iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tip: Oplossing voor slecht reagerende Homebutton iPhone4 iOS4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/98823-tip-oplossing-voor-slecht-reagerende-homebutton-iphone4-ios4.html)

Vanstra 08-09-11 19:22

Tip: Oplossing voor slecht reagerende Homebutton iPhone4 iOS4
 
Deze tip kwam ik toevallig tegen op een ander forum en heeft bij mij zeker geholpen.

Wanneer de homebutton op de iPhone4 met iOS4 slecht reageert en enkel- en dubbelklikken niet altijd werkt, kun je de volgende handelingen uitvoeren om de homebutton te resetten:

Sluit je iPhone4 aan op de computer en druk direct, wanneer je de iPhone aansluit, de homebutton in en houdt deze ingedrukt totdat Voicedialing geactiveerd wordt.
Selecteer daarna 'Annuleren' om Voicedialing weer te verlaten.
De homebutton wordt hierdoor gereset.

Na deze handeling werkt mijn homebutton op mijn iPhone4 weer normaal.
Baat het niet, schaadt het niet zou ik zeggen.

iScorpio 09-09-11 12:30

Homeknop die niet meer lekker werkt komt volgens mij omdat er stof en vuil tussen komt. Dit kan je niet oplossen door de homeknop te 'resetten' (lijkt mij).

Maar zoals je al aangeeft, baat het niet, schaadt het niet ;)

Vanstra 09-09-11 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 705292)
Homeknop die niet meer lekker werkt komt volgens mij omdat er stof en vuil tussen komt. Dit kan je niet oplossen door de homeknop te 'resetten' (lijkt mij).

Maar zoals je al aangeeft, baat het niet, schaadt het niet ;)

Sinds de update naar iOS4.1 klagen meerdere mensen over dit probleem.
Er wordt op de verschillende fora druk gediscussieerd hierover.
Mogelijk dat het toch een software-gerelateerd probleem is.
Deze oplossing werkt bij mij goed, mijn homebutton werkt nu weer naar behoren.
Hopelijk blijft dat zo :)

superjacky 09-09-11 16:47

Kijk hier heb ik misschien wel wat aan ;)
Idd na die update heb ik hier ook last van en hoor het steeds meer om mij heen, ik ga het thuis gelijk eens proberen.

Vanstra 10-09-11 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door superjacky (Bericht 705364)
Kijk hier heb ik misschien wel wat aan ;)
Idd na die update heb ik hier ook last van en hoor het steeds meer om mij heen, ik ga het thuis gelijk eens proberen.

Laat even weten of het geholpen heeft.

Scooter 10-09-11 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra (Bericht 705208)
Deze tip kwam ik toevallig tegen op een ander forum en heeft bij mij zeker geholpen.

Wanneer de homebutton op de iPhone4 met iOS4 slecht reageert en enkel- en dubbelklikken niet altijd werkt, kun je de volgende handelingen uitvoeren om de homebutton te resetten:

Sluit je iPhone4 aan op de computer en druk direct, wanneer je de iPhone aansluit, de homebutton in en houdt deze ingedrukt totdat Voicedialing geactiveerd wordt.
Selecteer daarna 'Annuleren' om Voicedialing weer te verlaten.
De homebutton wordt hierdoor gereset.

Na deze handeling werkt mijn homebutton op mijn iPhone4 weer normaal.
Baat het niet, schaadt het niet zou ik zeggen.

Dank voor de tip eventjes uit proberen

takis 10-09-11 22:55

Dank je voor de tip. Bij mij heeft dit ook geholpen.

sae 11-09-11 12:50

Heeft bij mij ook geholpen,bedankt

eiFoonvier 12-09-11 18:37

Bij mij helaas niet... De Homeknop blijft wisselvallig functioneren!

Maar wel bedankt voor de tip. Zo te zien werkt het wel bij een hoop andere!

lvc 08-10-11 16:51

Mmm... heeft bij mij niet geholpen :(

superjacky 08-10-11 17:12

Bij mij ook niet helaas...
Ben naar de winkel gegaan en die herkende het probleem , na 6 dagen belde ze op dat er een nieuwe telefoon klaar lag .

