iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99060-iphone-4-home-button-werkt-niet-goed-terug-naar-de-winkel.html)

dammusz 13-09-11 20:04

iPhone 4 home button werkt niet goed, terug naar de winkel?
 
Beste iCulture leden,

Mijn homebutton van de iphone 4 werkt niet meer goed, vaak pas na een aantal keer hard klikken, of even locken--> unlocken en weer klikken.

Ik heb een tijdje iOS5 gedraaid en dacht dat daar het probleem aan lag, maar nadat ik terug ben gegaan naar 4.3.5 (de nieuwste). Houd het probleem nog steeds aan.

Ik heb de iPhone dus al een keer hersteld, wat een oplossing zou kunnen zijn van dit probleem, maar nee, het blijkt niet zo te zijn.

Ook het proberen van vuil onder de homebutton via drukken en een cirkelvormige beweging te maken helpt niet.

Zou ik hier mee terug naar de winkel moeten? Het vervelende is, is dat het indrukken soms wel lukt, en soms niet. Straks sta ik in de winkel en blijkt het wel te werken...

Heb ik hier garantie op? ( ongeveer 5 maanden geleden na aankoop)

kevintj07 13-09-11 21:22

Je kan er mee teruggaan, je moet er wel op rekenen dat je hem een aantal weken kwijt bent! Valt zover ik weet gewoon onder de garantie.

Hammondman 13-09-11 21:26

Valt normaal gesproken onder de garantie mits je 'm niet tussentijds open hebt gehaald. Reken er inderdaad op dat je 'm een tijd kwijt bent en dat kunnen met gemak 6 weken zijn.

dammusz 13-09-11 22:36

Ik heb in een ander topic iets gelezen over de Home Button resetten. Sluit hem aan op de mac druk dan meteen de homebutton in totdat het voice gebeuren opstart, dan druk je op annuleren. En dan zou het weer goed moeten zijn. Dit heb ik gedaan en kan pas op langer termijn zien of 't helpt!

6 weken is wel erg lang, ik heb hem gehaald bij de phonehouse, dan zou ik een ruiltoestelkrijgen van ongeveer dezelfde soort. Zal wel geen iphone zijn ;(

kevintj07 13-09-11 23:27

Vaak bij een kapotte homebutton reageert hij helemaal niet meer. Een slecht werkende , of af en toe niet werkende home button is vaak een software fout. Er zijn héél veel problemen hiermee sinds ios 4.0 je bent niet de enige.

dammusz 13-09-11 23:30

Maar waarom is deze software fout dan in 4.3.5 nogsteeds niet verholpen? Dat is echt heel raar, het resetten werkt btw niet, hij werkt nu af en toe al niet meer -.-'. Heeft het wel zin om terug te gaan, in dubio!

Hammertime 14-09-11 00:08

Ik heb hier ook last van gehad... Ben naar de Apple Store gegaan en heb een nieuwe iPhone gekregen (tot 2 keer toe!) Bij mij was het zeker geen software fout.. De Apple Genius vertelde ook dat het door vuil kan komen wat tussen de homeknop komt.

Ik snap ook niet zo goed hoe dit software matig fout kan zijn?! Als iemand zijn iPhone restored dan zou het probleem toch verdwenen moeten zijn? En als het een fout in iOS zou zijn zou iedereen er last van moeten hebben.

Merkie 14-09-11 00:23

Hoe komen jullie op 6 weken? Mijn broer had zijn iPhone naar Van Lelieveld gebracht, en had hem dezelfde week nog een nieuwe (maandag gebracht, vrijdag een nieuwe).

Hammertime 14-09-11 00:31

Of gewoon ff de grens over en naar de Applestore in Oberhausen. Dan loop je zeker met een nieuwe weer de winkel uit!

dammusz 14-09-11 09:12

Maar hammertime, wat zei jij in de Apple Store over je probleem? Kan ik naar de Apple Store gaan zonder dat ik daar mijn iPhone gekocht heb?

Hammondman 14-09-11 11:52

6 weken is wel bij een eventuele reparatie. Vaak wordt redelijk snel geconstateerd wat het daadwerkelijke gebrek aan het toestel is. Als het niet te repareren valt, krijg je vaak een nieuwe en dat kan inderdaad snel gaan.

Hammertime 15-09-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706116)
Maar hammertime, wat zei jij in de Apple Store over je probleem? Kan ik naar de Apple Store gaan zonder dat ik daar mijn iPhone gekocht heb?

Ik heb het probleem uigelegd. De Genius medewerker kon het probleem niet reproduceren.. Maar omdat ik helemaal uit NL was gekomen hebben ze me tot 2 maal toe een nieuwe gegeven!

Apple checkt je serienummer om te zien of je nog garantie hebt. Het maakt niet uit naar welke Apple Store je gaat.

Wel ff een afspraak vooraf plannen via de Apple website.

dammusz 15-09-11 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706321)
Ik heb het probleem uigelegd. De Genius medewerker kon het probleem niet reproduceren.. Maar omdat ik helemaal uit NL was gekomen hebben ze me tot 2 maal toe een nieuwe gegeven!

Apple checkt je serienummer om te zien of je nog garantie hebt. Het maakt niet uit naar welke Apple Store je gaat.

