//

Batterij problemen iPhone 4

Batterij problemen iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Er zijn natuurlijk genoeg topics over een slechte batterij maar heb geen vergelijkend probleem gevonden. Ik heb een iPhone 4 met 4.3 erop, geen data ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-03-11, 17:00
sjaakos sjaakos is offline
• iOS 4.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 4
Unhappy iPhone 4, Batterij soms wel soms niet snel leeg

Er zijn natuurlijk genoeg topics over een slechte batterij maar heb geen vergelijkend probleem gevonden.

Ik heb een iPhone 4 met 4.3 erop, geen data abo, wel Wi-Fi en bluetooth altijd aan.

Normaal gaat er zo'n 30% per dag van de batt. af maar soms (1 a 2 keer per 2 weken) wordt de tel heel heet en gaat de batt. in no time naar de 0%. Terwijl ik niks speciaals doe die dag, ik sluit altijd alle apps volledig af. Ook heb ik dingen echt uitgezet als een Spotlight, 3G, Mobiele data, Ping...

Iemand een idee hoe dit kan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-04-11, 12:39
wouter9636 wouter9636 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Groningen
Berichten: 2
Standaard Iphone 4 gaat vanzelf uit bij +/- 40% batterij!

Als de batterij op ongeveer 40 procent staat springt hij ineens naar 1 procent en gaat uit en krijg hem ook niet meer aan met de melding dat de batterij leeg is! Als ik hem dan op de lader aansluit begint hij weer te laden bij 40 procent!

Ik heb al een herstel gedaan, maar dit heeft niks geholpen! Wat kan dit zijn?
  #3  
Oud 17-04-11, 12:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat betekent dat de Lithium-Polymer (LiPo) accu de eindspanning van 3.7V bereikt heeft. Om een diepe ontlading, onder 3.7V, te vermijden gaat de iPhone uit.

Heeft niets te maken met capaciteit of procenten. Hoogstwaarschijnlijk is de LiPo aan het verouderen als die bij 40% capaciteit al op 3.7V staat.

Wil je exact weten dan koop BatteryLogger in de AppStore of nog beter BatteryLogger Plus bij Cydia. Dan kan je precies de toestand van de LiPo bekijken.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 17-04-11 om 12:46. Reden: Feil te feil taelvauten
  #4  
Oud 17-04-11, 12:48
wouter9636 wouter9636 is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Groningen
Berichten: 2
Standaard

Nu al? Hij is 3 maand oud!
  #5  
Oud 17-04-11, 12:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter9636 Bekijk bericht
Nu al? Hij is 3 maand oud!
Ik kan van hier niet zien hoeveel cycli die LiPo al achter de rug heeft. Bovendien, een LiPo begint te verouderen op het ogenblik dat hij uit productie komt.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 17-04-11 om 12:53.
  #6  
Oud 27-05-11, 11:54
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard Batterij van de iPhone 4

Ik ben totaal niet tevreden over de batterijduur van de iPhone! Als ik hem volledig oplaad dan kan ik met mijn 100% 2 dagen doen.
In die 2 dagen staat zo goed als constant Wi-Fi, bluetooth, 3G en andere opties uit en wordt er NOOIT naar muziek geluisterd. (Want dan wordt het al helemaal te gek!)

Mijn NIEUWE iPhone is dus 3 weken oud, en na 6 uur GEBRUIK is de batterij volledig leeg.
Mijn vrienden zeggen dat dit absoluut niet kan en dat zij 4 dagen weg kunnen met een iPhone waar zij contant muziek beluisteren en internetten.
Mijn vrienden hebben me toen aangeraden eens een goeie 24 uur op te laden, dus dat deed ik dan maar na 7 uur is de iPhone volledig opgeladen en plots gaat het percentage terug naar beneden!!!



Sorry, maar mijn 5 jaar oude Nokia trekt het langer!
  #7  
Oud 27-05-11, 11:59
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ten eerste, vergelijk je iPhone niet met een oude Nokia.

Ten tweede, ik vind 2 dagen met de batterij ronduit netjes bij licht tot normaal gebruik.

