iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Refurbished iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/96328-refurbished-iphone-4-a.html)

adwkelly 28-07-11 20:32

Refurbished iPhone 4
 
Ik heb zojuist nadat mijn vorig toestel scherm kappot was een ander gekregen na 4 weken wachten.

Nu blijkt het een refurbished toestel te zijn terwijl Dynafix zei dat ik een nieuwe zou krijgen.

Als ik bij apple ga kijken zie ik dat zijn garantie in jan. 2012 afloopt. Volgens de serienummer is de iphone van week 27 en komt uit fabriek in China.

Ik lees op het forum dat er een aantal mensen ook een refurbished toestel hebben, maar hoeveel zijn dat er.

Kan je terug en heeft iemand het al gedaan en een normale iphone terug gehad.
Dat het refurbished is wil nog niet zeggen dat t nieuw is. En heeft iemand dit ook bij Dynafix via vodafone gehad.

Alvast bedankt.

WDS001 28-07-11 22:25

Een echt nieuw toestel ga je nooit krijgen, bij reparatie krijg je steeds een refurbished. Overigens zie ik ook niet in waarom dat slechter zou zijn. Ik heb ook ooit een refurbished toestel gekregen en daar kon je echt niet aan zien dat het niet gloednieuw was. Krasloos en achteraf nooit problemen mee gehad.

adwkelly 29-07-11 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 695076)
Een echt nieuw toestel ga je nooit krijgen, bij reparatie krijg je steeds een refurbished. Overigens zie ik ook niet in waarom dat slechter zou zijn. Ik heb ook ooit een refurbished toestel gekregen en daar kon je echt niet aan zien dat het niet gloednieuw was. Krasloos en achteraf nooit problemen mee gehad.

hier en daar lees ik namelijke verschillende verhalen. Dus dan kan je deze dus niet weigeren neem ik aan. Ik hou het dan zo denk ik. Mijn vriendin wil deze anders wel hebben zegt ze.

Niekark 29-07-11 14:36

Ik heb toch wel vandaag een nieuw toestel binnengekregen , ik had mn iphone 4 opgestuurd omdat er schade aan was , die schade was door dynafix gemaakt , ik was zelf ook verrast
maar maakt mij niet uit een nieuwe is ook goed :)
de mijne is van week 28 2011 er zat software 4.3.3 op

adwkelly 29-07-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekark (Bericht 695224)
Ik heb toch wel vandaag een nieuw toestel binnengekregen , ik had mn iphone 4 opgestuurd omdat er schade aan was , die schade was door dynafix gemaakt , ik was zelf ook verrast
maar maakt mij niet uit een nieuwe is ook goed :)
de mijne is van week 28 2011 er zat software 4.3.3 op

Ik neem aan dat het dus ook refurbished is.

akoya00 29-07-11 22:22

Heb zelf onlangs ook een refurb teruggekregen nadat ik m'n toestel had binnengebracht. Oorspronkelijke toestel was gebouwd in Augustus 2010, deze die ik nu heb gekregen in Juni 2010...bovendien rammelt de home button, ligt er een gele glans over het scherm en staat er een veeg op elke foto die ik met de camera neem...

...en toch zie ik er tegen op om hem daarvoor terug binnen te doen en weeral enkele weken kwijt te zijn. Bovendien geen enkele garantie dat de volgende beter zal zijn...pfff!

RodriQoz 30-07-11 23:59

ja ik had eerst een nieuwe gebouwd in juni 2011, en eentje gekregen van april 201. deze doet het wel redelijk, homeknop doet het aan de randen niet, en wordt redelijk snel warm, kan er wel een tijdje mee door

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juli 2011 om 23:00 ----------

maar ik vroeg me af, wanneer de iphone 5 uit is, hoe willen ze dan aan refurbs komen?

Guest-20180925190238 31-07-11 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodriQoz (Bericht 695636)


maar ik vroeg me af, wanneer de iphone 5 uit is, hoe willen ze dan aan refurbs komen?

Dacht jij dat op de dag dat de iPhone 5, of hoe die ook mag heten, uitkomt dan onmiddellijk alle refurbished iPhone 4 verdampen of in rook opgaan?

RodriQoz 31-07-11 22:49

Ga denken dan
maar ik bedoelde gewoon na een half jaartje ofzo, als je nog garantie heb op je i4 en die bijv. moet worden vervangen door een refurb, welke ze dan niet meer hebben en dan? (dit kon je ook zelf bedenken @timosha)

Runaque 31-07-11 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adwkelly (Bericht 695049)
Ik heb zojuist nadat mijn vorig toestel scherm kappot was een ander gekregen na 4 weken wachten.

Nu blijkt het een refurbished toestel te zijn terwijl Dynafix zei dat ik een nieuwe zou krijgen.

Als ik bij apple ga kijken zie ik dat zijn garantie in jan. 2012 afloopt. Volgens de serienummer is de iphone van week 27 en komt uit fabriek in China.

Ik lees op het forum dat er een aantal mensen ook een refurbished toestel hebben, maar hoeveel zijn dat er.

Kan je terug en heeft iemand het al gedaan en een normale iphone terug gehad.
Dat het refurbished is wil nog niet zeggen dat t nieuw is. En heeft iemand dit ook bij Dynafix via vodafone gehad.

Alvast bedankt.

Iemand zijn toestel komt binnen en wordt nagekeken en gerefurbished, logicboard en scherm (volgens mij ook camera) zijn vaak componenten die overgenomen worden als hier geen probleem mee is, voor de rest krijgt het toestel een nieuw glas, batterij, behuizing, knoppen en andere zaken die slijtage of schade vertonen.
Als dit toestel volledig in nieuwstaat verkeerd spreken ze over een "nieuwe" en dan breng jij jouw toestel binnen en in plaats van jouw toestel te herstellen/refurbishen, geven ze gewoon een ander toestel en jouw oude komt in hetzelfde systeem terecht als beschreven.

Ik vrees dat je niet je oude toestel kan bekomen, die is nu bij iemand anders onder een andere serienummer.

Heb je schrik dat je je garantie kwijt bent omdat er een ander serienummer in zit, dan moet je gewoon de omruilbon goed bijhouden, daar staat zowel je oude serienummer en het nieuwe op. En afhankelijk hoe de wetgeving voor de consument is, wordt je garantie normaal gesproken verlengd met de periode dat je je toestel kwijt bent. Om dit te bewijzen moet je ook de bon van het binnenbrengen van je defect toestel bijhouden zodat je de periode tussen afgifte en ontvangst van het toestel kan bewijzen. Je was hem vier weken kwijt en je garantie zou tot januari 2012 lopen, dat zou dan betekenen dat hij nu tot februari 2012 loopt. Althans dit is in België zo, maar niet veel mensen weten hiervan en hoe groot is de kans dat je net die korte extra garantieperiode nodig hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.