//

CDMA telefoon of een GSM telefoon

CDMA telefoon of een GSM telefoon discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 4 gekocht, tweedehands, zonder boekje en al. Hij kwam uit het buitenland. Dit is me wel eerlijk verteld. nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-08-11, 00:11
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard CDMA telefoon of een GSM telefoon

Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 4 gekocht, tweedehands, zonder boekje en al. Hij kwam uit het buitenland. Dit is me wel eerlijk verteld.

nu heb ik 2 problemen.

ik weet niet of het een CMDA toestel of een GSM toestel is. ik lees hier op de forum dat er geen simkaart in een cmda toestel kan. Is dit waar, want in die van mij kan het wel

ten tweede. ik kwam er niet uit om hem te activeren. hele weekend aangezeten en uiteindelijk via een custom firmware (activated) 4.3.5 is het me wel gelukt. Nu probeer ik het simlock vrij te krijgen. Maar het lukt niet. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

dank je
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-11, 08:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Door 4.3.5 er op te zetten heb je er ook een baseband opgezet die niet softwarematig te unlocken is.

Je zult de provider moeten achterhalen om een IMEI unlock te achterhalen, mocht die dat aanbieden.
  #3  
Oud 29-08-11, 10:01
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

ik ben er achter gekomen dat het een SOFTBANK iphone uit japan is. en ook ben ik er achter gekomen dat het in japan geen GSM maar een CDMA netwerk werkend is?

en nu
  #4  
Oud 29-08-11, 10:31
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Softbank heeft wel een GSM-netwerk. Je kunt uitzoeken of ze de simlock er af halen. Ik zou niet weten hoe, ze hebben vast een website (edit: SoftBank).

En nog een edit: ik heb een beetje gezocht, zo te zien doet Softbank niet aan unlocken. Net als AT&T in de US. En dat betekent dat je nu niet kan unlocken.
Ook niet als je een jailbreak hebt.
Het enige advies dat ik kan geven, en daar word je niet gelukkiger van, is wachten en goed deze website (of Can I Unlock My iPhone?) volgen. Misschien kan de iPhone 4 weer softwarematig worden unlocked als ios 5 er is.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 29-08-11 om 10:59.
  #5  
Oud 29-08-11, 11:03
volkarnhem volkarnhem is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Softbank heeft wel een GSM-netwerk. Je kunt uitzoeken of ze de simlock er af halen. Ik zou niet weten hoe, ze hebben vast een website (edit: SoftBank).

En nog een edit: ik heb een beetje gezocht, zo te zien doet Softbank niet aan unlocken. Net als AT&T in de US. En dat betekent dat je nu niet kan unlocken.
Ook niet als je een jailbreak hebt.
Het enige advies dat ik kan geven, en daar word je niet gelukkiger van, is wachten en goed deze website (of Can I Unlock My iPhone?) volgen. Misschien kan de iPhone 4 weer softwarematig worden unlocked als ios 5 er is.
hey remundo thx. had zelf ook even verder gekeken maar ben erachter gekomen dat in japan het gsm netwerk niet bestaat. dus ik ben bang dat ik een CDMA toestel heb. ik hoop dat ik het mis heb.

(bron: Praktische informatie over Japan)

EDIT: wat ik niet begrijp is het volgende;
volgens het web kan er in een CDMA toestel geen simkaart (verizon) geplaatst worden. In de mijne kan dit wel.
  #6  
Oud 29-08-11, 11:45
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
hey remundo thx. had zelf ook even verder gekeken maar ben erachter gekomen dat in japan het gsm netwerk niet bestaat. dus ik ben bang dat ik een CDMA toestel heb. ik hoop dat ik het mis heb.

(bron: Praktische informatie over Japan)

EDIT: wat ik niet begrijp is het volgende;
volgens het web kan er in een CDMA toestel geen simkaart (verizon) geplaatst worden. In de mijne kan dit wel.
Jij bent de enige die er nog een discussie van maakt of dit een GSM of een CDMA toestel is. Als er aan de linker zijkant een SIM kaart in kan is dit gewoon een GSM toestel, discussie klaar.

Waarom koop je overigens een toestel zonder hem eerst te proberen of zeker te weten dat hij simlockvrij is?
  #7  
Oud 29-08-11, 12:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaan Bekijk bericht
Jij bent de enige die er nog een discussie van maakt of dit een GSM of een CDMA toestel is. Als er aan de linker zijkant een SIM kaart in kan is dit gewoon een GSM toestel, discussie klaar.
Ooit al eens gehoord van een CDMA R-UIM ? Waarschijnlijk niet

Removable User Identity Module - Wikipedia, the free encyclopedia
  #8  
Oud 29-08-11, 12:06
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ooit al eens gehoord van een CDMA R-UIM ? Waarschijnlijk niet

Removable User Identity Module - Wikipedia, the free encyclopedia

Wat Thaan zegt klopt precies.
Dat er wellicht CDMA telefoons bestaan met een losse simkaart doet niets af aan het feit dat een Apple iPhone 4 zonder simkaartslot een CDMA versie is.
Dus wat moeten we met jouw (kleinerende) posting?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #9  
Oud 28-05-13, 22:20
yugostyl yugostyl is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkarnhem Bekijk bericht
Ik heb afgelopen vrijdag een iphone 4 gekocht, tweedehands, zonder boekje en al. Hij kwam uit het buitenland. Dit is me wel eerlijk verteld.

nu heb ik 2 problemen.

ik weet niet of het een CMDA toestel of een GSM toestel is. ik lees hier op de forum dat er geen simkaart in een cmda toestel kan. Is dit waar, want in die van mij kan het wel

ten tweede. ik kwam er niet uit om hem te activeren. hele weekend aangezeten en uiteindelijk via een custom firmware (activated) 4.3.5 is het me wel gelukt. Nu probeer ik het simlock vrij te krijgen. Maar het lukt niet. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

dank je

Ik vroeg me af of het je gelukt is om de simlock er af tehalen? want ik hier zelf ook 1tje en het lukt mij niet af te halen want ik heb nu zelf ook de probleem scherm waar staat iets van moet de orginele simkaart er in enzo?

wilt u snel reageren aub?

Met vriendelijke groeten,

yugostyl
  #10  
Oud 28-05-13, 23:52
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yugostyl Bekijk bericht
Ik vroeg me af of het je gelukt is om de simlock er af tehalen? want ik hier zelf ook 1tje en het lukt mij niet af te halen want ik heb nu zelf ook de probleem scherm waar staat iets van moet de orginele simkaart er in enzo?

wilt u snel reageren aub?

Met vriendelijke groeten,

yugostyl
Grapjas.....op een twee jaar oud topic reageren....en dan een snelle reactie verwachten?
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #11  
Oud 28-05-13, 23:55
yugostyl yugostyl is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard

Wat s er zo grappig aan? ik heb t niet gezien dat t een 2 jaar oud topic is.. ik vroeg of je me kon helpen niet met zo'n reactie aankomen?
  #12  
Oud 29-05-13, 00:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in het Unlock forum daar staan tientallen topics over het unlocken van een iPhone 4.
  #13  
Oud 21-06-13, 10:50
iapplelover iapplelover is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Locatie: Volendam
Berichten: 1
Standaard

ik zocht dat ook. Op de apple site kan je precies zien hoe of wat: staat er op je iphone 4 op de achterkant dit: A1332 is het een gsm als er staat A1349 is het een cdma model
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
is er een gratis app die telefoon gesprek opneemt? Rubske iPhone Apps 12 21-01-09 17:47
IPSFunlock kan je telefoon tot een brick maken Michael Unlock [archief] 52 16-07-08 23:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.