//

Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?)

Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden, Ik heb slechts enkele dagen terug een iPhone 4 uit Amerika gekocht. Was daar, en vriendin wilde er toevallig een dus dat kwam ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-11, 15:59
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?)

Beste leden,
Ik heb slechts enkele dagen terug een iPhone 4 uit Amerika gekocht. Was daar, en vriendin wilde er toevallig een dus dat kwam goed uit ivm. de dollar.

Goed, ik naar de Apple store in New York geweest om een iPhone te kopen, daar begint de onduidelijkheid al. Ik vertel de verkoper dat ik hem mee wil nemen naar Nederland, en of dat een probleem voor de garantie is. Dat is het inderdaad werd mij verteld, ik moet daarvoor de aanvullende garantie nemen van $69 wordt mij verteld (heb dan wel 2jaar garantie ipv. standaard 1)

Ik dus even bellen (wat ook duur is vanuit buitenland maar goed dat terzijde) om te overleggen of het nog wel rendabel was om dan een iPhone mee te nemen. Uiteindelijk besloten om toch maar een iPhone mee te nemen met de aanvullende garantie.

Ik weer terug naar de Apple store om een iPhone 4 MET de extra (internationale) garantie aan te schaffen. Deze andere verkoper verteld mij weer dat de garantie altijd internationaal is. Ik daarop verteld dat ik net duidelijk door de andere verkoper erop ben gewezen dat dit zeker niet het geval is. Hij vertelde dat die verkoper nieuw was en verkeerde informatie was verstrekt...de garantie is zeker weten internationaal (en hij werkte er al jaren).

Leek allemaal prima uiteindelijk, iPhone dus kunnen kopen zonder dat er aanvullende garantie nodig zou zijn.

Nu ben ik een paar dagen terug weer in Nederland aangekomen en heb ik de iPhone gegeven en heeft zij de iPhone pas voor het eerst echt in gebruik genomen. Heb hem daar wel laten activeren om even te kijken dat hij aan gaat, maar verder niet gebruikt. Nu komen we erachter dat de speaker niet werkt en de microfoon ook niet werkt. Toestel onbruikbaar dus.

Vervolgens een Apple leverancier in Nederland opgezocht, en daarheen gegaan. Mij werd verteld dat de garantie alleen afgehandeld kan worden in een Apple store, en dat die er niet zijn in Nederland. Moet dus bellen met de Apple store Online.

Aan de hand daarvan gebeld met de Apple store online, en daar werd mij verteld dat ik contact op moet nemen met Leliveld services om te laten repareren/vervangen omdat het toestel uit het buitenland komt en onder 'indirect aangekochte' toestellen valt. Goed...dan moet dat maar..

Even later bedacht ik mij dat het eigenijk belachelijk was dat ik een NIEUW toestel moet laten repareren/refurbished toestel krijg? Dus toch nog maar even bellen met Apple dat ik gewoon een NIEUW werkend toestel wil omdat ik een NIEUW toestel heb gekocht. Toen werd er even overlegd met de supervisor maar de enige oplossing binnen Nederland is dat hij naar Leliveld services moet, andere oplossing is terug(sturen) naar Amerika om hem daar om te ruilen...

Ik heb bij deze gesprekken dus meerdere personen gesproken die mij vertellen dat de garantie via Leliveld afgehandeld kan worden. De laatste persoon vertelde mij ook nog dat er een dossier werd aangemaakt aan de hand van de serienummer van het apparaat zodat alles terug is te vinden wat er is besproken.

Inmiddels was Leliveld alweer gesloten, dus vandaag pas naar Leliveld kunnen bellen. Hun antwoord: sorry meneer, wij mogen van Apple geen toestellen uit Amerika repareren, dat is hun beleid en daar moeten wij ons aan houden anders krijgen wij weer op onze kop van Apple. Ik daarop verteld dat mij gisteren meerdere keren is verteld dat ik juist bij Leliveld moet zijn om mijn Amerikaanse iPhone te laten repareren...Helaas konden zij daar niets mee en moet ik maar terugbellen naar Apple om te vragen hoe het nou zit.

