iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 kapot / Apple Premium Reseller (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/96879-iphone-4-kapot-apple-premium-reseller.html)

mrsrossi 06-08-11 10:40

iPhone 4 kapot / Apple Premium Reseller
 
Ik heb het bekende probleem van de microfoon die niet werkt tijdens het bellen (mensen kunnen mij niet horen, ik hun wel) en de dictafoon werkt wel gewoon.

M'n iPhone komt uit Belgie (Mobistar), maar uiteraard wil ik het natuurlijk gewoon in Nederland afhandelen.

Heeft het zin om naar een Apple Premium Reseller te gaan hiermee?

Bubbly 06-08-11 12:09

Probeer hem eens te herstellen als je dat nog niet gedaan hebt.

Verder kun je daarheen gaan, maar ik denk dat ze voor reparatie(onderzoek) dan wel geld willen zien. Kun je het beste bij ze navragen ;)

mrsrossi 06-08-11 12:11

Hoe herstel je? Want dat wilde ik dus doen in iTunes, rechtermuisknop op m'n iPhone zeg maar alleen er staat niks van herstel of fabrieksinstellingen o.i.d.

En hmmm, geld voor reparatie terwijl ik nog garantie heb? Wat stom zeg..

ballegooier 06-08-11 12:15

Dit vroeg ik me laatst ook al af: voorheen werd je bij een Apple (reseller) Store direct doorverwezen naar je provider, bij wie je de telefoon had gekocht (in NL was dat dus t-mobile)
Maar sinds het alleenrecht van t-mobile is afgelopen en Apple winkels (zowel de online store van Apple zelf als de resellers in NL) zelf losse toestellen verkopen, gaat die van het kastje naar je muur niet meer door, vermoed ik?
Kun je nu inderdaad bij een Apple Reseller terecht voor je daar gekochte losse iPhone. En zelfs ook met toestellen die je via een provider hebt gekocht?

Bubbly 06-08-11 12:15

Niet rechtsklikken op de iPhone zelf, maar klikken op de iPhone en in het Overzicht kijken. De knop onder bijwerken ;)

Als je de standaardgarantie van Apple hebt, moet je met Apple zelf contact opnemen, dus dat zou je nog wel kunnen doen met Apple Nederland. Die garantie is namelijk niet geldig bij de Premium Resellers ;)

Edit: volgens mij is het in ieder geval niet geldig, ik kan ook een winkel beginnen en toestemming krijgen om Apple-producten te verkopen.. Maar dan kopen ze het bij mij en niet bij Apple, dus hebben ze mijn 2 jaar garantie, naast Apples 1 jaar (vanaf activatie). Toch? Lijkt me wel zo logisch.

mrsrossi 06-08-11 12:29

Bedankt Bubbly! Ik ga het proberen.

Hmm, er zit wel logica in je verhaal.

Niemand die er toevallig ervaring mee heeft?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 augustus 2011 om 13:09 ----------

Zojuist teruggezet naar fabrieksinstellingen, en toen ie helemaal leeg was (dus niet de backup teruggezet) iemand gebeld maar nog steeds niks. Gatsie.

Edit: naar de Premium Reseller geweest maar ze doen niet aan iPhone reparaties.

Wat nu? Leliveld o.i.d.?

RodriQoz 11-08-11 10:53

ipod touch van andere winkels kunnen wel, maar iphone weet ik niet zeker

mrsrossi 11-08-11 11:01

Nee, ik ben er geweest, ze doen niks met iPhones!

RodriQoz 11-08-11 21:36

aah, jammer, de service van tmobile is echt lachwekkend

manu1946 23-09-11 20:40

zelfde probleem, iemand een oplossing gevonden?

mrsrossi 24-09-11 13:44

Ja, nieuwe iPhone halen als je nog garantie hebt.

Ik ben naar de Apple store in Oberhausen geweest en het was een hardware probleem, kreeg gelijk een nieuwe mee.

manu1946 24-09-11 17:55

ja ,maar de mijne is meer dan een jaar oud, dus , geen idee over reparatie prijzen in Belgie, ik ben bij een zukkelaar al geweest 50 euro's een week later terug het zelfde probleem, geen garantie, naast apple leeft een goede aantal bloedzuigers in vlaanderen die noemen zich "expert"....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.