VLB 08-10-11 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door superjacky (Bericht 711166)
Bij mij ook niet helaas...
Ben naar de winkel gegaan en die herkende het probleem , na 6 dagen belde ze op dat er een nieuwe telefoon klaar lag .

ik vraag me af naar welke winkel je dan gaat?

Ik heb een 3GS waarvan de homebutton en de muteknop het niet meer doen.

Aansluiten op laptop en homeknop indrukken werkt niet evenals de homeknop indrukken nadat ik de powerknop het ingedrukt zoals hierboven beschreven werkt ook niet.

De homeknop werkt sowieso helemaal niet dus ik kan niks meer met mijn iphone !

superjacky 08-10-11 22:00

Nou de winkel waar ik de iPhone heb gekocht. Hun hebben hem opgestuurd en na 6 dagen had ik een nieuwe . Ze wisten mij te vertellen dat elke persoon die bij hun waren gekomen met dit probleem uiteindelijk een nieuwe kregen maar wat het probleem nu is konden hun mij ook niet zeggen.

VLB 08-10-11 22:13

ik heb geen fabrieksgarantie meer en geen aankoopgarantie (bon kwijt :mad:) meer en deze aangedragen oplossingen werken ook niet dus ik heb geen idee wat ik moet doen.

heb al een harde reset gedaan etc.

heb nu op ebay een homeknop (met kabel etc.) en een muteknop besteld.

dan maak ik hem zelf wel open ofzo denk ik?

Econz 09-10-11 16:45

Als de homeknop niet werkt,kun je ook proberen om hem rond te draaien dmv je vinger op de homeknop te drukken en dan een draaiende beweging te maken met de knop,met de klok mee en ook tegen de klok in.Er kan namelijk wat vuil onder of tussen de knop zitten.Dit vuil kan (als je geluk hebt) weg gaan door het draaien.
Dit heeft bij enkele mensen geholpen die ik ken...

bellen5 10-10-11 09:30

homeknop
 
hallo forumleden,
mijn vraag is me dochter heeft de witte iphone aangeschaft,maar ze leest toch veel over de homeknop die niet goed meer werkt,
nu me vraag komt dat nu echt door de laatste update?
als dat zo is kan ze beter die update niet laten installeren,of zit ik er nu helemaal naast.
vind toch wel dat je er steeds meer over leest.
mvg

Scooter 10-10-11 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bellen5 (Bericht 711704)
hallo forumleden,
mijn vraag is me dochter heeft de witte iphone aangeschaft,maar ze leest toch veel over de homeknop die niet goed meer werkt,
nu me vraag komt dat nu echt door de laatste update?
als dat zo is kan ze beter die update niet laten installeren,of zit ik er nu helemaal naast.
vind toch wel dat je er steeds meer over leest.
mvg

Het is wel zo dat sinds de laatste update idd veel mensen daar last van hebben !! Maar de tips die ze hier geven helpen ook hopelijk is het met de ios5 opgelost

dkawa 12-10-11 10:17

Zaterdag a.s. heb ik een afspraak gemaakt bij de Genius Bar in Apple Store Oberhausen. Waarschijnlijk krijg ik dan gewoon een nieuw toestel mee.. ;-)

Aaltjuh 23-12-11 01:04

Reageerd beter bij mij maar nog steeds dat ie weigert...
Maar wat ik al zei hij det het beter en daar ben ik al heel blij mee...

floris--1 03-04-12 20:06

geen homebutton functionaliteit (meer)
 
Beste mensen,

paar dagen geleden sprong iPhone automatisch naar voicedailing (?), en werkt homebutton niet meer. Gereset mbv eerder genoemde tips... alles redelijk ok. Maar vandaag lijkt 'ie helemaal gek geworden (voicedlg, zoekscherm, optie bij 3x homebutton, weer voicedlg etc.), en snel ook. Nu doet 'ie niets meer, en resetten werkt ook niet.
Heeft iemand nog id'en? :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:01.