iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone vreet mb's aan data, maar waaraan?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/98822-iphone-vreet-mb-s-data-maar-waaraan.html)

lotte33 08-09-11 19:06

iPhone vreet mb's aan data, maar waaraan??
 
Hoi Allemaal,

Vorige week heb ik een iPhone 4 gekocht met een Vodafone i200 abonnement. Ik heb 1gb internet data, meer dan genoeg, op zich.. Ik heb de app 'Onavo' geïnstalleerd, om te zien hoeveel data ik verbruik en om data te besparen. Ik zie in mijn overzicht dat ik per dag extreem veel data verbruik aan 'audio en video'.

Ik had eerst de apps van uitzending gemist en rtl-xl erop staan. Beiden niet gebruikt nog. Ik dacht dat het daar aan lag, dus die zijn er af. Maar ik verbruik nog steeds enorm veel data.

Ik heb alle push-meldingen, etc. uitgezet. Alleen voor what'sapp, wordfeud en facebook heb ik de 'badges' aanstaan. Verder is alles uit. E-mail doe ik handmatig, enz. In mijn mails staan geen foto's of filmpjes. Die verstuur ik ook niet (als ik op 3g/mobiel data zit sowieso niet)

Ik heb de skyp-app er ook af gehaald, maar ook dat helpt niet.

Verder zat ik zoveel mogelijk mijn apps die ik niet gebruik uit via het multitaks-menu. Omdat ik benieuwd was of dat zou helpen. Maar ook niet, dus.

Ik heb onavo gister even gerest.
Huidige overzicht na 1 dag onavo:

- web: 1,5 MB
- itunes/appstore: 1,37 MB
- onavo: 145 KB
- video/audio: 11,67 MB (!!)
- wordfeud.free: 264 KB
- whatsapp: 216 KB
- overig: 177 KB

De apps die ik er op heb staan:
wordfeud, facebook, whatsapp, hipstamatic, onavo, 9292ov, ns, tomtom-places

(en wat spelletjes als angry birds, etc.)

Nou is mijn vraag: heeft iemand een idee wat er zoveel data verspilt?? Bij instellingen-gebruik staat:
Verstuurd: 3,1 MB
Ontvangen: 21,4 MB
(en dat is ook voor 1 dag)

Sorry voor de lange uitleg.. :-)

apotheosis 08-09-11 19:13

Welke apps staan daar dan op? Luister je bv naar livestream radio of bel je bv via viber ofzo?

Als ik bv livestream radio gebruik dan verbruik ik 30tal mb per uur :).
Ik meende bellen via viber 55mb per uur is.

Er zijn dus genoeg zaken die ervoor kunnen zorgen je zo snel aan heel wat mb's zit.

Ook filmpjes en foto's uploaden enzo verbruiken uiteraard wat data.

Whatsapp verbruikt nauwelijks data.

Alles ziet er normaal uit bij u vind ik alleen die audi/video ligt beduidend hoger.

XIII 08-09-11 19:14

11,67 MB op 1 dag is niet zo veel hoor...

Je weet dat 1 GB overeenkomt met 1024 (of 1000) MB?

lotte33 08-09-11 19:34

Hoi,

Ik luister nooit naar livestream radio, en van viber heb ik nog nooit gehoord :-D Ik bel ook niet via facetime of wat dan ook.. En als ik via skype wil bellen, doe ik dat op Wi-Fi.

En ik weet dat het 1000 mb is, maar ik wil gewoon weten waarom ik zoveel audio/video verbruik.

Het gekke is..
Bij Onavo staat bij verbruik dus 11,6 MB (op 1 dag)
En bij mijn verbruik via de iphone instellingen staat dat ik dat dus ontvang aan data.. Maar ik heb geen flauw idee van wie of wat!

Ik ontvang heeeeeel soms een foto via whatsapp en dat kost een paar kb zag ik net via die instellingen. Ik verstuur ook heeeel soms een foto via die app, en ook dat kost eigenlijk niks.

Ik vind het niet erg, dat ik die 11 MB verbruik.. maar laatst was het een keer ruim 20 mb op een dag.. Ik snap er niks van.. Maar goed, ik wil dus gewoon weten waar het aan ligt.. dan kan ik besluiten of ik dat aan of uit wil laten.. Misschien is het wel iets belangrijks.. I don't know :-)

apotheosis 08-09-11 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lotte33 (Bericht 705211)
Hoi,

Ik luister nooit naar livestream radio, en van viber heb ik nog nooit gehoord :-D Ik bel ook niet via facetime of wat dan ook.. En als ik via skype wil bellen, doe ik dat op Wi-Fi.

En ik weet dat het 1000 mb is, maar ik wil gewoon weten waarom ik zoveel audio/video verbruik.

Het gekke is..
Bij Onavo staat bij verbruik dus 11,6 MB (op 1 dag)
En bij mijn verbruik via de iphone instellingen staat dat ik dat dus ontvang aan data.. Maar ik heb geen flauw idee van wie of wat!

Ik ontvang heeeeeel soms een foto via whatsapp en dat kost een paar kb zag ik net via die instellingen. Ik verstuur ook heeeel soms een foto via die app, en ook dat kost eigenlijk niks.

Ik vind het niet erg, dat ik die 11 MB verbruik.. maar laatst was het een keer ruim 20 mb op een dag.. Ik snap er niks van.. Maar goed, ik wil dus gewoon weten waar het aan ligt.. dan kan ik besluiten of ik dat aan of uit wil laten.. Misschien is het wel iets belangrijks.. I don't know :-)

31dagen in een maand aan 30MB verbruik per dag is 930 MB per maand. Je zit dan nog binnen je 1GB per maand :-).
Maarja, tis idd wel interessant om te weten vanwaar die 11MB dan vandaan komt.

Guest-20180928213307 09-09-11 12:48

Heb je al eens een andere app erop gezet en kijken welk verbruik die geeft??
dataman bv

lotte33 09-09-11 21:31

Ik heb nu ook DataMan er op gezet. Die is niet specifiek, maar ik kan wel heel erg actueel zien wat ik verbruik (ook via Wi-Fi).

Ik ben er inmiddels achter dat spelletjes als Angry Birds een datavreter zijn.. Ik was aangemeld bij game centre, maar heb me nu uitgelogd. Nog steeds verbruik ik 0,1 á 0,2 MB aan data als ik slechts 1 leveltje speel. Bij ieder volgend level/opnieuw spelen van een level, kost me dat 0,1/0,2 aan data..

Ik zend deze data niet uit, maar ontvang kennelijk informatie of iets anders, via deze app.. want DataMan laat zien dat de verbruikte data's 'inkomend' zijn..

Wat zou dit kunnen zijn en hoe krijg ik het uit? Ik heb de betaalde versie van angry birds en krijg dus geen advertenties oid te zien..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.