iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen geluid bij bellen, wel met speaker/carkit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99409-geen-geluid-bellen-speaker-carkit.html)

coelho 22-09-11 23:54

Geen geluid bij bellen, wel met speaker/carkit
 
Ik heb mijn vrouw eind Juni voor haar verjaardag een nieuwe iPhone 4 cadeau gedaan. Zij heeft niks met mobiele telefoons, laat staan een iPhone, maar ik zag de nodige voordelen zoals calendar sharing etc.

Nu heeft ze het ding nog geen 3 maanden en sinds vandaag hoort ze niks meer als ze gebeld wordt. Mensen horen haar wel praten, maar zij hoort niemand aan de lijn. Inmiddels ben ik er achter dat zowel speaker als koptelefoon en carkit wel gewoon geluid geven, maar de ingebouwde speaker doet niks meer. Ze is er ontzettend zuinig op, gebruikt niet heel veel en heeft 'm nog nooit laten vallen, dus het lijkt me een niet te verwijten probleem.

Een korte zoektocht leverde tips op als de koptelefoon een aantal keer in/uit bewegen, deze midden in een liedje eruit halen omdat er wellicht een koptelefoonmodus was enz. Niks van dat alles. Geluid staat uiteraard hard genoeg enz.

-Iemand met een laatste tip die ik nog zou kunnen navolgen?

-Ik heb de telefoon destijds gejailbreakt (jailgebroken?). Hoe kan ik nu de meest recente Tmobile software terugzetten zodat het niet meer te zien is dat dit gebeurd is (huidige versie is 4.3.3)? Ik geloof nl. dat daar erg moeilijk over gedaan wordt als er problemen zijn.

-Hoe is Tmobile met het tijdelijk leveren van vervangende telefoons indien deze opgestuurd moet worden? Mijn vrouw moet voor haar baan bereikbaar zijn.

Hopelijk kunnen jullie helpen, al is het maar omdat ik anders bang ben dat dit eerste uitstapje naar een smartphone ook tegelijk haar laatste is...

OzzyNL 23-09-11 08:52

Waarschijnijk deHeadphone flex kapot waar je de koptelefoon insteek, zelf ook gehad.

Soms lukt het om meerdere malen je plug erin en eruit te halen zo niet opsturen.

Je kan nog proberen met aan afgeknipt oorstafje erin te gaan wil bij somige ook nog wel eens werken. (top eraf knippen anders is hij te dik)

Ik heb hem zelf opgestuurd en niet naar T-mobile want dan ben je hem wel heel lang kwijt.

coelho 27-09-11 11:06

Late reactie, ik was een lang weekend weg :)

Dank OzzyNL, dat verhaal van die headphone flex had ik ook gelezen na wat meer google werk. Op zich vreemd, aangezien mijn vrouw nooit de headphone gebruikt.

Over dat opsturen: Is het niet zo dat een apparaat van nog geen 3 maanden oud gewoon omgewisseld dient te worden ipv opgestuurd voor reparatie? Bovendien, wat is een redelijke termijn voor reparatie? Mijn vrouw heeft het toestel nodig voor haar werk (arts, dus moet bereikbaar zijn), en kan dus niet een maand wachten op een reparatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:35.