Wel ff een afspraak vooraf plannen via de Apple website.

Oké bedankt! Dus de kans dat ik een nieuwe krijg in Oberhausen is vrij groot? Dat ik niet niet voor niks 2 en een halfuur daar naar toe rijdt! EN krijg ik dan meteen een nieuwe? of moet ik nogmaals naar Duitsland toe om hem op te halen?

Hammertime 15-09-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706348)
Oké bedankt! Dus de kans dat ik een nieuwe krijg in Oberhausen is vrij groot? Dat ik niet niet voor niks 2 en een halfuur daar naar toe rijdt! EN krijg ik dan meteen een nieuwe? of moet ik nogmaals naar Duitsland toe om hem op te halen?

Ik ga niets garanderen... Maar ik ben er voor mijn eigen iPhone 2 keer naar toe geweest en heb 2 keer een nieuwe gehad. Ook een keer voor mijn broer er naar toe gegaan en hij heeft toen ook direct een nieuwe gehad. Dus de kans is wel heel groot! Succes!

dammusz 15-09-11 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706349)
Ik ga niets garanderen... Maar ik ben er voor mijn eigen iPhone 2 keer naar toe geweest en heb 2 keer een nieuwe gehad. Ook een keer voor mijn broer er naar toe gegaan en hij heeft toen ook direct een nieuwe gehad. Dus de kans is wel heel groot! Succes!

Oke harstikke bedankt! ;). Ik neem aan dat de garantie gewoon 2 jaar fabrieksgarantie is? Ik heb deze iphone nu zo'n 5 maanden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2011 om 14:01 ----------

Ik ben nu op de apple website, ik heb nog reparatie garantie, maar er wordt gezegd, ga naar je provider: KPN, Vodafone of T-Mobile om uw iphone te laten repareren. Wat moet ik doen? gewoon kiezen voor land, en dan duitsland, of MOET ik per se, bij mij het geval, bij vodafone laten repareren?

Hammertime 15-09-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dammusz (Bericht 706352)
Oke harstikke bedankt! ;). Ik neem aan dat de garantie gewoon 2 jaar fabrieksgarantie is? Ik heb deze iphone nu zo'n 5 maanden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 september 2011 om 14:01 ----------

Ik ben nu op de apple website, ik heb nog reparatie garantie, maar er wordt gezegd, ga naar je provider: KPN, Vodafone of T-Mobile om uw iphone te laten repareren. Wat moet ik doen? gewoon kiezen voor land, en dan duitsland, of MOET ik per se, bij mij het geval, bij vodafone laten repareren?


Nee, je moet ff naar de volgende link gaan:

Apple Store - CentrO

Dan kan je een afspraak maken bij de Geniusbar. De rest wijst zich vanzelf.

dammusz 20-09-11 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 706375)
Nee, je moet ff naar de volgende link gaan:

Apple Store - CentrO

Dan kan je een afspraak maken bij de Geniusbar. De rest wijst zich vanzelf.

Oke! Dankjewel voor de hulp, heb er erg last van en het irriteert nogal!

Binnenkort maar een afspraak maken, nog even kijken hoe ik het beste kan gaan, auto/trein. En dan hopen dat de reis, echt niet niks voor niks is geweest!

Wat mij betreft is het probleem verholpen!

sijo 27-09-11 13:43

Ik heb hetzelfde probleem voor, nu heb ik deze iPhone 2de hands gekocht en is deze aangekocht in Leuven (Centraal gelegen in België) en woon ikzelf in het noorden van het land, zou ik hiermee naar de lokale PhoneHouse kunnen gaan? (toestel komt van een Phone House)

vouder17 27-09-11 19:06

Ik heb net mijn toestel in laten leveren bij De Phonehouse, en die medewerker heeft hem in genomen voor reparatie. Ik had wel een ongeluk met mijn telefoon 5 maanden geleden, dus staat niet in verband met mijn OP DIT MOMENT gebroken "home" button, maar er was een klein barstje op de hoek van mijn iPhone.
Vervolgens kreeg ik te horen dat ik 50eu mag betalen en dat ik mijn iPhone ONgeprepareerd terug krijg. Ben dus mijn iPhone ook twee weken kwijt en best pissig op de mensen van Phonehouse dat ze mij niet even hebben kunnen waarschuwen...
Dus met deze; waarschuw ik jullie met het inleveren van je iPhone.

dammusz 27-09-11 20:24

Ik heb uiteindelijk mijn iPhone bij de phonehouse achter gelaten, zonder enkele schade aan het uiterlijk. Dus alleen de homebutton functioneerde minder. Deze hebben ze opgestuurd naar Dynafix, waar ik de status ook van kan checken, als mijn status klopt, krijg ik een nieuw omgeruild toestel, deze is vandaag weer verstuurd naar de phonehouse, oftewel, morgen heb ik waarschijnlijk een nieuw toestel! Mijn telefoon is nog geen 2 weken weg geweest! (als de status klopt dan tenminste)

Ik krijg dus een nieuwe voor het homebutton probleem :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 september 2011 om 19:25 ----------

Ik kreeg in een prive bericht reactie, dat je even al je apps moet afsluiten, (door dubbelklikken en dan al die apps afsluiten). Dat het daardoor zou komen. Misschien helpt dat bij een van jullie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.