//

Raar internet-teken op de iPhone & hulp bij mail?

Raar internet-teken op de iPhone & hulp bij mail? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoihoi, Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn iPhone 3GS. Maandag is mijn abonnement in gegaan, maar in het weekend heb ik veel op Wi-Fi gezeten. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-07-11, 15:02
sanntheman's schermafbeelding
sanntheman sanntheman is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard Raar internet-teken op de iPhone & hulp bij mail?

Hoihoi,
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn iPhone 3GS. Maandag is mijn abonnement in gegaan, maar in het weekend heb ik veel op Wi-Fi gezeten. Nu mijn abonnement is ingegaan kan ik ook op 3G-internet aangezien ik onbeperkt (1G) internet heb.
Ik krijg nou al een tijdje dit symbool in mijn scherm te zien op de plaats waar normaal 3G of het Wi-Fi-bereik teken staat. Dit rondje is dat;

Als dit symbool er staat is mijn internet ontzettend traag. Een stuk trager dan wanneer ik op 3G of Wi-Fi zit. Ik merkte vandaag dat toen ik binnen in een gebouw was dit symbool op mijn scherm verscheen, en dat wanneer ik weer buiten was, ik weer op het 3G netwerk zat.

Ik heb al meerdere malen het 3G en Wi-Fi uit en aan gedaan, en het hele toestel ook al een paar keer uit en aan. Omdat ik gewoon wil dat mijn telefoon op het 3G netwerk zit, aangezien dit veel sneller werkt en ik graag bereikbaar ben ivm mail&whatsapp etc.

Weet iemand wat dit symbool betekend, waar het voor staat (ik kan dit nergens vinden op internet) en hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn telefoon gewoon op 3G (of Wi-Fi) blijft?

En is er iemand met de perfecte instellingen voor een @live account die er ook voor zorgt dat de iPhone mail applicatie mijn e-mail pusht? Heb toch het idee dat dit niet altijd helemaal zuiver gaat.

Bij voorbaat dank,
Ik hoor graag van jullie.

EDIT;
Ook als ik bijvoorbeeld thuis op de bank zit, waar ik gebruik maak van Wi-Fi en ik gebruik de iPhone een tijdje niet, en ik druk op de home-knop, dan zie ik ook een paar seconden dit symbooltje staan maar deze veranderd na een aantal seconden weer in het Wi-Fi symbool

Laatst gewijzigd door sanntheman; 06-07-11 om 15:06. Reden: toevoeging van situatie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-11, 15:05
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dat rondje is het tragere GPRS netwerk.

Je iPhone schakelt daar automatisch naar terug als een 3G verbinding niet mogelijk is (bijvoorbeeld in een gebouw).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 06-07-11, 15:09
sanntheman's schermafbeelding
sanntheman sanntheman is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard

Ok, maar ik zie dit ook bijvoorbeeld (zoals ik net nog even in mijn bericht had toegevoegd) wanneer de iPhone als 'standby' als het ware op de bank ligt en ik begin hem weer te gebruiken.
Maar ik kan er dus niet voor zorgen dat hij altijd op 3G blijft?
En beetje een domme vraag, maar ik stel 'm toch maar voor de zekerheid; blijft mijn gebruik op het GPRS-netwerk gewoon binnen mijn internetbundel? En blijven de pushapplicaties het wel gewoon doen? (Wellicht alleen wat trager?)
  #4  
Oud 06-07-11, 17:38
superjacky superjacky is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 55
Standaard

Hij gaat pas weer op 3G als je binnen het bereik van 3G zit.
Alles zit (tenzij je niet boven je limiet komt) gewoon binnen je bundel.
Ik heb thuis ook geen 3G , 1 straat verderop weer wel..helaas maar het is niet anders , internet is dan wel wat trager daarom zit ik thuis ook op de Wi-Fi .
  #5  
Oud 06-07-11, 20:59
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Wanneer de iPhone met Wi-Fi verbinding heeft of 3G dan verbruikt hij ook veel sneller de batterij. Vandaar dat de iPhone wanneer hij op standby staat standaard terugschakelt naar GPRS (het rondje). Dit valt altijd binnen dezelfde internet bundel als je 3G. Je kan er net zo goed mee internetten of whatsappen, het gaat alleen een stuk trager als met 3G, maar je blijft dus wel met internet verbonden. In een gebouw zul je vaker zien dat je op GPRS overgaat, het bereik van 3G is nou eenmaal niet zo goed als dat van GPRS.
  #6  
Oud 07-07-11, 00:16
sanntheman's schermafbeelding
sanntheman sanntheman is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard

Ok top jongens, dankjewel!

En is er toevallig nog iemand die een @live.nl account heeft van windows live hotmail en de goede instellingen heeft op zn iPhone (dat hij altijd pusht, want ik heb soms dat ik mijn mail open en ineens mailtjes ontvang van een uur geleden...)
  #7  
Oud 07-07-11, 12:15
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ik heb hier hotmail maar da's hetzelfde qua instellingen neem ik aan..
  1. ga naar Settings > Mail, Contacts, Calendars > Add Account.
  2. Tap Microsoft Exchange.
  3. vul het volgende in:
    • Email: Je Hotmail/Live adres
    • Domain: leeglaten
    • Username: Je Hotmail/Live adres
    • Password: Jouw Hotmail/Live password
    • Description: verzin iets leuks
  4. Tap Next


    Zodra de account is geverifieerd komt er een niew veld "Server" bij, vul hier het volgende in:
    • m.hotmail.com
  5. Nu kan je push aanzetten voor je mail/kalender/contacten of een combi van die 3
Succes!
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
Reageren

Labels
e-mail, internet, iphone, windows live hotmail



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hulp bij mail instellen tmagusjr Orange 1 13-08-11 13:43
Raar teken in menubalk curtazimo iPhone algemeen 2 24-08-10 13:32
optie mobile mail & internet voldoende? javae Orange 6 02-04-10 21:43
Raar teken naast de datum geraaar Archief 1 02-10-09 20:33
Hulp bij mail?! eelcowen iPhone algemeen 3 21-05-08 12:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:05.