//

Mail probleem op Ipad en Iphone zonder verwijderen

Mail probleem op Ipad en Iphone zonder verwijderen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Graag zou ik het volgende willen: Ik heb een ziggo mailadres die ik kan instellen op mijn iphone en ipad deze kan ik dan op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-09-11, 10:04
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Red face Mail probleem op Ipad en Iphone zonder verwijderen

Graag zou ik het volgende willen:

Ik heb een ziggo mailadres die ik kan instellen op mijn iphone en ipad deze kan ik dan op beide lezen maar ik kan ze maar op één device binnenhalen. Als ik de mail binnenhaal op de iphone dan kan ik deze niet meer op een later tijdstip beantwoorden via mijn Ipad.

Dit probleem had ik opgelost door een "duur" mobile me account te nemen maar deze stopt ermee.

Hopelijk kunnen jullie mij een ander oplossing aandragen, alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-09-11, 11:24
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ondersteunt Ziggo ook IMAP naast POP3 (wat je nu blijkbaar gebruikt)?

Is overstappen naar een Gmail adres een optie voor je?

(of anders via Gmail mail lezen en versturen alsof het je Ziggo account is?)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 01-09-11, 11:29
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Ziggo ondersteunt naar mijn weten geen IMAP.

Hoe doe ik het nu:
Mail die binnenkomt bij ziggo wordt doorgestuurd naar mijn @me.com adres. die ik dan ontvang op mijn iphone en ipad.

Ik beschik ook over een gmail email adres.
  #4  
Oud 01-09-11, 11:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Stuur je mail dan door naar Gmail (of laat Gmail het ophalen)

Via Exchange of IMAP kun je Gmail gebruiken zoals je wil (mail staat op server ipv 1 device).
  #5  
Oud 01-09-11, 11:44
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Wat is het verschil dan in deze tussen exchange en IMAP?

en hoe bedoel je: "of laat GMAIL het ophalen"?
  #6  
Oud 01-09-11, 11:50
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Je kunt in de instellingen van je (pop)mailaccount op de iPhone/iPad onder "geavanceerd" instellen of de mail bij het binnenhalen van de server verwijderd wordt. Bij mij staat die instelling op "nooit". dus alle mail komt ook nog op mijn computer binnen.
  #7  
Oud 01-09-11, 12:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smike Bekijk bericht
en hoe bedoel je: "of laat GMAIL het ophalen"?
https://mail.google.com/support/bin/...y?answer=21288
  #8  
Oud 01-09-11, 14:44
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Nu heb ik het volgende al geprobeerd: Op mijn iphone en Ipad heb ik een gmail account gemaakt zowel IMAP als Exchange. Na testen heb ik exchange laten staat.

Inde instellingen van gmail had ik gezegd dat deze de mail moest ophalen van mijn ziggo account dit gaat echter veels te traag daarom heb ik in mij ziggo account ingesteld dat deze de mail doorstuurt naar mijn Gmail dit gaat allemaal goed.

Het volgende lukt mij echter nog niet. Vanf mijn iphone en ipad wil ik als ik een nieuwe mail maak of een mail beantwoord/doorstuur dat in het Van veld mijn ziggo adres staat.

In de instellingen van gmail bij Accounts en import onder email sturen vanaf heb ik een account gemaakt zodat deze mail verstuurd vanaf mijn ziggo.nl in gmail vanaf een computer kan ik dan mail versturen vanaf mijn ziggo.nl adres.
maar vanaf mijn iphone en ipad kan ik dit niet.

graag hulp!!!
ps In mijn gmail IMAP account had ik ook al de smtp server naar ziggo gezet maar zonder resultaat
  #9  
Oud 01-09-11, 15:03
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

"Als ik de mail binnenhaal op de iphone dan kan ik deze niet meer op een later tijdstip beantwoorden via mijn Ipad."

Nogmaals: Je kunt in de instellingen van je (pop)mailaccount op de iPhone/iPad onder "geavanceerd" instellen of de mail bij het binnenhalen van de server verwijderd wordt. Bij mij staat die instelling op "nooit". dus alle mail komt ook nog op mijn computer (thuis en op het werk) binnen.

Al dat geklooi met Gmail accounts etc is dus niet nodig. Gewoon je ziggo mail account instellen op iphone en ipad en bij geavanceerd instellen dat mail nooit verwijderd wordt van de mailserver.
  #10  
Oud 01-09-11, 15:18
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Door jouw eerste zin "Als ik de mail binnenhaal op de iphone dan kan ik deze niet meer op een later tijdstip beantwoorden via mijn Ipad."
heb ik het via Gmail gedaan.

Ik wil gewoon mijn mail binnen kunnen halen op mijn iphone en ipad en bijvoorbeeld op mijn iphone lezen om daar op een later tijdstip deze mail te beantwoorden/doorsturen via mij ipad of anderom en dat werkt nu volgens mij.

Alleen nog mijn vorige vraag: hoe verstuur ik vanaf de iPhone via Gmail mail alsof die van Ziggo komt?

Laatst gewijzigd door XIII; 01-09-11 om 23:46. Reden: Lange lap tekst herhalen is niet nodig
  #11  
Oud 02-09-11, 14:08
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Niemand die me hiermee kan helpen?
  #12  
Oud 07-09-11, 08:37
smike smike is offline
• iOS 15.4.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 19
Standaard

Jammer dat niemand me hiermee kan helpen
  #13  
Oud 07-09-11, 09:31
jojo3436 jojo3436 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 51
Standaard

Alleen nog mijn vorige vraag: hoe verstuur ik vanaf de iPhone via Gmail mail alsof die van Ziggo komt?

Zoals ik al twee maal eerder zei: Je (ziggo) mail gewoon als pop account instellen. Niet klooien met Gmail of iets dergelijks. Dat maakt het allemaal veel te ingewikkeld. In de instellingen van je (pop)mailaccount op de iPhone/iPad onder "geavanceerd" instellen dat de mail bij het binnenhalen niet van de mailserver verwijderd wordt. Zo kan je een mail die binnenkomt op je iPhone ook binnenhalen op je computer en daar beantwoorden. (dat was toch het probleem?)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone verkocht, mail vergeten te verwijderen FamousD iPhone algemeen 7 02-06-11 13:19
Muziek: Muziek op Iphone verwijderen ZONDER Itunes? iJanny Muziek, foto & video 2 30-03-11 16:14
Ipad / Iphone mail probleem cck68 iPad algemeen 2 10-01-11 10:29
iPhone: iPhone 3g AT&T simlock verwijderen zonder originele sim. MikeNL Jailbreak 3 28-07-10 08:44
Mail.app; Spam probleem (niet in mail op macbook) Probe iPhone Apps 5 04-03-08 10:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.