Daarna weer teruggebeld naar Apple, eerste wat mij nu weer wordt verteld is dat de garantie van een in Amerika aangeschaft toestel niet geldig is in Europa. Daarvoor moet ik terug naar Amerika. Wie mij gisteren heeft verteld dat de garantie geen probleem is kan niet worden achterhaald, want er is geen dossier vindbaar bij het serienummer.

Tref ik nu echt alle pech bij elkaar? Hoe kunnen er zoveel misverstanden zijn? Ik ga straks naar de Apple store in Amerika bellen om te kijken of ze kunnen achterhalen adhv. de bon wie mij de iPhone heeft verkocht (en dus verteld dat de garantie internationaal is) en hoe zij het nu verder af denken te handelen.

Zijn er misschien meer mensen met soortgelijke problemen (en oplossingen daarvoor?) Alvast bedankt voor alle reacties.

(Ik begrijp uberhaupt niet hoe een telefoon/muziekspeler door een controle kan komen met niet werkende speaker/microfoon...had het zo slecht niet verwacht van Apple, zeker niet voor een $749 dollar toestel..wat een bedroevende kwaliteit en service)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-11, 16:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht
(Ik begrijp uberhaupt niet hoe een telefoon/muziekspeler door een controle kan komen met niet werkende speaker/microfoon...had het zo slecht niet verwacht van Apple, zeker niet voor een $749 dollar toestel..wat een bedroevende kwaliteit en service)
749,- USD? Ik hoop dat je die iPhone officieel geïmporteerd hebt

Want, als je nu echt die iPhone naar de USA moet gaan opsturen voor herstelling dan moet je die tijdelijk exporteren en dan weer importeren (kost niets) maar daarvoor moet hij wel eerst officieel geïmporteerd zijn.
  #3  
Oud 24-08-11, 16:21
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Ik heb de iPhone simlockvrij gekocht bij Apple Store NY, en hem gewoon in mijn broekzak meegenomen. Ben bang dat dat niet onder officiële import valt? Als ik hem officieel ingevoerd was het denk ik niet de moeite waard om hem vanuit Amerika mee te nemen.

Maar goed, mij is verteld dat de garantie geldig is Europa, dus hoop op een oplossing binnen NL.
  #4  
Oud 24-08-11, 16:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht

Maar goed, mij is verteld dat de garantie geldig is Europa, dus hoop op een oplossing binnen NL.
Dan is alles in orde Succes gewenst.

En, als het niet in NL lukt bel dan even met een officiële Europese Apple App Store, in Duisburg of London bijvoorbeeld.
  #5  
Oud 24-08-11, 18:14
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Ineens is het geregeld! Na nog een aantal keer bellen (nog niet naar Amerika) met de Applestore in Nederland bleek eerst dat de aanvullende Applecare misschien het probleem kon verhelpen omdat je dan aanvullende garantieservice hebt.

Dit wilde ik even navragen (met duidelijke verwijzingen naar voorwaarden voor ik weer misleidende informatie krijg en voor niks Applecare aanschaf) en toen vertelde meneer mij dat het helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn en ik het eenvoudig op kon laten lossen.....door Leliveld! (niet dus, zie hierboven). Goed, dat uitgelegd en hij ging even informeren.

Toen kwam hij terug met de info dat de iPhone gewoon in Nederland door Apple gerepareerd/vervangen kan worden, en meteen een 'case' aangemaakt en koerier afspraak gemaakt. Bleken wat zaken veranderd te zijn bij Apple en ook in de wet, maar daar is duidelijk nog bijna niemand van op de hoogte. Zeer behulpzame man aan te telefoon gehad die eindelijk wel gezond verstand had en tot een goede oplossing is gekomen. (Nou ja, de reparatie/vervanging moet nog gebeuren maar ik heb er nu meer vertrouwen in dan eerst).

Mocht iemand soortgelijke problemen hebben stuur maar even een persoonlijk bericht, ik heb zijn persoonlijke e-mailadres gekregen (maar die maak ik hier niet zomaar openbaar natuurlijk).
  #6  
Oud 24-08-11, 18:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk, aan zulke info heb je iets. Geen emoties, geen geroep en schelden over oplichterij, geen "Grote Gelijk", enz... enz...

