iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iBooter for iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/9877-ibooter-for-iphone.html)

croiman 23-03-08 16:27

iBooter for iphone
 
Zoals iedereen wel weet is er nu de iBooter for iphone die rechtstreeks met je bootloader "praat".
Zoals je bij de Commands ziet staan , staan er twee bij, die ik wel eens volledig wil gaan uitproberen.
namelijk : "setbusclock" en "setvoltage".

Dus in principe zou je hiermee je iphone kunnen overclocken (sneller maken). Als dit lukt, heb je een snelle iphone (sneller als standaard), maar als nadeel gaat hij meer stroom verbruiken. Zijn er nog mensen die dit willen uitproberen? Voor ervaringen hiermee te delen.

Ik probeer t eerst op 8gb versie, en daarna op mijn 16gb iphone waar ook de iphone case mod opkomt, hoe gekker k mijn iphone kan maken hoe beter.

dennis9920 23-03-08 16:56

Ben wel benieuwd naar doe je best en hou ons op de hoogte.

Stiruam 23-03-08 17:29

Zo door maar luxe :p

Wel opletten dat je hem niet te ver gooit hé :o volgens mij is het het nog niet waard want er zijn nog geen app's die zo exteem veel gebruiken... Iniedergeval wat ik weet is since 1.1.2 staat ie gelocked op 412Mhz en 103Mhz Bus maar volgens mij kan ie tot 620... Als ik jou was zou ik er echter vanaf blijven :p CPU te ver is iPhone Dood..

Greetz, Stiruam

croiman 23-03-08 17:57

idd, 101, 102 en 11 stond de iphone op bus100 en cpu 400mhz, en sinds 112 op bus 103 cpu 412mhz.
Daar heb ik ergens op een site gelezen dat de iphone cpu normaal 667Mhz draait.
En deze is tegengehouden voor stroom verbruik en warmte, warmte is t probleem nog niet,
maar stroomverbruik wel, nu met de 16gb iphone case mod, kunnen we nog iets inbouwen voor de warmte eruit te laten zoals bij een pc.
Met zeer kleine vinnen vanachter die de iphone NIET dikker maken als het echt t geval is dat hij warm word.
Dus als normaal de cpu 667Mhz kan, wil k em op 500Mhz zetten bus op 125Mhz.
Bij de mod komt er ook een zwaardere batterij in van 1400Mah ipv de standaard 1000Mah.

Als t echt de spuigaten uitloopt met stroom verbruik waren we al aant bekijken voor een psp batterij (ook 3.7V) eventueel in tebouwen die 1800Mah kan leveren.
Maar dan zijn we al wa extremer bezig, en dan zal de einddatum die we hebben vast gelegd op 13april nie gehaald worden voor de iphone case mod.

croiman 25-03-08 01:53

2 Bijlage(n)
probleem gevonden waarom bij de mmeste personen ibooter niet zal werken !!! bij mij ook niet trouwens, maar heb em aan t werk gekregen en ben ermee aant prullen.
Itunes mag geinstalleerd zijn, maakt nie uit, eerst typ je in bij uitvoeren : services.msc , dan krijg je een popup venster met alle services op je pc, dan zoek je hierin "ipodservice.exe" en die "stop" je met rechtermuis klik. dan mag je het venster sluiten. en in taakbeheer sluit je "ituneshelper.exe" af.
zet je iphone in recovery, en ga naar apparaatbeheer, klik op iboot recovery apparaat(vind je bij de usb lijst) en klik je installatie ongedaan maken. klik er nog eens op met rechtermuis klik en selecteer, nieuw stuurprogramma.
En nu selecteer je de recovery driver die de site van ibooter levert. start hierna ibooter op in CMD venster en je bent vertrokken.
Ze vergeten wel een duidelijke uitleg bij het programma.

je hebt hoofd commando's en bij commando's, bijv wil de het Wi-Fi instellen typ je : setenv Wi-Fiaddr "xxxxxxxx" (tssn haakjes je waarde)
controleren doe je door : printenv Wi-Fiaddr (geeft het Wi-Fiadres ter controle)
Dan het opslaan ervan : saveenv
en dan rebooten van je iphone : fsboot

zoals op mijn screenshot setbusclock doe je t volgende :
het instellen : setenv setbusclock "105" (als je 105bus en cpu 420 wilt)
controleren : printenv setbusclock (hij geeft de instelling zichtbaar ter controle)
en dan het saven : saveenv setbusclock
en dan rebooten door : fsboot

Hoop dat jullie hier is mee kunnen, heb wel gemerkt dat iBooter anders reageerd op 3.9 BL en 4.6BL, dus ik denk dat t voor 4.6BL ontworpen is, want mijn 3.9BL reageerd er niet op.
Mijn 4.6BL begon een beetje te twitshen, flippen na de instelling bus 105, dus heb em trug op 103gezet, blijkbaar toch nog nie zo goed lol. Was t proberen waard helaas. Maar voor de Wi-Fi ideaal, mits dit het com-bord is, het logic-bord laat zich niet graag commando's geven.

stef1234 10-04-08 18:41

ibooter is gepikt
 
:mad:ja je leest dit goed Ibooter is gepikt

lees hier maar eens verder

Geohot Linux Driver And iBooter | George Zhu's BLOG

iBooter is mainly a copy of Geohot’s code, but changes the API calls to use LibUSB, and has slight changes, there isn’t any innovative secret in there.
My decision to reverse it was totally wrong, I thought I could learn some unusual thing from it, but seems like the easies and the correct way is simply to read Geohot’s linux driver code and USB documentation, everything’s there.

degene die ibooter uitbracht is ook degen die Winpwn moet uitbrengen !

MisterM1988 13-04-08 09:46

Is dit mogelijk voor een 1.1.4 versie of nog niet ?

croiman 13-04-08 12:51

ibooter werkt op alle iphone. ongeacht de firmware


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.