iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   heb ik nog garantie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/97397-garantie.html)

sulaimany 15-08-11 05:54

heb ik nog garantie?
 
hallo,

sinds 1 augustus is mijn garantie afgelopen, zoals dat staat op mijn abbonoment. maar nu zit ik met het volgende: in juni heb ik mijn iphone Vorige Iphone laten opsturen bij t-mobile omdat ik klachten had, en 11 juli heb ik en refurbished iphone gekregen. nu zit ik alweer met de volgende probleem: mijn beeldscherm is dood... ik heb alles geprobeerd maar hij blijft maar zwart. nu vraag ik me af of ik nog garantie heb, want dit is toch een andere iphone dan de eerste die ik kreeg 2 jaar terug.

alvast bedankt

pascalletje 15-08-11 05:56

Volgens mij is het zo dat je 3 maanden garantie hebt op een uitgevoerde reparatie... Ik zou het eens navragen in ieder geval.

cprins 15-08-11 07:52

Je hebt hoe dan ook 2 jaar garantie. Apple geeft weliswaar 1 jaar, maar in de t-mobile voorwaarden staat overigens ook 2 jaar.

Als je de iPhone aanmeldt voor reparatie vermeld je er gelijk bij dat je volgens de Europese wetgeving recht heb op 2 jaar garantie.

Ik praat uit ervaring (helaas). iPhone werd 2x gratis vervangen nadat er al meer dan 1 jaar, maar minder dan 2 jaar, was verstreken.

Succes.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sulaimany (Bericht 699458)
hallo,

sinds 1 augustus is mijn garantie afgelopen, zoals dat staat op mijn abbonoment. maar nu zit ik met het volgende: in juni heb ik mijn iphone Vorige Iphone laten opsturen bij t-mobile omdat ik klachten had, en 11 juli heb ik en refurbished iphone gekregen. nu zit ik alweer met de volgende probleem: mijn beeldscherm is dood... ik heb alles geprobeerd maar hij blijft maar zwart. nu vraag ik me af of ik nog garantie heb, want dit is toch een andere iphone dan de eerste die ik kreeg 2 jaar terug.

alvast bedankt


wouter1981 15-08-11 08:37

Op een reparatie heb je 3 maand garantie. Je hebt dus in principe nog garantie op het toestel dat je nu hebt.

Bubbly 15-08-11 10:49

Nou in principe.. Refurbished = opgelapt toestel. In dit geval is de iPhone dus vervangen en niet gerepareerd. Maar ik denk dat hetzelfde principe zou moeten gelden bij zo'n situatie, dus ik zou er z.s.m. achteraan gaan als ik jou was.

wouter1981 15-08-11 10:54

Dat je een refurbished toestel hebt ontvangen maakt niet uit. Je hebt gewoon 3 maand garantie. Alleen weet ik niet of je garantie hebt op het hele toestel of alleen het deel wat defect was. Mij persoonlijk lijkt het logisch dat je garantie geldt voor het hele toestel. Hij is immers compleet vervangen.

Istart 28-11-11 16:54

Geld deze garantie enkel als er ook een extra verzekering is afgesloten of is dit de standaard toestel garantie?

KvdS 28-11-11 17:49

Standaard, maar winkelier doen vaak moeilijk.
Hierdoor sluiten veel mensen een extra verzekering af om gezeur te voorkomen.
Dat is dus overbodig.

Bubbly 28-11-11 18:34

Ja als ze toevallig iets als "waterschade" vinden (wat vrij makkelijk is bij zo'n apparaat, bv.: je staat buiten in de kou te bellen en je adem condenseert > waterdamp tegen je iPhone > mogelijk "waterschade") dan verlies je je garantie. Dan komt een verzekering goed uit, maar ook zonder kun je dan tegen betaling je iPhone nog laten repareren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.