Ten derde, als het echt zo'n probleem is, installeer de laatste software versie en voer GEEN jailbreak uit. En stel de iPhone bij voorkeur in als een nieuwe iPhone.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #8  
Oud 27-05-11, 12:07
Jupsin's schermafbeelding
Jupsin Jupsin is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 75
Standaard

Zoals bovenstaande post zegt; een iPhone is geen nokia. Een Nokia hoeft geen verbinding te maken met Wi-Fi, geen mail op te halen, etc. etc. Dus dat is Apple's met Peren vergelijken

Heb je een jailbreak?
__________________
Werkstation: iMac 27" || 3,2GHz i3 || 12GB Werkgeheugen
Telefoon: iPhone 4 zwart 32GB || iPhone 3G zwart 16GB
  #9  
Oud 27-05-11, 12:52
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ja, ik heb een jailbreak.

Maar mijn vrienden hebben ook een jailbreak en draaien ook op 4.3.3
Zij kijken echt raar op hoe snel die iPhone leeg gaat, en ik kijk dan naar hen als zij een paar uur surfen dat er amper iets af is!


Dat begon ik gewoon verdacht te vinden, zeker als ze dan zeggen dat ze na heel intensief gebruik om de 3 dagen moeten herladen, normaal gebruik 4 dagen. En als ze het puur op bellen en smssen houden en hun Wi-Fi uitschakelen kunnen ze 10 dagen weg.

Dat laatste heb ik dus ook geprobeerd, en daar geraak ik aan net geen 4 dagen!
  #10  
Oud 27-05-11, 13:35
Raxi Raxi is offline
• iOS 6.1.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 33
Standaard

ik ken genoeg mensen met een iphone 4, maar 3 dagen met intensief gebruik? Dat redden zij ook niet. Hooguit dat zij na een dag intensief gebruik (whatsapp en af en toe op twitter) nog 40-50% over hebben, ikzelf met een 3GS hou niets over dan.

Als je echt veel spelletjes doet en films kijkt, moet je zeker dagelijks opladen.

10 dagen standbij moet wel lukken, alhoewel ik niet zolang van mijn telefoon af kan blijven.
  #11  
Oud 27-05-11, 13:37
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Dat van die 3 dagen bij intensief gebruik is echt volledige bullcrap naar mijn idee. Als ik mijn iPhone 4 intensief gebruik, heb ik aan het einde van de dag +/- 30% batterij over.
__________________

  #12  
Oud 27-05-11, 15:32
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

3 dagen bij intensief gebruik is inderdaad bullshit.

Mijn iPhone 4 deze ochtend om 8:00 uit de lader aan 100%. Heel veel gesurft via 3G de voorbije uren + naar muziek luisteren. Om 14:30 staat mijn batterij op 26%. Dat lijkt mij normaal, ben er al 6 uren intensief mee bezig.

Op een normale dag (minder intensief gebruik, maar toch veel gebruik) doe ik er een dag mee.
  #13  
Oud 27-05-11, 15:43
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hoeveel dagen je haalt, is helemaal niet relevant in vergelijkingen, want dat ligt er maar net aan wat iemand er zoal mee doet. Zit je veel op een goed dekkend 3G netwerk? Of moet je iPhone veel switchen? En zit je wel of niet op Wi-Fi? En staat Wi-Fi dan uit, of aan? Hoeveel Mail/Agenda, MobileMe accounts zijn er geactiveerd? En hoe staan de 'nieuwe gegevens ophalen' instellingen? Push of Fetch, handmatig? En hoe helder staat je beeldscherm? Etc, etc.

De enige manier waarop je enigszins een grove vergelijking kan maken is door te kijken naar de totale gebruiksduur bij 'Gebruik' en dan het vakje 'gebruik'. Daar vind je de teller die bijhoud hoelang je je iphone totaal actief gebruikt hebt. Kijken naar de standby tijd levert weinig op. Bij 'gebruik' moet je tussen de 4,5 en 6,5 uur mee halen, zonder iPod gebruik. Als je iPod luistert, telt dat ook op onder 'gebruik', maar kost relatief het minste energie en daarmee beïnvloed je de totale tijd té positief.
Ik kan ook 6,7 dagen standby halen, en misschien wel 10 uur actief gebruik, door alles uit te zetten, geen 3G, beeldschermverlichting laag, en uitsluitend podcast luisteren, en niet te reizen met m'n iPhone (verbinding zoeken en maken met gsm palen hoeft dan ook niet)
Sterker nog: als ik m'n iphone zó configureer dat ik er net zo weinig mee kan als m'n nokia, en mn iPhone exact op dezelfde manier zou gebruiken als mn nokia, dan wint mn iPhone het, denk ik.

