iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Push notification probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/97764-push-notification-probleem.html)

ramon024 20-08-11 15:26

Push notification probleem
 
Hallo,

Ik heb een iPhone 4 simlockvrij op versie 4.3.5.

Ik heb deze telefoon overgenomen van een vriend van mij, en ben dus overgestapt van een blackberry naar een iphone.

Ik heb een blackberry prepaid kaartje met eindeloos online van hi.
Deze heb ik verknipt zodat hij bruikbaar is in een iphone 4.

Ik heb op de iphone alles hersteld zodat ik met een schone lei kan beginnen en heb het geknipte blackberry kaartje geplaatst. Toen ik de iphone in de pc deed gaf die aan dat die gewoon goed geactiveerd is etc.etc.

Vervolgens heb ik een jailbreak gedaan (untethered) van FW 4.3.5.

Het probleem:
Als ik whatsapp open heb staan en even iets anders ga doen in de telefoon of de iphone even lock, dan krijg ik gewoon push berichten door.
Maar op het moment dat ik hem langer als 10 minuten gelockt heb, dan krijg ik geen enkel push bericht meer door.
Dan moet ik weer whatsapp openen, die op zijn beurt weer opnieuw verbinding moet maken met de server van whatsapp.

Dit is op zowel Wi-fi als 3g!

Is er iemand hier op het forum die mij kan helpen met dit probleem?
Dat zou ik zeer op prijs stellen.
Ik hoor graag van iemand!

Met vriendelijke groet,
Ramon

ramon024 20-08-11 18:41

iemand die het toevallig weet en die mij wilt helpen?

XIII 20-08-11 23:38

Hoe heb je 4.3.5 van een untethered jailbreak voorzien?

Volgens mij zijn er nog geen tools vrijgegeven die dit kunnen...

ramon024 20-08-11 23:41

Mijn excuses, ik bedoel tethered.

XIII 20-08-11 23:49

Ah, jammer.

ramon024 20-08-11 23:50

Iemand die mij hierbij kan helpen?

diederikvp 12-10-11 22:35

Ik heb hetzelfde probleem, zelfs na een update naar 5.0.
Is er al een oplossing gevonden?

tracker 15-10-11 13:53

wij hebben vrijwel hetzelfde probleem. de ene iphone, 3gs, 3.1.2. en jailbreak krijgt alle pushberichten gewoon door.
de andere iphone, 3gs, geen jailbreak, os en nu os5 krijgt geen enkel pushbericht.

het verhaal gaat dat de iphone bij het aanmelden van de allereerste keer een speciale code gezonden krijgt door appel. als je een jailbreak doet dan krijgt hij die code niet en daarom ook geen pushberichten.
persoonlijk vind ik het een heel stoffig verhaal, maar ik ben geen expert.
wel ben ik heel benieuwd of iemand een idee heeft om dit te verhelpen en/of hoe het komt.[COLOR="SlateGrey"]

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 oktober 2011 om 13:50 ----------

Ik heb begrepen dat er een push fix is geschreven voor os4 en dat er wordt gewerkt aan os5.

sonnyh 16-10-11 11:18

kan dit de rden zijn waarom ik in een 3g omgeving geen berichten van whatsapp ontvang, maar zo gouw ik in een Wi-Fi omgeving kom ze gewoon binnen krijg?

tracker 21-10-11 10:15

ik heb nu whatsap ook op m'n Adroid tablet en dat werkt top. ik moet nog ff experimenteren of het ook via 3g blijft werken.

debroei 21-10-11 10:33

Wat betreft whatsap op 3g. Staat mobiele data wel aan?
Zelf een keer gehad dat het per ongeluk uit stond. Dan werkt whatsapp niet meer.

sonnyh 21-10-11 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debroei (Bericht 721573)
Wat betreft whatsap op 3g. Staat mobiele data wel aan?
Zelf een keer gehad dat het per ongeluk uit stond. Dan werkt whatsapp niet meer.

bedankt voor de tip, maar die staat aan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:59.