iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s/5 uit de US (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/98608-iphone-4s-5-de-us.html)

iPimp 05-09-11 09:59

iPhone 4s/5 uit de US
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wil meteen starten met wat vragen : p

Ik ben van plan om (wanneer deze uit komt) de nieuwe iPhone 4s/5 (net wat het gaat worden) te kopen, maar het idee is om deze uit Amerika te laten komen via kennissen. Ik vroeg me af wat de problemen zijn waar ik tegenaan zou kunnen lopen.
Zelf ga ik er vanuit dat wanneer er gewoon een geunlockte versie uitkomt die gewoon in de apple store wordt verkocht deze hier gewoon te gebruiken moet zijn. Klopt deze aanname?
Verder stuurt diegene de iPhone waarschijnlijk op in een andere doos, of met een andere doos om de originele doos zodat de douane niet moeilijk gaat doen.

Graag zou ik van jullie willen horen waar ik op zou moeten letten en of dit verstandig is of dat het misschien toch slimmer is om hier wat langer te wachten en wat meer neer te leggen.

Bij voorbaat dank!

colliehome 05-09-11 10:15

Welkom hier.

Er is een leuke "koop" sectie hier iPhone kopen in Nederland: prijzen, abonnementen en simlockvrij die wat meer licht schijnt op je vragen. Het al dan niet simlockvrij zijn is nog onbekend. Laten we dus even wachten met veronderstellingen te doen.

Bomans 05-09-11 11:01

Al die moeite om een paar euro's uit te sparen. Ik zou er niet aan beginnen.
En al zeker niet als de douane toch de doos in handen krijgt.

iPimp 05-09-11 11:05

Bedankt voor de antwoorden.
Ik twijfel nog of ik het inderdaad aan wil gaan of niet, maar is het niet zo dat de telefoon hier (veel?) later op de markt is als in amerika? Het is me niet alleen om die 100 euro te doen.
@colliehome, ik heb door het artikel gekeken, maar er staat niks bij over garantie o.i.d. Stel dat er iets mee gebeurd, kan ik hier dan gewoon naar een xando of gaat dat niet?

colliehome 05-09-11 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPimp (Bericht 704371)
Bedankt voor de antwoorden.
Ik twijfel nog of ik het inderdaad aan wil gaan of niet, maar is het niet zo dat de telefoon hier (veel?) later op de markt is als in amerika? Het is me niet alleen om die 100 euro te doen.
@colliehome, ik heb door het artikel gekeken, maar er staat niks bij over garantie o.i.d. Stel dat er iets mee gebeurd, kan ik hier dan gewoon naar een xando of gaat dat niet?

In theorie is de garantie wereldwijd. In theorie. Of ze het ergens gaan aannemen is natuurlijk wat anders.

wouter1981 05-09-11 11:34

Er is vorig jaar ook een artikel geschreven over Garantie op buitenlandse iPhones.
Garantie op buitenlandse iPhones: zo werkt het - iPhone - iPhoneclub.nl

glaantje 05-09-11 12:21

Als NL niet op de 1e lijst van landen staat tegelijk met Amerika, dan duurt het hooguit 2weken voor hij hier is denk ik. Het lijkt me trouwens een beste prestatie als je een kennis van jou zo gek kan krijgen dat hij zoveel zin heeft om (meerdere malen) in de rij te gaan staan voor een iPhone 5 voor jou. In het begin zijn die natuurlijk zoals ieder jaar erg schaars te krijgen, dus ik kan me voorstellen dat het best even duurt vooraleer je hem zelf in handen hebt.

Sommige mensen kamperen echt lang voor de deur van een Apple store om toch maar een iPhone te kunnen krijgen :P

wouter1981 05-09-11 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 704397)
Als NL niet op de 1e lijst van landen staat tegelijk met Amerika, dan duurt het hooguit 2weken voor hij hier is denk ik.

Traditioneel zit Nederland bij de tweede lichting van landen waar de iPhone uit komt. Vorig jaar zat er alleen wel 5 weken tussen de release in de US en NL...

rowanxxz 05-09-11 16:18

hij zal waarschijnlijk AT&T zijn!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.