Alsnog scheelt het dan ook nog veel of je 3D games hebt zitten spelen (scherm aan + CPU en video intensieve processen) of dat je in de gehele batterij cyclus alleen maar om het half uur je mail checkte, en je facebook, en verders een paar uur een boek hebt zitten lezen (alleen scherm aan).

Amen.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-05-11 om 15:55.
  #14  
Oud 27-05-11, 16:05
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

+1 voor ballegooier.
  #15  
Oud 27-05-11, 16:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Typ 81 Bekijk bericht
+1 voor ballegooier.
Van mij +10 voor Ballegooier
  #16  
Oud 27-05-11, 16:32
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Amen. Ik sluit me er volledig bij aan.
Ik heb er bewondering voor dat je er nog zo uitgebreid op in bent gegaan.
  #17  
Oud 27-05-11, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die post van Ballegooier zou een "Sticky" moeten worden. Als er weer eens eentje een "Batterijtopic" begint kan er dan naar verwezen worden
  #18  
Oud 27-05-11, 16:42
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik ben nu bezig met een test.

Ik heb dus de iPhone 4 vanmorgen om 10u. uit de stekker getrokken met 100%, alles staat uit (Wi-Fi, bluetooth, push, 3G, ... behalve vliegtuigmodus (dus de klassieke Nokia).

Er zit een simkaart in van Mobistar waar ik dus niets mee doe (niet bellen of smssen, niemand heeft trouwens dat nummer).


iPhone 4 (4.3.3 met jailbreak)
situatie om 15:40 = 78%

(Ik heb dus NIETS gedaan hiermee!)

(Anders houdt mijn iPhone na 5 uur gebruik nog ong. 15% over, dus ik vermoed dat hij na 6 uur gebruik wel leeg is. Alles afgezet uiteraard en geen iPod functie, want dan wordt het helemaal te gek. Ik heb trouwens alle muziek er af gegooid omdat het gewoon niet leefbaar is als je er nog eens muziek gaat mee beluisteren!).



Nokia 6630
Uit het stopcontact gehaald op 25 mei rond 20u. 's avonds. Ook weer de klassieke manier enkel bellen en smssen en hier zit mijn echte sim nu in, dus alles komt toe op mijn Nokia.

Nokia 6630
Situatie om 15u41 = Nog 4 batterijstreepjes


Ik laat deze nu voorlopig werken zoals ik nu bezig ben, ik laat jullie de resultaten nog weten.
Ik moet wel zeggen dat die Nokia een enorm goeie batterij heeft, en nog altijd heeft ondanks dat hij 5 jaar oud is.

Laatst gewijzigd door Kevin; 27-05-11 om 16:45.
  #19  
Oud 27-05-11, 16:50
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt ook alle aanwezige programma's in de multitasking verwijderd? En, zoals ik al eerder aangaf, je moet deze test eigenlijk doen zonder jailbreak.
  #20  
Oud 27-05-11, 18:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je hebt ook alle aanwezige programma's in de multitasking verwijderd? En, zoals ik al eerder aangaf, je moet deze test eigenlijk doen zonder jailbreak.
Precies. Dus je taskbar ook helemaal leegmaken.
En even een reboot doen.

Als je batterij dan nog zo hard achteruit rent, zou ik eerst een calibratie doen (google even als je niet weet hoe dat moet of wat dat is) en/of een harde reset. Die procentjes zeggen niets, is slechts een softwarematige benadering...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Amen. Ik sluit me er volledig bij aan.
Ik heb er bewondering voor dat je er nog zo uitgebreid op in bent gegaan.
Dank. Ik verbaas mezelf ook wel eens. Maar ja, ik ben vrij op vrijdags, en de boodschappen en de was zijn al weer gedaan
En btw helemaal op de iPhone getypt hè

Edit: en wie vult dit topic nog even aan met de officiële link van Apple over de iPhone batterij??

Laatst gewijzigd door ballegooier; 27-05-11 om 18:09.
Reageren

Labels
batterij, instabiel, iphone 4, iphone4, leeg, snel, soms



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen batterij tolgaliya iPad algemeen 7 03-08-10 07:56
iPhone batterij en wi-fi problemen - garantie? Sentenis iPhone algemeen 16 28-03-10 15:06
Problemen Ipod, Netwerk, batterij Alcaraz iPhone algemeen 2 18-01-10 08:32
Batterij problemen RoyalMess iPhone algemeen 12 25-10-09 21:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:19.