Gewoon zakelijk en correct. Bedankt voor de update en de zeer interessante info

+100 van mij
  #7  
Oud 31-08-11, 12:30
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Om hier nog even op terug te komen, de iPhone is afgelopen week opgehaald en maandag alweer werkend afgeleverd. Afgezien van het uren telefoneren tot ik een juiste persoon had, toch nog best meegevallen allemaal dus
  #8  
Oud 28-06-12, 17:46
Gillesds Gillesds is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Exclamation Iphone 4 garantie US

Dag Jerpsx,

Ik heb eind vorig jaar (eind november) een simlock vrije Iphone 4 gekocht waar ik tot voor kort heel tevreden van was.

Nu wordt mijn iphone ongelofelijk warm van het moment dat ik hem nog maar gebruik, de batterij gaat ook niet meer dan een halve dag mee.. Ik heb reeds vanalles geprobeerd (via Itunes herstelt etc.) maar ik krijg de iphone niet goed.. Dit is duidelijk te wijten aan een fabricagefout..

Ik nam contact op met apple benelux en zij wisten mij te vertellen dat ze mij niet kunnen/willen helpen omdat ik de Iphone in NYC gekocht heb en dus eigenlijk contact moet opnemen met hen.. ik nam ook contact op met een andere verdeler en die verwees me terug door naar apple benelux...

Ik ben een beetje ten einde raad, mijn Iphone is nog maar 6 maand oud en ik had deze toch graag in garantie herstelt gezien..

Zou je me aub jouw contactpersoon kunnen doorgeven zodat ik hopelijk verder geraak?

Hoe heb jij dit verder aangepakt?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Gilles de Smet
  #9  
Oud 28-06-12, 17:50
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Probleem was destijds dat de iPhone bij een Apple store was gekocht, en deze toen nog niet bestond in Nederland..inmiddels is er een Apple Store in Amsterdam waar je gewoon terecht kunt voor de garantie.

Dit weet ik zeker omdat wij (helaas) later nog eens problemen hebben gehad met het toestel, en toen naar de Apple Store in A'dam zijn geweest. Daar is hij zonder problemen omgeruild, werd niet eens gevraagd naar de bon. Dat hij in het buitenland was gekocht was ook geen probleem.
  #10  
Oud 28-06-12, 17:59
Gillesds Gillesds is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de reactie!

Ikzelf ben van België, wij hebben hier geen officiële apple store, de dichtst bij zijnde is die in A'dam.. Dus als ik het goed begrijp ga ik gewoon met mijn Iphone en alle benodigdheden naar de apple store in Amsterdam, spreek ik iemand aan in de winkel en zou ik onmiddellijk een nieuw toestel moeten mee krijgen klop dat? ik heb mijn bestelbon in mijn bezit.

Dat zou die 600 km wel waar zijn .
  #11  
Oud 28-06-12, 18:02
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Zo ging het in mijn geval, neem aan dat het bij jou niet anders zal gaan.

Is jouw iPhone wel bij een Apple Store gekocht, of bij een andere winkel in NY? Anders kan dat misschien nog wel een probleem zijn, maar als hij bij een Apple Store is gekocht niet.

600km is wel ver zeg...geen kennis in de buurt van Adam waar je hem naar kunt sturen ?
  #12  
Oud 28-06-12, 18:04
Gillesds Gillesds is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 3
Standaard

Ja hoor, aangekocht in de apple store in NYC, fifht avenue.

Neen jammer genoeg geen kennis in Nederland, ik ga het er moeten op wagen vrees ik..

Hoelang is het geleden dat jij jouw toestel ingeruild hebt voor een nieuwe?

Alvast super bedankt voor de info!

Grtn
  #13  
Oud 29-06-12, 11:15
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Dan moet het wel goed komen zo, misschien kun je voor de zekerheid nog even bellen met de Apple Store NYC zodat je niet alleen mijn woord hebt maar ook dat van hen, voordat je 600KM gaat reizen

Ik ben daar enkele weken geleden geweest (denk ong. een maand) om het toestel om te ruilen, dus echt kortgeleden.

Misschien is er wel een forumlid uit A'dam waar je het toestel naar op kunt sturen die hem voor je wil ruilen? Ik woon zelf ook wel 30/45min van A'dam anders had ik het wel voor je willen doen. Al kun je er natuurlijk wel een dagje uit van maken ;-)

Let trouwens wel op, je moet een afspraak maken via de site van de Apple Store! Wij wisten dat ook niet, dus hebben daar eerst ter plekke een afspraak moeten maken. Moesten toen een uurtje wachten of zo, dus even stukje door de stad gelopen..misschien handiger om dat van te voren even te doen (kan namelijk ook drukker zijn of zelfs vol zitten).
  #14  
Oud 29-06-12, 12:29
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gillesds Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie!

