iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail verzenden niet via Wi-Fi alleen via 3g of EDGE (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/95412-mail-verzenden-niet-via-wi-fi-alleen-via-3g-edge.html)

hk990 15-07-11 13:50

Mail verzenden niet via Wi-Fi alleen via 3g of EDGE
 
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb drie e-mailaccounts op mijn telefoon

1 -> hotmail
2 -> microsoft exchange server
3 -> eigen server

Nu is het probleem dat ik met mijn 3e account wel email kan ophalen over Wi-Fi (heb deze even handmatig gezet om er zeker van te zijn) maar niet kan verzenden.
Verzenden via edge/ 3g werkt gewoon. Ik heb zowel op werk als bij iemand anders thuis geprobeert, ook in mijn eigen huis. Het kan niet liggen aan de router (die blokkeert deze poorten niet en ook als ik ze open zet werkt het niet).
Verzenden gaat (bij alle drie de accounts) over poort 25. Heb ook geprobeert SSL aan te zetten en te verzenden over poort 465, en zonder ssl over poort 225 en 2525. Niets werkt, bij 3G geen enkel probleem.

Weet er iemand een oplossing hiervoor?

Timoesh 16-07-11 01:47

Stel even een andere smtp server in. Waarschijnlijk is dat de oplossing. Ik zou die van je exchange server gebruiken.

hk990 16-07-11 02:23

Dan komt er reclame op. Dit is een zakelijk emailadres.

samson1a 17-07-11 10:58

Gebruik een smtp van je gmail acount die werkt overal,

hk990 17-07-11 11:01

nogmaals, het is niet de bedoeling om een smtp-server van een andere provider te gebruiken. dit is mijn eigen server, ingesteld m.b.v. ip-adres en ik wil gewoon via mijn eigen server mail kunnen versturen
volgens mij ligt het gewoon aan de telefoon - niet aan de server

Guest-20180925190238 17-07-11 11:13

Als het via Edge/3G, een mobiel datanetwerk dus, wel werkt zou het dan niet kunnen zijn dat de ISP die u gebruikt voor uw eigen SMTP-server geen SMTP Relay toestaat?

hk990 17-07-11 11:18

Nee, ze hebben namelijk al geprobeerd te helpen. Probleem is dat ik er meer verstand van heb dan hun dus veel had ik daar niet aan. Heb nu op eigen houtje (ip adres als uitgaande server i.p.v. dns.domeinnaam) verzenden via 3g in werking gekregen alleen via Wi-Fi verzend hij niet.

samson1a 17-07-11 11:25

wat is het smtp van je provider ?
die moet je telkens wijzigen per account waar je bent,
ik het voor NL op vodafone smtp van vodafone, daar verzend ik mail mee op 1 acount,
en via Wi-Fi smtp van KPN mail.
en in buitenland via smtp van Gmail.

succes

hk990 17-07-11 11:30

Dus via 3g gebruik ik mijn eigen server,
voor Wi-Fi die van de ISP?
En moet ik dan elke keer als ik ergens kom dat veranderen?

Mijn andere emailaccounts werken namelijk gewoon.
Dan zou ik dus bij bedrijven moeten vragen naar hun ISP?

Guest-20180925190238 17-07-11 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door samson1a (Bericht 691649)
wat is het smtp van je provider ?
die moet je telkens wijzigen per account waar je bent,
ik het voor NL op vodafone smtp van vodafone, daar verzend ik mail mee op 1 acount,
en via Wi-Fi smtp van KPN mail.
en in buitenland via smtp van Gmail.

succes

Ik heb e-mail accounts van MobileMe, Ziggo en Strato en ik hoef geen enkele SMTP server te wijzigen. Niet in het binnenland en niet in het buitenland. Niet over Wi-Fi en niet over 3G.

Vroeger, toen ik nog een zeer ongelukkige klant van KPN was, moest ik dat wel doen omdat KPN geen SMTP Relay toestaat.

samson1a 17-07-11 14:57

ja maar vodafone staat dat ook niet toe,
dus bij mij is oplossing alles via gmail ( bij jou dus mobileme)
maar ik doe graag afzender (return adres wijzigen)

succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.