iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3gs laad niet meer op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99118-iphone-3gs-laad-niet-meer-op.html)

lappo 15-09-11 08:21

iPhone 3gs laad niet meer op
 
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 3gs die deze week ineens niet meer op wil laden en ook niet wordt herkend door mijn pc en iTunes. De batterij is volgens mij nog in orde omdat ik het probleem voor het eerst bemerkte toen die nog 32% van zijn capaciteit had en daarna verder is leeg gegaan in een normaal tempo passend bij de intensiteit van het gebruik.

Ik heb op het forum gezien dat dit een software, maar ook een hardware matig probleem kan zijn.

De iPhone is kort voor het optreden van het probleem mogelijk een beetje vochtig geworden doordat hij in mijn tas zat tijdens een heftige regenbui, maar behalve dat hij niet meer wil opladen functioneerde hij geheel naar behoren. Daarom wil ik eerst kijken of het mogelijk iets met de software te maken heeft, of toch dat de USB laden unit is aangetast door het vocht van de regen.

Ik wil, om te zien of het aan de software ligt, kijken of ik mijn iPhone kan resetten, maar de "harde reset" icm iTunes werkt niet. Dat wil zeggen, ik krijg geen iTunes logo met een usb lader in beeld. Het beeld gaat even aan op het scherm waar wordt aangegeven dat de batterij opgeladen moet worden, maar daarna wordt het weer zwart en ook iTunes reageerd niet met een pop-up. Kan het zijn dat dit niet lukt omdat de batterij bijna geheel leeg is, iig zo leeg dat de iPhone niet meer kan opstarten?

Als iemand hier iets meer van weet of een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Dikkembergs85 23-12-11 14:15

Ik heb hetzelfde probleem, bij mij gaat het wel over een iphone 3g.
Gisteren stak ik deze in om op te laden, toen ik een uurtje later ging kijken hoorde ik een zoement (kortsluiting) geluid. Men iphone was zeer warm ter hoogte van de connector.
Ik heb de lader eraf gehaald, de lader zelf zag een beetje zwart, de print waar je de connector insteekt ziet er ook zwart uit en stinkt een dag nadien nog altijd naar verbrand.

Ik heb al andere opladers geprobeerd maar de iphone wil niet meer opladen.
Wat is er nu in feite kapot? En kan dit nog hersteld worden?

Guest-20180925190238 23-12-11 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dikkembergs85 (Bericht 749176)
Ik heb de lader eraf gehaald, de lader zelf zag een beetje zwart, de print waar je de connector insteekt ziet er ook zwart uit en stinkt een dag nadien nog altijd naar verbrand.

Als het naar Ampère ruikt ben ik bang dat het een en het ander geroosterd is, helaas.

dungeon 23-12-11 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lappo (Bericht 706294)
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 3gs die deze week ineens niet meer op wil laden en ook niet wordt herkend door mijn pc en iTunes. De batterij is volgens mij nog in orde omdat ik het probleem voor het eerst bemerkte toen die nog 32% van zijn capaciteit had en daarna verder is leeg gegaan in een normaal tempo passend bij de intensiteit van het gebruik.

Ik heb op het forum gezien dat dit een software, maar ook een hardware matig probleem kan zijn.

De iPhone is kort voor het optreden van het probleem mogelijk een beetje vochtig geworden doordat hij in mijn tas zat tijdens een heftige regenbui, maar behalve dat hij niet meer wil opladen functioneerde hij geheel naar behoren. Daarom wil ik eerst kijken of het mogelijk iets met de software te maken heeft, of toch dat de USB laden unit is aangetast door het vocht van de regen.

Ik wil, om te zien of het aan de software ligt, kijken of ik mijn iPhone kan resetten, maar de "harde reset" icm iTunes werkt niet. Dat wil zeggen, ik krijg geen iTunes logo met een usb lader in beeld. Het beeld gaat even aan op het scherm waar wordt aangegeven dat de batterij opgeladen moet worden, maar daarna wordt het weer zwart en ook iTunes reageerd niet met een pop-up. Kan het zijn dat dit niet lukt omdat de batterij bijna geheel leeg is, iig zo leeg dat de iPhone niet meer kan opstarten?

Als iemand hier iets meer van weet of een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Misschien werkt hij nog als je de USB conector laat vervangen. Kijk anders oven op mijn website zie profiel.

Dikkembergs85 23-12-11 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dungeon (Bericht 749181)
Misschien werkt hij nog als je de USB conector laat vervangen

De USB connector is waar je de lader insteekt (onderaan) ?


Hij werkte gisteren wel nog ze alleen is nu mijn battery plat dus laat ons hopen dat hij opnieuw oplaad met het vervangen van de oplaadconnector.

Weet iemand een site om onderdelen te kopen? Kan het maar proberen ...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 december 2011 om 13:43 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 749177)
Als het naar Ampère ruikt ben ik bang dat het een en het ander geroosterd is, helaas.

Er is inderdaad iets geroosterd want het ziet zwart en stinkt :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.