iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4 en parrot Ck3100 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/96710-iphone-4-parrot-ck3100.html)

mr-3gs 03-08-11 18:35

Iphone 4 en parrot Ck3100
 
Onlangs heb ik een andere auto gekocht, waar een parrot ck3100 ingebouwd zit. Mijn Iphone 4 via bluetooth gekoppeld dit ging allemaal goed en werkt ook goed.
Alleen wanneer ik muziek afspeel, of tomtom app gebruik dan krijg ik geen geluid via de auto speakers.
In de instellingen heb ik niets kunnen vinden,en van de handleiding wordt je niet echt wijzer.

Wie weet waar het aan ligt en of het uberhaupt ondersteund wordt door parrot.

bloedzuiger12 03-08-11 20:17

Het enige wat ondersteunt word is je gesprekken!
De ck3100 is een standaard bluetooth carkit geen bijzondere specs mbt afspelen!
Helaas maar waar (ken het probleem!!!):rolleyes:

mr-3gs 03-08-11 20:23

Dacht ergens gelezen te hebben dat het met Nokia wel werkte.
iPhone blijft een geval apart.

MacRoels 04-08-11 09:25

Ik dacht dat dat niet kon. Ik heb zelf ook een CK3100 in mijn auto, maar ik heb het nooit geprobeerd. Heb via een Alpine interface de iPhone aan mijn radio gekoppeld. Met een Nokia carkit weet ik het niet zeker of dat wel zou werken. Als het kan, dan moet de carkit wel zo zijn aangesloten dat het geluid altijd over je autoboxen gaat (dus ook als je gebeld wordt).

mr-3gs 04-08-11 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacRoels (Bericht 696665)
Ik dacht dat dat niet kon. Ik heb zelf ook een CK3100 in mijn auto, maar ik heb het nooit geprobeerd. Heb via een Alpine interface de iPhone aan mijn radio gekoppeld. Met een Nokia carkit weet ik het niet zeker of dat wel zou werken. Als het kan, dan moet de carkit wel zo zijn aangesloten dat het geluid altijd over je autoboxen gaat (dus ook als je gebeld wordt).

Dat zou kunnen dat het geluid altijd via de boxen gaat. Wat ik ook tegen ben gekomen is dat Nokia telefoons wel werken via parrot muziek en navigatie werkt.
Je zou kunnen zeggen Bluetooth is bluetooth.

WDS001 04-08-11 10:37

Als je muziek over bluetooth wil afspelen zal de autoradio A2DP moeten ondersteunen. Is dat niet het geval, dan kan je geen muziek afspelen via de radio. Het is dus zeker niet dat bluetooth, bluetooth is ;)

Bovendien mag je de iPhone hier niet vergelijken met een Nokia, omdat de iPhone van nieuwere technologie gebruik maakt dan dat die ouderwetse Nokia doet. Het Nokia toestel zal de muziek in mono doorsturen, terwijl de iPhone dat via A2DP in stereo (en dus met betere kwaliteit) zal doen.

mr-3gs 04-08-11 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 696687)
Als je muziek over bluetooth wil afspelen zal de autoradio A2DP moeten ondersteunen. Is dat niet het geval, dan kan je geen muziek afspelen via de radio. Het is dus zeker niet dat bluetooth, bluetooth is ;)

Bovendien mag je de iPhone hier niet vergelijken met een Nokia, omdat de iPhone van nieuwere technologie gebruik maakt dan dat die ouderwetse Nokia doet. Het Nokia toestel zal de muziek in mono doorsturen, terwijl de iPhone dat via A2DP in stereo (en dus met betere kwaliteit) zal doen.

Mijn auto radio is een standaard autoradio vanuit fabriek.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 augustus 2011 om 12:55 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 696687)
Als je muziek over bluetooth wil afspelen zal de autoradio A2DP moeten ondersteunen. Is dat niet het geval, dan kan je geen muziek afspelen via de radio. Het is dus zeker niet dat bluetooth, bluetooth is ;)

Bovendien mag je de iPhone hier niet vergelijken met een Nokia, omdat de iPhone van nieuwere technologie gebruik maakt dan dat die ouderwetse Nokia doet. Het Nokia toestel zal de muziek in mono doorsturen, terwijl de iPhone dat via A2DP in stereo (en dus met betere kwaliteit) zal doen.

Mijn auto radio is een standaard autoradio vanuit fabriek. Parrot zou het moeten kunnen neem
ik aan want die ontvangt en stuurt het geluid door naar de radio. Zag in cydia een app om A2DP door te sturen via de iPhone blutletooth.

gewonecolalight 05-08-11 14:00

Ik heb hetzelfde probleem met mijn carkit... geen A2DP ondersteuning. Heel het internet afgezocht naar een oplossing, maar niks gevonden.... tot voor kort (dacht ik).


Sinds kort bestaat er in Cydia een app: Bluetooth Service Manager. Hiermee kun je bluetooth profielen zoals A2DP uitschakelen op de iPhone. "Nice" dacht ik... Geinstalleerd... A2DP uitgezet... uitgetest... Maar helaas :mad:.


