iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   ik krijg iOs 5 niet meer van mijn iphone af. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99067-krijg-ios-5-niet-meer-mijn-iphone.html)

stijn44 13-09-11 21:52

ik krijg iOs 5 niet meer van mijn iphone af.
 
hee allemaal,
ik heb een probleem.
i een vriend van mij die een developer is heeft mijn iphone geregistreerd.
dus ik blij en iOs5 op mijn iphone 3gs gezet. eenmaal erop kwam ik erachter dat hij echt moeilijk sloom werd. dus ik wilde gewoon 4.3.5 erop zetten. zo gezegt zo gedaan, oude itunes erop en 4.3.5 FW erop gezet. meteen problemen. op het einde kwam ik zo ver dat als hij bijna klaar was, er een error kwam waar het op neer kwam dat deze iphone onbevoegd gewijzigt was ofzo. en toen deed ie het niet meer. dus heb ik ios 5 erop gezet en is me iphone heel sloom. kan iemand mij in stappen uitleggen hoe ik de oude versie erop zet? ik had het ook in recovery mode enz. gedaan.
groetjes stijn

Retrogressive 13-09-11 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijn44 (Bericht 706075)
hee allemaal,
ik heb een probleem.
i een vriend van mij die een developer is heeft mijn iphone geregistreerd.
dus ik blij en iOs5 op mijn iphone 3gs gezet. eenmaal erop kwam ik erachter dat hij echt moeilijk sloom werd. dus ik wilde gewoon 4.3.5 erop zetten. zo gezegt zo gedaan, oude itunes erop en 4.3.5 FW erop gezet. meteen problemen. op het einde kwam ik zo ver dat als hij bijna klaar was, er een error kwam waar het op neer kwam dat deze iphone onbevoegd gewijzigt was ofzo. en toen deed ie het niet meer. dus heb ik ios 5 erop gezet en is me iphone heel sloom. kan iemand mij in stappen uitleggen hoe ik de oude versie erop zet? ik had het ook in recovery mode enz. gedaan.
groetjes stijn

Beste Stijn

Allereerst ben je gejailbreaked? Dus heb je SHSH blobs gesaved op Saurik zijn server? Als je niet gejailbreakt bent kan je via iTunes 10 beta 7 weer downgraden naar 4.3.5 als je die SHSH blobs uitermate ook hebt, check het even met TinyUmbrella en klik daar vervolgens op Save SSH, je kan via het log mooi volgen welke SHSH blobs jij tot je beschikking hebt. Veel succes en hopelijk is deze info nuttig.

stijn44 13-09-11 23:02

bedankt voor je reactie:) nee er is niks gejailbreaked ik heb het allemaal legaal via een vriend gedaan!

Retrogressive 13-09-11 23:47

Dan gewoon met iTunes 10 beta 7 terug restoren? Zou toch moeten gaan, niet?

stijn44 14-09-11 00:05

Ik had dus ook die nieuwste iTunes gekregen en had weer de oude gedaan toen de fw die ik wilde. En toen die error

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 september 2011 om 00:05 ----------

Het was 3000 nog iets als je daar bekent mee bent

Retrogressive 14-09-11 00:09

Ja je zou me bepaald wel helpen als je weet welk foutnummer exact in iTunes werd weergegeven

is het 3002, 3004, 3194,... ?

stijn44 14-09-11 17:11

sorry verkeerde informatie. deze was het.
Error 1015: This error is typically caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch's software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple. This error can also occur when an unauthorized modification of the iOS has occurred and you are now trying to restore to an authorized, default state. Very rarely this error is caused by a hardware issue and requires service.

stijn44 18-09-11 21:23

Help alsjeblieft

kevd22 21-09-11 19:36

probeer eens te herstellen in DFU mode (Heb mijn iPod al meerdere malen hersteld van IOS 5 naar IOS 4 in DFU dus het moet kunnen)

stijn44 21-09-11 22:15

Heb ik gedaan kan je in stappen uitleggen hoe je t deed? Met welke iTunes en FW etc.

michiel1996 22-09-11 17:17

Hallo,

Het spijt me om het je te moeten zeggen maar iOS 5 upgrade je baseband zodat je niet meer terug kan naar iOS 4.3.5. Zelfs als je je shsh blobs hebt opgeslagen schiet je nog niks op. De baseband van de 3GS is niet te downgraden dus kan je nooit meer terug naar 4.3.5 het enige wat je kan doen (dat hb ik ook gedaan) is in DFU mode downgraden naar 4.1 die checkt de baseband versie niet.

ballegooier 22-09-11 18:44

Je kunt toch wel 4.3.5 met de baseband van iOS 5 beta gebruiken, of niet?

Ik bedoel: zoveel mensen behouden een andere baseband dan die bij de firmware hoort, ivm unlock tools. Of gaat het erom dat nieuwe firmware wel met oudere basebands compatible is, maar oudere firmware niet met nieuwere baseband?

michiel1996 22-09-11 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 707586)
Je kunt toch wel 4.3.5 met de baseband van iOS 5 beta gebruiken, of niet?

Ik bedoel: zoveel mensen behouden een andere baseband dan die bij de firmware hoort, ivm unlock tools. Of gaat het erom dat nieuwe firmware wel met oudere basebands compatible is, maar oudere firmware niet met nieuwere baseband?


op de een of andere manier werkt dat wel op de iphone 4 maar niet op de 3gs ik heb al van héél veel mensen met een 3gs gehoord dat het niet werkt door dat de baseband niet down te graden is..:(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2011 om 19:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 707586)
Of gaat het erom dat nieuwe firmware wel met oudere basebands compatible is, maar oudere firmware niet met nieuwere baseband?

ja ik las even te snel. dit is inderdaad het probleem.

Jupsin 22-09-11 21:06

SHSH Blobs zijn niet nodig om van iOS5 naar 4.3.5 terug te gaan.. Apple signeert 4.3.5 nog gewoon.....

Als je wilt downgraden, let er dan op dat je hosts niet meer verwijzen naar je ~localhost, maar gewoon naar Apple.

stijn44 25-09-11 20:35

Haha dit ziet er lastig uit. Kan iemand het in stappen uitleggen?:)

stijn44 27-09-11 18:06

alsjeblieeft:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.