iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 blijft soms ff hangen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/96684-iphone-4-blijft-soms-ff-hangen.html)

DChim 03-08-11 12:13

iPhone 4 blijft soms ff hangen
 
Ik heb al een tijdje last van het soms hangen van mijn iPhone 4. :confused:

Dit gebeurt bij:
  • Apps downloaden (ik kan mijn wachtwoord pas invoeren nadat het icoontje tevoorschijn komt op mijn springboard, normaal kon ik dit meteen invoeren als ik op "download" klik)
  • Apps verwijderen (als ik een icoon ingedrukt hou, dan blijft het ff hangen voordat de icoons bewegen en ik de kruisjes kan zien)
  • Games (tijdens het spelen van een spel blijft het soms hangen)
  • Respring van springboard of reboot (na respring of reboot blijft het ook altijd ff hangen wanneer ik de lockscreen zie)
Weet iemand waar dit aan ligt?

Rubenn1992 03-08-11 22:38

miss via Cydia bepaalde apps gedownload waardoor je iphone niet meer stabiel loopt?

Thomaspilot 03-08-11 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DChim (Bericht 696461)
Ik heb al een tijdje last van het soms hangen van mijn iPhone 4. :confused:

Dit gebeurt bij:
  • Apps downloaden (ik kan mijn wachtwoord pas invoeren nadat het icoontje tevoorschijn komt op mijn springboard, normaal kon ik dit meteen invoeren als ik op "download" klik)
  • Apps verwijderen (als ik een icoon ingedrukt hou, dan blijft het ff hangen voordat de icoons bewegen en ik de kruisjes kan zien)
  • Games (tijdens het spelen van een spel blijft het soms hangen)
  • Respring van springboard of reboot (na respring of reboot blijft het ook altijd ff hangen wanneer ik de lockscreen zie)
Weet iemand waar dit aan ligt?

schone installatie doet wonderen! Dan is ie weer een supersnelle telefoon.
ik weet niet hoelang je m al hebt maar soms gaat ie na enige maanden gewoon wat minder snel mee.

ballegooier 03-08-11 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomaspilot (Bericht 696625)
...maar soms gaat ie na enige maanden gewoon wat minder snel mee.

Je bedoelt, dat de telefoon wat trager wordt, na enige maanden gebruik. :)
Hoewel het klopt wat je zegt, vind ik een schone installatie een kreupele oplossing. Je moet alles, maar dan ook alles weer opnieuw instellen. En je bent je savedata + instellingen van je apps (dus ook games) kwijt.

Ik doe af en toe een harde reset, dat lijkt ook wel eens te werken. Maar na verloop van tijd krijg ik ook telkens weer te maken met lags. Soms, na bijv. aanzetten, moet ik seconden lang wachten voor ik mn pincode kan invoeren en dan heb ik 'fout' getikt, omdat de iphone de eerste aanslagen niet goed registreerde, vanwege de lag. Doet me denken aan mn oude 3G, bij tijd en wijlen...

Thomaspilot 03-08-11 23:21

ja ik herken het. maar toch gebruik ik mn iphone zoveel dat hij af en toe een schone installatie moet hebben. zeker nog met iOS 4.x.x. Nu ik iOS 5Beta gebruik is mn 3GS weer supersnel. Dus miss beloofd het wat?

DChim 04-08-11 10:57

Schone installatie wil ik (nog) niet doen.. heb inderdaad veel apps/games erop en wil die saves niet kwijt.. (of blijf ik deze behouden met een backup?)

Thomaspilot 04-08-11 11:27

wanneer je weer een back up terug zet gaat het feestje volgens mij weer gewoon door. dus dan wordt ie weer zoals eerst. of zit ik fout?

ballegooier 04-08-11 16:12

^^ niet helemaal. Wel in het geval er een 'fout' in je backup zit.

Of je nou wel of niet reserve-kopie terugzet, het geheugen word opnieuw 'opgebouwd' geloof ik, wat oa ten goede komt aan de gps prestaties. Navigon adviseerde bijv een tijdlang om je iPhone compleet te wissen, te herstellen en daarna je backup gewoon terug te zetten. Dit hielp prima voor de gps prestaties, die ook door de cpu aangestuurd wordt en geheugen gebruikt.... Dus íets zal het wel helpen, denk ik.

nordil 04-08-11 18:10

Misschien is je inwendig geheugen volledig benomen met allemaal geopende Apps (Reden: multitasking). 2 maal kort op je home toets drukken en dan al je icoontjes verwijderen onder de lijn (vasthouden van één icoontje tot het "x" zichtbaar wordt. Nadien alle kruisjes aantoetsen zodat al je Apps uit het geheugen verwijderd worden. Nadien zal je zien dat je geheugen terug de volledige waarde krijgt. Veel geluk.

Sjef 04-08-11 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DChim (Bericht 696690)
Schone installatie wil ik (nog) niet doen.. heb inderdaad veel apps/games erop en wil die saves niet kwijt.. (of blijf ik deze behouden met een backup?)

Als je een schone installatie wilt doen zonder je saves te verliezen moet je eens kijken naar AppBackup (verkrijgbaar via Cydia).

simlockvrij 04-08-11 22:02

aptbackup heet het toch?

Sjef 04-08-11 23:05

Nee, Aptbackup zorgt er voor dat Cydia applicaties weer terug komen na een restore. AppBackup kan een backup maken van alle App Store applicaties en deze weer terug zetten als je een schone installatie hebt gedaan. Zoek anders even op Google op AppBackup, 1e hit geeft gelijk de uitleg :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.