Ondertussen ben ik wel ergens anders achter gekomen. Wie bekend is met de app Inception weet dat deze app alleen werkt met een headset. Echter wanneer de iPhone aangesloten is op de carkit en je start de app, dan worden alle geluiden van deze app afgespeeld over de carkit. En sterker nog... wanneer je de app op de achtergrond laat draaien en een andere app opent (bijvoorbeeld Angry Birds) dan wordt de muziek daarvan óók over de carkit afgespeeld. Alleen wanneer je een muziek app zoals StreamToMe opent valt de geluidsverbinding weer weg en komt alle geluid weer uit de iPhone.


Met deze informatie zou je toch denken dat er een mogelijkheid moet zijn om muziek apps gebruik te kunnen laten maken van hetzelfde bluetooth profiel als waar de app Inception gebruik van maakt?

Mocht er iemand een oplossing hebben hiervoor, dan hou ik mij van harte aanbevolen!

mr-3gs 05-08-11 21:22

Als iemand een oplossing weet graag.

mr-3gs 07-08-11 19:36

Er is een manier om A2DP uit te schakelen, of het werkt ik zou het niet weten. Misschien dat je het kan uitproberen. Howto disable A2DP on the iPhone | Ramon's weblog Als iemand het heeft uitgeprobeerd, graag laten weten.

gewonecolalight 08-08-11 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mr-3gs (Bericht 697667)
Er is een manier om A2DP uit te schakelen, of het werkt ik zou het niet weten. Misschien dat je het kan uitproberen. Howto disable A2DP on the iPhone | Ramon's weblog Als iemand het heeft uitgeprobeerd, graag laten weten.

Werkt niet... Ook die had ik al geprobeerd. Dat programmaatje laat alleen zien welke bluetooth profielen het apparaat (carkit in dit geval) ondersteunt en kan deze vervolgens uitschakelen. Aangezien de carkit geen A2DP ondersteunt geeft het programma deze niet weer, en kun je deze dus ook niet uitschakelen.

Wat wij eigenlijk nodig hebben:
Een programmaatje wat muziek/geluid dat normaal wordt doorgestuurd door het A2DP profiel, omzet naar het handsfree profiel. Misschien dat er hier mensen zijn die verstand hebben van Xcode en begrijpen hoe de bluetooth profielen er bij een iPhone uitzien en vervolgens ook nog iets in elkaar willen knutselen... :)

mr-3gs 08-08-11 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gewonecolalight (Bericht 697752)
Werkt niet... Ook die had ik al geprobeerd. Dat programmaatje laat alleen zien welke bluetooth profielen het apparaat (carkit in dit geval) ondersteunt en kan deze vervolgens uitschakelen. Aangezien de carkit geen A2DP ondersteunt geeft het programma deze niet weer, en kun je deze dus ook niet uitschakelen.

Wat wij eigenlijk nodig hebben:
Een programmaatje wat muziek/geluid dat normaal wordt doorgestuurd door het A2DP profiel, omzet naar het handsfree profiel. Misschien dat er hier mensen zijn die verstand hebben van Xcode en begrijpen hoe de
bluetooth profielen er bij een
iPhone uitzien en vervolgens ook
nog iets in elkaar willen
knutselen... :)

Dit zou mooi zijn.
Maar ik denkt het niet :(

iGadget 08-08-11 19:26

geen A2DP, alleen ondersteuning voor handsfree.
Parrot - Compatibilité

mr-3gs 08-08-11 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iGadget (Bericht 697934)
geen A2DP, alleen ondersteuning voor handsfree.
Parrot - Compatibilité

Dit is bekend!
Het probleem is dat de iPhone alleen bij het bellen mono profiel gebruikt dus handsfree bellen werkt prima. Voor muziek en de rest gebruikt de iPhone A2DP.

Tot opheden nog geen manier/ oplossing gevonden.

iGadget 08-08-11 19:43

Denk niet dat er op iphone niveau een oplossing zal komen, carkit vervangen voor de MKI9100 of MKI9200, die gebruik ik dagelijks voor streamen van muziek en handsfree bellen.

lapoor 01-12-11 16:16

als je een jailbreak hebt kun je in Cydia naar "Bluetooth Mono SBSettings Toggle" zoeken. dan wordt al je muziek mono afgespeeld en werkt het dus met de carkit.

gewonecolalight 01-12-11 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lapoor (Bericht 741788)
als je een jailbreak hebt kun je in Cydia naar "Bluetooth Mono SBSettings Toggle" zoeken. dan wordt al je muziek mono afgespeeld en werkt het dus met de carkit.

Nou... Dat is inderdaad hetgeen waar ik al die tijd naar op zoek was.

In eerste instantie geïnstalleerd op iOS 5 op de iPhone 4. Dat werkte toch niet helemaal zoals gewenst. Telefoon bleef steeds hangen. Daarna op mijn 3G op iOS 4.2.1. Dat had precies het gewenste resultaat. Muziek over carkit! Het enige probleem nu nog is.......

Het klinkt voor geen meter!
Ik heb het vooralsnog alleen geprobeerd via streamtome, waar de audiokwaliteit over 3G sowieso wat minder is. Ik ga er dit weekend wel ff verder mee spelen.

Hartstikke bedankt voor de tip!

Gr. Maarten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.