringen en meestal half ingedrukt blijft. Oplossing is om het aluminium weer terug te buigen of de opening iets te bewerken zodat het knopje net weer genoeg ruimte heeft. In een enkel geval moet knopje ook worden vervangen (hangt beetje van de schade af).

PM maar als je reparatie adres zoekt hiervoor, reklame maken op het forum is niet mijn bedoeling.
  #5  
Oud 08-11-08, 20:37
Dudesome Dudesome is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 6
Standaard

heee, mijn probleem heeft er ongeveer mee te maken.
mijn knopje zit niet vast, maar als ik hem aanzet en hem dan wil ontgrendelen lukt dat wel, maar dan vergrendeld hij hem meteen weer terug. de hele tijd, dus ik kan mijn simkaart niet deblokkeren en niks doen op mijn iphone zelf. resetten en opnieuw opstarten heeft geen zin.
iemand een idee??

Ruben
  #6  
Oud 08-11-08, 21:38
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dudesome Bekijk bericht
heee, mijn probleem heeft er ongeveer mee te maken.
mijn knopje zit niet vast, maar als ik hem aanzet en hem dan wil ontgrendelen lukt dat wel, maar dan vergrendeld hij hem meteen weer terug. de hele tijd, dus ik kan mijn simkaart niet deblokkeren en niks doen op mijn iphone zelf. resetten en opnieuw opstarten heeft geen zin.
iemand een idee??

Ruben
Ligt vermoeden dat intern het schakelaartje of flexkabeltje aan vervanging toe is. Maakt waarschijnlijk half contact. Je kunt voor reparatie eventueel even PM sturen.
  #7  
Oud 16-10-13, 17:42
kusjestacey kusjestacey is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dat probleem ook! Maar mijn IPhone kan ineens alleen aan als de oplader erin zit... Heel vervelend!
  #8  
Oud 16-10-13, 21:44
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Voor mensen. Die dit probleem ook hebben pb me maar zie dat dat wordt toegelaten .

Dus voor mensen in de buurt van arnhem / zevenaar. Stuur maar een pb. Ik weet wel iemand die het snel kan oplossen
  #9  
Oud 16-10-13, 21:48
Navigare Navigare is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 19
Standaard

Je kunt ook assistive touch gebruiken: via algemeen-toegankelijkheid.
Of een deel van de homeknop functionaliteit kun je ook nabootsen met de vier vingers sweep touch, met je vingers naar elkaar toe knijpen.
  #10  
Oud 16-10-13, 23:30
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Assistive touch werkt prima.

Wel wordt het een probleem als je een harde reset moet uitvoeren om welke reden dan ook
  #11  
Oud 17-10-13, 16:50
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

ik heb ook een soortgelijk probleem gehad. Mijn aan/uit knop zat ineens vast en kon deze met geen mogelijkheid meer los krijgen. Gelukkig zat ie niet zo vast dat de telefoon in een opstartloop ging. Met hard drukken reageerde de knop nog, maar ik heb 'm snel laten repareren. Bleek dat binnenin de telefoon een verbindingsonderdeel o.i.d. kapot was. Was binnen 20 minuten vervangen en nu geen probleem meer.

Zoek maar eens op google: iphone reparatie <<je woonplaats>> en je vindt de wereld aan kleine bedrijfjes die je telefoon kunnen repareren. Of gewoon via degenen die zich al hebben gemeld in dit topic ;-)
  #12  
Oud 18-11-13, 14:38
putsch putsch is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Tillywood
Berichten: 1
Arrow AAN NOCH UIT - (HOLD)knop defect

Weet iemand hoe je een iphone4 kan uitzetten zonder de fysieke (HOLD) AAN/UIT knop te gebruiken. Ben nogal ongeduldig en wil eerst even koekeloeren of die knop zelf kan fixen. Batterij opmaken duurt me te lang en zomaar de batterij eruit flippen durf ik niet.


