iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   mail als vergrendeld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/97337-mail-vergrendeld.html)

jiggy1965 13-08-11 22:15

mail als vergrendeld
 
Als ik Mail aan heb staan en mijn iphone gaat na 2 minuten in de vergrendelstand dan krijg ik niet meer te horen/zien als ik nieuwe mail binnen krijg. Wel krijg ik b.v. sms berichten binnen of binnenkomende gesprekken. Ik kan het niet zo instellen dat ik een berichtje zie of een geluidje hoor terwijl mijn iphone in de vergrendenstand zit? Nu moet ik steeds eerst de iphone ontgrendelen en naar Mail gaan (die al open staat) om emails binnen te halen...

XIII 13-08-11 22:42

Hoe haal je nieuwe berichten op? Push, Fetch of handmatig?

jiggy1965 13-08-11 23:19

Hij staat standaard op Push, maar als ik naar Instellingen > Mail > Nieuwe berichten > Geavanceerd ga kan ik voor elk account enkel kiezen voor Fetch en Handmatig. Zijn dus verder geen push accounts.

brianpa 13-08-11 23:40

Bij mij staat er bij mail, nieuwe gegevens, push en dan op elk kwartier als ik dan naar geavanceerd ga staat mijne op fetch
Als mijne vergrendeld is krijg ik gewoon push notificaties

jiggy1965 14-08-11 00:16

Bij mij staat tie standaard al op push, maar in principe onnodig omdat al mijn email accounts geen push mogelijkheden hebben. In ieder geval staat het Fetch schema daaronder op Handmatig. Als ik verder bij Geavanceerd kijk kan ik bij elk account ook enkel kiezen voor Fetch and Handmatig. Ze staan nu alle zes op Fetch. Als ik het schema dus verander naar b.v. een kwartier en er komt een mailtje binnen terwijl de iphone in de vergrendelstand staat, dan zou ik dus eenzelfde soort melding moeten krijgen als dat er een sms binnenkomt?

brianpa 14-08-11 00:19

Klopt helemaal

jiggy1965 14-08-11 00:39

Bij mij niet. Nieuwe Berichten staat dus op Push. Daaronder staat het Fetch schema wat nu op een kwartier staat. Ga ik naar geavanceerd dan kan ik bij alle zes de accounts slechts kiezen voor Fetch en Handmatig. Ze staan al standaard op Fetch. Omdat ze blijkbaar Push niet ondersteunen. Nu heb ik het Fetch schema dus van Handmatig naar om het kwartier gezet. En inderdaad: een kwartier laten klinkt er het mail geluid dat er een mailtje is binnen gekomen. Echter geen notificatie schermpje dat er een mail binnen is. Niet b.v. zo'n push melding rechthoekje. Als ik op Home klik staat hij gewoon op vergrendeld met verder gewoon het achtergrondscherm, tijd etc. Zoals het altijd al was, maar zonder meldingscherm. Krijg jij wel een meldingsrechthoekje te zien dan? Of komen de mails om het kwartier ook bij jou enkel binnen doordat je het apple mailgeluidje hoort?

vuurvreter 14-08-11 02:11

Instellingen -> Geluiden -> Nieuwe e-mail aanzetten?

jiggy1965 14-08-11 02:21

O, een geluidje doet hij verder wel. Hoopte dat hij misschien ook een tekstveldje zou laten zien net als bv een inkomende melding van een sms of app terwijl hij in de locked stand staat. Dat kan dus niet als ik hem elk kwartier laat fetchen?

Bubbly 14-08-11 06:16

Nee dat kan niet, want de app staat gewoon open achter je lockscreen. Je krijgt pas een melding als je niet in de betreffende app zit. Zo werkt het ook met WhatsApp, smsjes etc. ;)

jiggy1965 14-08-11 09:00

Je bedoelt dat fetch op een kwartier bv moet staan en dat ik Mail vervolgens geheel moet afsluiten? En dat ik dat wel een soort van push tekstvenster krijg wanneer er mail binnen komt ook al ondersteunen mijn accounts geen push?

ballegooier 14-08-11 09:45

Nee, je haalt push en push door elkaar :D

En push in mail werkt alleen daadwerkelijk als je email provider dat ondersteund.

Mail krijgt geen push notificaties (tekstblokje op je homescreen zoals je van bijv messenger apps gewend bent) als er een nieuwe email binnen is / gepushed wordt.

Het is gewoon een variant op 'ophalen/verzenden berichten'. Vergeleken met Fetch en handmatig krijg je met 'push' meteen een melding van die nieuwe email, zodra die binnen komt in de email inbox van jouw email provider. Die melding is slechts een geluidje en de rode badge met teller op je mail app.

In iOS 5 komt wel zon meldingen centre waar in een oogopslag te zien is dat je nieuwe mail hebt.

jiggy1965 14-08-11 09:54

Ok, dan kan ik neem ik aan Fetch beter gewoon op Handmatig laten staan. Aangezien dat je batterijen schijnt leeg te zuigen :)
Was inderdaad die tekstveldjes gewend van binnenkomende smsjes of bijvoorbeeld mijn twitter app dat ik een tekstmelding binnen krijg als er een sms of tweet binnen komt in mijn lockscreen.
Had wel zo leuk geweest als dat met Mail ook gebeurde.
Push werkt met mijn accounts sowieso niet. En met Fetch krijg ik inderdaad slechts een geluidje/rode badge met teller als ik die periodiek laat fetchen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.