//

iPhone 3gs laad niet meer op

iPhone 3gs laad niet meer op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb een iPhone 3gs die deze week ineens niet meer op wil laden en ook niet wordt herkend door mijn pc en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-09-11, 07:21
lappo lappo is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 1
Standaard iPhone 3gs laad niet meer op

Beste mensen,

Ik heb een iPhone 3gs die deze week ineens niet meer op wil laden en ook niet wordt herkend door mijn pc en iTunes. De batterij is volgens mij nog in orde omdat ik het probleem voor het eerst bemerkte toen die nog 32% van zijn capaciteit had en daarna verder is leeg gegaan in een normaal tempo passend bij de intensiteit van het gebruik.

Ik heb op het forum gezien dat dit een software, maar ook een hardware matig probleem kan zijn.

De iPhone is kort voor het optreden van het probleem mogelijk een beetje vochtig geworden doordat hij in mijn tas zat tijdens een heftige regenbui, maar behalve dat hij niet meer wil opladen functioneerde hij geheel naar behoren. Daarom wil ik eerst kijken of het mogelijk iets met de software te maken heeft, of toch dat de USB laden unit is aangetast door het vocht van de regen.

Ik wil, om te zien of het aan de software ligt, kijken of ik mijn iPhone kan resetten, maar de "harde reset" icm iTunes werkt niet. Dat wil zeggen, ik krijg geen iTunes logo met een usb lader in beeld. Het beeld gaat even aan op het scherm waar wordt aangegeven dat de batterij opgeladen moet worden, maar daarna wordt het weer zwart en ook iTunes reageerd niet met een pop-up. Kan het zijn dat dit niet lukt omdat de batterij bijna geheel leeg is, iig zo leeg dat de iPhone niet meer kan opstarten?

Als iemand hier iets meer van weet of een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-12-11, 13:15
Dikkembergs85 Dikkembergs85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 25
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, bij mij gaat het wel over een iphone 3g.
Gisteren stak ik deze in om op te laden, toen ik een uurtje later ging kijken hoorde ik een zoement (kortsluiting) geluid. Men iphone was zeer warm ter hoogte van de connector.
Ik heb de lader eraf gehaald, de lader zelf zag een beetje zwart, de print waar je de connector insteekt ziet er ook zwart uit en stinkt een dag nadien nog altijd naar verbrand.

Ik heb al andere opladers geprobeerd maar de iphone wil niet meer opladen.
Wat is er nu in feite kapot? En kan dit nog hersteld worden?
  #3  
Oud 23-12-11, 13:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dikkembergs85 Bekijk bericht
Ik heb de lader eraf gehaald, de lader zelf zag een beetje zwart, de print waar je de connector insteekt ziet er ook zwart uit en stinkt een dag nadien nog altijd naar verbrand.
Als het naar Ampère ruikt ben ik bang dat het een en het ander geroosterd is, helaas.
  #4  
Oud 23-12-11, 13:36
dungeon dungeon is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Purmerend
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lappo Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb een iPhone 3gs die deze week ineens niet meer op wil laden en ook niet wordt herkend door mijn pc en iTunes. De batterij is volgens mij nog in orde omdat ik het probleem voor het eerst bemerkte toen die nog 32% van zijn capaciteit had en daarna verder is leeg gegaan in een normaal tempo passend bij de intensiteit van het gebruik.

Ik heb op het forum gezien dat dit een software, maar ook een hardware matig probleem kan zijn.

De iPhone is kort voor het optreden van het probleem mogelijk een beetje vochtig geworden doordat hij in mijn tas zat tijdens een heftige regenbui, maar behalve dat hij niet meer wil opladen functioneerde hij geheel naar behoren. Daarom wil ik eerst kijken of het mogelijk iets met de software te maken heeft, of toch dat de USB laden unit is aangetast door het vocht van de regen.

Ik wil, om te zien of het aan de software ligt, kijken of ik mijn iPhone kan resetten, maar de "harde reset" icm iTunes werkt niet. Dat wil zeggen, ik krijg geen iTunes logo met een usb lader in beeld. Het beeld gaat even aan op het scherm waar wordt aangegeven dat de batterij opgeladen moet worden, maar daarna wordt het weer zwart en ook iTunes reageerd niet met een pop-up. Kan het zijn dat dit niet lukt omdat de batterij bijna geheel leeg is, iig zo leeg dat de iPhone niet meer kan opstarten?

Als iemand hier iets meer van weet of een oplossing heeft, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
Misschien werkt hij nog als je de USB conector laat vervangen. Kijk anders oven op mijn website zie profiel.
  #5  
Oud 23-12-11, 13:42
Dikkembergs85 Dikkembergs85 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dungeon Bekijk bericht
Misschien werkt hij nog als je de USB conector laat vervangen
De USB connector is waar je de lader insteekt (onderaan) ?


Hij werkte gisteren wel nog ze alleen is nu mijn battery plat dus laat ons hopen dat hij opnieuw oplaad met het vervangen van de oplaadconnector.

Weet iemand een site om onderdelen te kopen? Kan het maar proberen ...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 december 2011 om 13:43 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als het naar Ampère ruikt ben ik bang dat het een en het ander geroosterd is, helaas.
Er is inderdaad iets geroosterd want het ziet zwart en stinkt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone laad niet meer op MikeElzas iPhone algemeen 4 09-02-12 09:57
iphone 3gs laad niet meer op! miss_cutie iPhone algemeen 1 12-05-11 13:02
Iphone 3gs laad niet meer op na gebruik van autolader Cece2406 iPhone algemeen 3 10-04-11 12:40
Iphone laad niet meer (springboard programma's) SergioEdelman Jailbreak apps en thema's 2 01-04-10 21:05
iphone gevallen nu laad hij niet meer! apler iPhone algemeen 9 22-03-10 08:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:49.