iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   met iphone gezwommen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/98263-iphone-gezwommen.html)

ni3lsj4ns3n 29-08-11 15:52

met iphone gezwommen
 
Hallo,

Afgelopen vakantie ben ik per ongeluk met mijn iphone gaan zwemmen. OEPS!
Daar gelijk een pak rijst gekocht en het daar in gedaan. Hij ging steeds weer meer doen.
Nu is het zo dat hij zonder snoer niets doet en als je hem via de lader aansluit hij wel aan gaat. vervolgens geeft hij aan dat ik hem op iTunes aan moet sluiten. en zo'n i met een rondje er om heen. die geeft aan dat er geen imei en geen iccid gevonden kan worden.
Als ik hem vervolgens aan sluit op de pc gebeurt er helemaal niets. iphone doet niets en pc vind ook niets.
Hij doet dus eigenlijk alleen iets als hij aan de lader zit.
Wat zeggen jullie dat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt,
Niels Jansen

kevintj07 29-08-11 15:57

Breng hem naar een reparatie centrum, is stukke goedkoper dan apple, en waterschade valt niet onder de garantie.

Zij kunnen hem wel voor je maken in het meeste geval, ze vervange wat onderdelen.
Vaak ben je rond de 60 euro weer een troste eigenaar van een werkende iPhone.!

(vaak in steden zijn er wel van de winkels (simlock verwijder winkels), deze repareren ook vaak. Zijn vaak in handen van wat oudere mensen van Turkse afkomst.

ni3lsj4ns3n 29-08-11 16:04

Oke, kent iemand zo'n winkel in groningen toevallig? hoe vind ik zo'n winkel.
dat het niet onder garantie valt wist ik idd. best logisch eigenlijk.

kevintj07 29-08-11 16:05

Mystro Telecom: Home zit gevestigd in groningen!

Sjaakafhaak 29-08-11 16:16

mobile unlimited, nieuwe binnenweg, goede ervaringen mee.

ni3lsj4ns3n 29-08-11 16:20

@kevintj07 heb je er ook ervaring mee? site ziet er goed uit.

@sjaakafhaak ook met waterschade? zal er naar kijken. is het deze:
mobileunlimited.nl

kevintj07 29-08-11 16:24

Niels, geen ervaringen mee gehad, ik had even gezocht voor je.

- Iemand trouwens die mij kan helpen, ik wil van 4.3.5 terug naar 4.3.3, heb de shsh blobs op mijn computer opgeslagen, het wil alleen niet lukken om hem terug te zetten :( Msn contact ofzo. zou fijn zijn.

Sjaakafhaak 29-08-11 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ni3lsj4ns3n (Bericht 702962)
Oke, kent iemand zo'n winkel in groningen toevallig? hoe vind ik zo'n winkel.
dat het niet onder garantie valt wist ik idd. best logisch eigenlijk.

@sjaakafhaak ook met waterschade? zal er naar kijken. is het deze:
mobileunlimited.nl

geen ervaring met waterschade wel allerlei andere zaken. Repareert veel.

ni3lsj4ns3n 29-08-11 16:45

@kevintj07 oke, bedankt dan iig! site ziet er goed uit. vooral dat je niet hoeft te betalen als er niets gedaan word.

@sjaakafhaak is het die van de site? hoe zijn de kosten daar?

Tommie1 29-08-11 17:02

Ik heb hetzelfde gehad in juli en helaas niet te repareren.
Als ik em op de voeding zette vroeg hij om de pc en aan de pc deed hij niets.
Als je hem aansluit op Itunes en dan de home en de aan en uit tegelijk ingedrukt houdt zal hij waarschijnlijk wel herkend worden. Itunes zal hem dan proberen te fixen maar geeft dan waarschijnlijk ook fout 1394 en dan is het echt over ben ik bang.
Als je hem toch kan laten repareren laat me maar weten bij wie want hij ligt nu voor JanL in de kast.

ni3lsj4ns3n 29-08-11 17:27

oke, ik ga morgen of woensdag even naar groningen. zal dan eens kijken.
je hoort dan nog wel van me!

iphoneEd 29-08-11 19:27

Hebben jullie geen reisverzekering of inboedelverzekering? Volgens mij dekt dat deze problemen hoor....

Tommie1 29-08-11 19:52

helaas maar tot 250,-

mail.eve 29-08-11 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 (Bericht 703008)
helaas maar tot 250,-

Dsa toch meer dan NUL

Wimus 29-08-11 22:44

bij een elektronisch apparaat als de IPhone moet je na een waterschade geeneens denken aan reparatie, dat wordt water naar zee dragen, door corrosie van die diverse componenten blijf je problemen houden, je vervangt het ene, en een week later gaat het andere kapot

ni3lsj4ns3n 29-08-11 23:15

oh, dat zet mij wel aan het denken over een reparatie.
is er niet iemand met ervaring met waterschade en de reparatie hier van?

Edit: ik heb hem vanochtend weg gebracht. Ik zal het melden als ik nieuws heb.

Elevation 30-08-11 23:01

Ik heb een week geleden exact hetzelfde gedaan (zwemmen met iPhone) en heb exact hetzelfde probleem, dus laat inderdaad svp weten hoe het is afgelopen ;-)

Ook zal ik het op iTunes eens proberen op de manier zoals hierboven staat beschreven (knoppen ingedrukt houden).

Vast bedankt voor je reactie.

Elevation 01-09-11 13:48

Hier repareren ze waterschade voor 79 euro, plus 30 euro vaste kosten, zie ik op hun website. Geen idee wat ze doen voor die 79 euro, waarschijnlijk een 'schoonmaak' en batterij wissel ofzo. Ik zal ze eens bellen.

BBaa 01-09-11 18:05

Ik heb zelf ook een keertje met mijn iPhone in het water gelegen. Bij het reparatie centrum hebben ze de accu en Dock connector vervangen. Ik had precies hetzelfde. Alleen aan de lader ging hij aan. Je moet wel stoppen met je iPhone aanzetten. Dan gaat er steeds meer kapot. Die van mij doet het nu iig weer helemaal prima ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2011 om 18:08 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimus (Bericht 703050)
bij een elektronisch apparaat als de IPhone moet je na een waterschade geeneens denken aan reparatie, dat wordt water naar zee dragen, door corrosie van die diverse componenten blijf je problemen houden, je vervangt het ene, en een week later gaat het andere kapot

Die van mij doet het trouwens alweer maanden goed. Ze maken hem daar schoon met een of ander spul om de corrosie tegen te gaan. Dus als je naar een goed reparatiecentrum gaat zullen ze dat ook doen. Dan istie weer zo goed als nieuw!

Elevation 01-09-11 21:28

Mijn iPhone wordt nu overnight nagekeken, ik hoop morgen het verlossende woord te horen... Jouw verhaal geeft wel weer hoop iig ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.