Ikzelf ben van België, wij hebben hier geen officiële apple store, de dichtst bij zijnde is die in A'dam.. Dus als ik het goed begrijp ga ik gewoon met mijn Iphone en alle benodigdheden naar de apple store in Amsterdam, spreek ik iemand aan in de winkel en zou ik onmiddellijk een nieuw toestel moeten mee krijgen klop dat? ik heb mijn bestelbon in mijn bezit.

Dat zou die 600 km wel waar zijn .
Let op niet op de bonnefooi gaan maar maak een afspraak via de Apple site!
Ow persoon boven me noemt dat ook!
Verder zijn ze wat ik begreep erg netjes daar!

Laatst gewijzigd door Roos79; 29-06-12 om 12:41.
  #15  
Oud 15-03-13, 13:05
kenny1990 kenny1990 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 4
Standaard

Even een vraag . Ik heb 2 weken geleden een iphone 5 gekocht in NY maar bu blijkt het moederbord kapot te zijn . Ik ben naar appel store amsterdam geweest en daar vertelde ze mij dat ik terug naar de appel store moest gaan waar ik hem heb gekocht . Ik ken toevallig iemand die naar florida gaat kan ik hem daar inwisselen in de appel store of moet het specefiek NY zijn volgens appel care is gwn het land het belangerijkst en ni de steden dus hij beweerd dat ik in florida terrecht kan amerika is amerika . Maar had het nog graag van jullie gehoord. Mvg kenny
  #16  
Oud 15-03-13, 16:00
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Heb je hem wel bij een Apple Store in NY gekocht? Dan moet het omruilen echt geen probleem zijn hier in NL-A'dam...de iPhone waar dit topic over gestart is had later nog een keer kuren, toen zonder vragen (bon was ook niet nodig) om kunnen ruilen in de Applestore in Amsterdam.
  #17  
Oud 15-03-13, 16:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht
Dan moet het omruilen echt geen probleem zijn hier in NL-A'dam...
Volgens een recent artikel van de iPhoneclub kan dat wel een probleem zijn.
Garantie op Amerikaanse iPhone in Nederland: hoe zit het? - iPhoneclub.nl
  #18  
Oud 15-03-13, 22:35
kenny1990 kenny1990 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 4
Standaard

Ben gisteren geweest en da ging niet in amsterdam . Maar wat ik wil weten is of het in florida wel gaat inplaats van NY
  #19  
Oud 16-03-13, 10:56
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Wel gek dat ze hun regeltjes zo vaak veranderen dan. Zou dan gewoon zelf even naar NY en/of Florida bellen of ze er daar ook nog vreemde manieren op nahouden om onder hun garantiebeloften uit te komen.

Als je toestel echt weer helemaal naar Amerika moet is het dan niet handiger om maar gewoon AppleCare aan te schaffen zoals in het artikel hierboven staat omschreven (als ik het goed heb begrepen)?
  #20  
Oud 16-03-13, 11:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht
Wel gek dat ze hun regeltjes zo vaak veranderen dan.
Ik weet het niet zeker, maar het zou ook kunnen dat bepaalde iPhones geen CE-certificatie hebben omdat er frequenties gebruikt kunnen worden die in EER voor andere doeleinden gebruikt worden.

Met MacBooks en iMac stelt zich dat probleem niet. Het is maar een vermoeden van mij, meer niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad vastgelopen na update, geen garantie. Darrow iPad algemeen 11 21-04-11 15:33
Defecte Iphone, geen garantie!!! ? Domenique iPhone algemeen 7 24-06-09 17:28
Wel of geen garantie? Kersentaart Koopinformatie Nederland 21 04-03-09 22:47
Moeilijkheden herstelling iPhone 1G USA (met garantie) Jensengels iPhone algemeen 4 04-03-09 11:03
iPhone uit VS: manier om te unlocken en garantie behouden? the007 Archief 7 09-12-07 20:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.