iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   downgrade 4.3.5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/97095-downgrade-4-3-5-a.html)

Mickeymii 09-08-11 20:37

downgrade 4.3.5
 
hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd mijn iphone naar iOS 5 te updaten. dit is gelukt maar ik heb toch besloten om weet te downgraden naar 4.3.5. Dit heb ik geprobeerd maar nu zit ik vast in duf mode. Wanneer ik probeer te herstellen in itunes blijft itunes zeggen: preparing iphone for restore. En de iphone blijft in dfu.
Iemand een oplossing?

wesleydegraaf 10-08-11 08:32

Heb je de originele itunes geinstaleerd? Met Itunes beta lukt dit volgens mij niet

Machineman 11-08-11 09:41

Hoi,

Ik heb hetzelfde gedaan. je loopt echter tegen 2 problemen aan....

1) Om ter downgraden moet je inderdaad de laatste originele iTunes downloaden van de apple website en installeren en een originele firmware downloaden van 4.3.5. Anders kan je niet downgraden dat werkt alleen met de origineel uitgebrachte software.

2) Je moet je itunes beta geheel verwijderen en alle gelieerde applicaties als quick time bonjour etc... (Totaal 6 of 7 applicaties onder windows zoek in remove software op apple en verwijder alles dat er opkomt.)

3) Start je PC opnieuw op

4) Installeer de originele itunes. NU komt het grootste probleem (voor mij althans) Je itunes library wordt niet meer herkend omdat het is gemaakt met een nieuwere versie. Als je dit bestand overschrijft\verwijderd door de nieuwe is de indeling van je libray kapot en liggen je compilatie albums geheel uit elkaar en je audioboeken zijn gewoon muziek nummers geworden. Hierdoor moet je al je muziek, films, apps etc in laten lezen door iTunes via de optie map toevoegen aan library in itunes. Dit heeft me veel tijd gekost om te herstellen.

Ik hoop dat het je wat helpt.

stijn44 07-09-11 20:34

hee ik heb het zelfde probleem en heb alles wat hierboven staat gedaan. maar hij komt niet verder dan iphone voorbereiden voor restoren..... het lukt me echt niet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 september 2011 om 20:48 ----------

oh net in recovery mode hersteld kwam heel ver toen die bijna klaar was error 1015. ik herstelde hem met een gedownloade FW ik laat hem nu herstellen naar de nieuwste versie wat in principe het zelfde was.

Westbaas 08-09-11 15:13

iOS 5.0 Beta 7 Downgraden naar 4.3.5
 
Ik wil graag weer terug naar iOS 4.3.5, maar ik kom iedere keer uit op de foutcode 3194. Verschillende versie's van iTunes geïnstalleerd, DFU modus geprobeerd maar niets lukt. Na wat onderzoek kwam ik uit dat het over het ondertekenen gaat van de firmware, de zogenoemde SHSH files. Kan iemand mij helpen om weer terug te gaan naar iOS 4.3.5?

:d

michiel1996 09-09-11 18:27

Ik heb hetzelfde probleem en ik kom er ook niet uit

XIII 09-09-11 20:21

// Berichten samengevoegd

Machineman 09-09-11 22:31

Als je je SHSH files niet hebt opgeslagen ( of via Tiny umbrella of Cydia) dan heb je een probleem volgens mij. Want dan kan je niet herstellen.

Ik heb in het verleden een jailbreak uitgevoerd en toen via Cydia mijn SHSH opgeslagen. Dit heeft me waarschijnlijk nu gered met de restore naar 4.3.5.

Misschien dat er nog andere oplossingen zijn voor je SHSH probleem maar daar heb ik geen weet van een mogelijke oplossing.

XIII 09-09-11 22:49

Apple signeert 4.3.5 toch nog gewoon?

Dan hoef je daar toch geen SHSH blobs voor op te slaan?

Machineman 09-09-11 22:52

Niet echt een idee over hoe dit precies zit vandaar mijn twijfel in het antwoord.

Heb alleen wel gemerkt dat er veel files niet zomaar meer toestaan om naar een oudere versie terug te gaan in iTunes, welke terug is te vinden in mijn 1e post hier.

Destiny 24-09-11 11:28

Ik heb hier ook een probleem mee. Ik heb hier een iPhone 3GS die gedowngrade is van iOS 5 naar 4.3.5. Nu komt hij in recovery mode, vanwege de bekende 1015 error. Ik heb RecBoot en TinyUmbrella geprobeerd, maar deze krijgen hem niet uit recovery mode. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen?

michiel1996 24-09-11 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 707853)
Ik heb hier ook een probleem mee. Ik heb hier een iPhone 3GS die gedowngrade is van iOS 5 naar 4.3.5. Nu komt hij in recovery mode, vanwege de bekende 1015 error. Ik heb RecBoot en TinyUmbrella geprobeerd, maar deze krijgen hem niet uit recovery mode. Weet iemand hier waar dit aan kan liggen?

Dit probleem komt doordat de baseband geupgrade is. 1015 is een error dat iTunes geeft als de baseband te nieuw is voor de firmware. De enige optie die je hebt is hem te restoren naar 4.1 deze doet geen baseband check, hij geeft dan wel de foutmelding maar die kan je met Tinyumbrella omzeilen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:36.