//

Muteknop, trilfunctie en belsignaal werken niet

Muteknop, trilfunctie en belsignaal werken niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Sinds gister werkt mijn belsignaal niet meer (bij bijvoorbeeld een youtube filmpje krijg ik nog wel geluid te horen). Ook werkt mijn trilfunctie niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-09-11, 23:21
ReddieP ReddieP is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Angry Muteknop, trilfunctie en belsignaal werken niet

Hallo,

Sinds gister werkt mijn belsignaal niet meer (bij bijvoorbeeld een youtube filmpje krijg ik nog wel geluid te horen).
Ook werkt mijn trilfunctie niet meer en werkt de muteknop niet meer.
Ik krijg dus op geen enkele manier een melding als ik een oproep krijg, wat natuurlijk erg lastig is.

Het begon gister met de volgende foutmelding; "Dit accessoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone U kunt verwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaal sterkte kan minder zijn."

Nou heb ik vandaag de jailbreak eraf gedonderd en even geüpdatet naar 4.3.5..
De foutmelding is nou weg, maar voor de rest zijn de problemen er nog steeds.

Nou los ik het natuurlijk het liefste zelf snel op met een een of ander handigheidje..
Anders heb ik nog garantie op het toestel zitten. Heb hem alleen wel een keer laten vallen toen was het scherm aan de voorkant kapot en heb ik er een nieuw scherm op laten zetten alleen niet bij een appstore of iets dergelijks (daar deden ze dat niet eens). Zou er nou nog garantie op het toestel zitten?

Details:
iPhone 4
geen jailbreak (meer)
firmware; 4.3.5
zo'n half jaar geleden gekocht bij een abonnement van vodafone
Voor zover ik weet is het probleem spontaan gekomen.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij hebben en anders een antwoord op de vraag over de garantie.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-11, 23:30
martjoman martjoman is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 12
Standaard

Je hebt geen garantie meer omdat je hem had Gejailbreakt en als je je scherm zelf hebt gedaan zou je ook al geen garantie meer hebben
  #3  
Oud 05-09-11, 00:20
ReddieP ReddieP is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Voordat ik er een jailbreak op had gezet heb ik me er goed in verdiept en gelezen dat als je iPhone na een jailbreak weer hersteld is in iTunes je je garantie nog gewoon hebt..
Ook heb ik destijds niet zelf mijn scherm vervangen maar ik heb dit door een bedrijf laten doen..
  #4  
Oud 05-09-11, 16:34
takis takis is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Winterthur
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar takis
Standaard

Indien dit bedrijf geen apple store of een authorised repair center is dan ben je voor zover bij mij bekend je garantie kwijt.
  #5  
Oud 05-09-11, 23:47
ReddieP ReddieP is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 3
Standaard

iemand anders misschien een oplossing buiten de garantie om?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 september 2011 om 00:20 ----------

en stel ik ga wel gewoon naar vodafone met mijn iPhone.
hoe groot is de kans dat ze zien dat er een jailbreak op heeft gezeten en/of dat er een nieuw scherm op zit?
  #6  
Oud 06-09-11, 08:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Jailbreak is geen reden om garantie te weigeren. Dat mag Apple in ieder geval niet doen.
Maar dat maakt helemaal niet zoveel uit, want je herstelt gewoon in iTunes voordat je hem inlevert, zodat de jailbreak weg is.

En wat de reparatie van je scherm betreft; dat is ook nog maar de vraag of dat 'gezien' wordt, toch? Ik zou het gewoon proberen. Je krijgt hem vanzelf wel terug met 0 op het rekwest.

Volgens mij kun je echter wel maar beter direct naar een iPhone repair zaakje gaan. Die zijn er zat (te vinden via internet) en je kunt er in de meeste gevallen op de reparatie wachten. De kans is nl. toch wel groot dat je daar op uit komt. Reparatie via Vodafone of Apple kan veel duurder zijn, als je geen aanspraak meer kunt maken op de garantie, en je bent je toestel lang kwijt.
  #7  
Oud 06-09-11, 15:08
jpk0284 jpk0284 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 14
Standaard

Ik zit ongeveer met het zelfde probleem:

Ik had een jailbreak iphone 4 op 4.3.3 draaien. Toen ik mijn iphone op trillen zetten kwam ik erachter dat hij de ene keer wel trilt bij een oproep en een andere keer weer niet. Er viel dus niet meer te vertrouwen op mijn trilfunctie. Ik heb toen 4.3.5 geïnstalleerd zonder jailbreak. Nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik ga hem binnenkort maar wegbrengen. Ik zie er alleen tegenop om mijn iphone weer z'n tijd kwijt te zijn. Als er iemand een oplossing heeft? Graag!
  #8  
Oud 06-09-11, 16:55
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReddieP Bekijk bericht
en stel ik ga wel gewoon naar vodafone met mijn iPhone.
hoe groot is de kans dat ze zien dat er een jailbreak op heeft gezeten en/of dat er een nieuw scherm op zit?
Voor Vodafone maakt een jailbreak weinig uit, je hebt daar standaard 2 jaar garantie. Echter: aangezien je ergens anders een nieuw scherm erop hebt laten zetten, ben je de garantie bij zowel Apple als Vodafone kwijt. Je kunt wel tegen gewone betaling bij hun aangesloten reparatieservice je iPhone laten controleren en/of repareren.

Verder sluit ik me aan bij ballegooier.

@jpk0284
Je kunt naar een andere repair service gaan, maar dan raak je wel je garantie kwijt (apparaat geopend = weg garantie). Die wekenlange telefoonloosheid is ook de reden dat ik m'n garantie niet opeis. Crimineel eigenlijk die wachttijden zonder leentoestel.
  #9  
Oud 07-10-11, 18:59
jpk0284 jpk0284 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 14
Standaard

Ik heb toch uiteindelijk mijn telefoon weggebracht. Ik was hem bij vodafone precies van woensdag tot woensdag kwijt. Dus dat vond ik wel meevallen. Ik heb uiteindelijk een nieuwe telefoon gekregen. Viel niet te maken.
Reageren

Labels
belsignaal, defect, kapot, muteknop, trilfunctie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Belsignaal iPhone 4 doet het niet Nancydingemans iPhone algemeen 8 12-02-13 23:05
Volumeknoppen en muteknop werkt niet meer?!?!?! patricia-dh iPhone algemeen 4 17-11-11 19:18
Na gebruik in buitenland gaat belsignaal teken niet meer weg Bassie1977 iPhone algemeen 5 30-06-11 14:25
Trillen en belsignaal werkt niet bryanh iPhone algemeen 5 21-07-08 17:48
Belsignaal bij oproep werkt niet Bernard Archief 2 24-04-08 11:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.