Alvast Bedankt.
__________________
THE REVOLUTION WILL NOT BE TELEVISED
  #13  
Oud 18-11-13, 14:48
Cliffiphone4's schermafbeelding
Cliffiphone4 Cliffiphone4 is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 272
Standaard

Kan dat hiet met assisve control of zoiets?
Dat je die knop nabootst?
  #14  
Oud 18-11-13, 14:57
Reversion Reversion is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 31
Standaard

Gewoon ff Apple bellen. Heb je nog garantie?
  #15  
Oud 19-11-13, 14:23
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Hallo allemaal,

Mijn iPhone 5 heeft last van dat de aan/uit knop (bovenkant van de iPhone 5) niet goed meer werkt. Ik moet er soms wel 8x op klikken voor het scherm uit gaat (of gewoon niet uit gaat). De telefoon heb ik in een telefoonwinkel in de stad gekocht, en gekregen bij een abonnement. Moet ik nu terug gaan naar die winkel waar ze hem omruilen? Ik ga er vanuit dat ik de 2 jaar consumenten garantie heb (ook al doet apple 1jr zeggen). Telefoon is nu ongeveer een jaar oud en een dergelijke dure telefoon mag toch zeker minimaal 1 jaar zonder problemen mee gaan lijkt me.

Nu de vraag: moet ik naar dezelfde winkel terug gaan (heb natuurlijk factuur e.d.) allemaal nog, of mag ik ook naar de dichtbij zijnde KPN winkel gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
__________________
Doe mij maar 10 bier! *Overigens; iPhone 6S 16GB & iPad 4 16GB.
  #16  
Oud 19-11-13, 16:46
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Mijn iPhone 5 heeft last van dat de aan/uit knop (bovenkant van de iPhone 5) niet goed meer werkt. Ik moet er soms wel 8x op klikken voor het scherm uit gaat (of gewoon niet uit gaat). De telefoon heb ik in een telefoonwinkel in de stad gekocht, en gekregen bij een abonnement. Moet ik nu terug gaan naar die winkel waar ze hem omruilen? Ik ga er vanuit dat ik de 2 jaar consumenten garantie heb (ook al doet apple 1jr zeggen). Telefoon is nu ongeveer een jaar oud en een dergelijke dure telefoon mag toch zeker minimaal 1 jaar zonder problemen mee gaan lijkt me.

Nu de vraag: moet ik naar dezelfde winkel terug gaan (heb natuurlijk factuur e.d.) allemaal nog, of mag ik ook naar de dichtbij zijnde KPN winkel gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
ik zou in eerste instantie even naar de winkel gaan, waar je de telefoon vandaan hebt.
  #17  
Oud 19-11-13, 22:45
stealth0001 stealth0001 is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 36
Standaard

Is een bekend probleem. Powerknop die vervangen moet worden, homeknop zelfde gezeur. Heb 1 iPhone 4 net twee jaar oud en een iPhone 4s een jaar oude waar ik de powerknoppen van heb laten vervangen. Kosten 45 euri per toestel.
  #18  
Oud 20-11-13, 08:56
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Hallo allemaal,

De telefoon heb ik in een telefoonwinkel in de stad gekocht, en gekregen bij een abonnement. .

Heb je deze nou gekocht of gekregen ?..

Of heb je er twee ?


Weet wel een adresje die deze kan vervangen voor 35 euro mocht het geen garantie geval zijn

Laatst gewijzigd door suzuki2002; 20-11-13 om 09:58.
  #19  
Oud 20-11-13, 17:47
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Er zijn tal van 'adresjes' waar je je iPhone kunt laten repareren. Ik heb dit ook een tijd terug laten doen. Bij m'n oude 4s zat de aan/uit knop ook vast. 45 euro lichter en 20 minuten verder en het was weer als nieuw.
  #20  
Oud 20-11-13, 18:30
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Let er wel op dat wanneer je dit laat repareren , dat je bij ophalen terplekke even controleerd dat wanneer je belt het beeldscherm ook uit gaat .

Is dit niet het geval dan heeft de reparateur het niet goed gerepareerd .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone jailbreaken zonder hold/off knop koosie Jailbreak 4 31-10-10 13:59
Aan/Uit knop werkt niet. ultrAslanli-kerem iPhone algemeen 0 22-08-10 03:21
Aan/Uit knop werkt niet meer KCie iPhone algemeen 0 23-11-09 09:03
Bluetooth aan/uit knop verplaatsen Bruce Wayne iPhone algemeen 37 01-01-09 12:52
Aan/uit knop stuk Kermi iPhone algemeen 1 04-09-08 21:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.