iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service iphone 4 met 4.3.5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/99422-geen-service-iphone-4-4-3-5-a.html)

Playtronic 23-09-11 13:55

Geen service iphone 4 met 4.3.5
 
Hallo,

Ik heb een iphone 4 gekocht.
Deze had bij aankoop reeds 4.3.5 geinstalleerd.
Heb hem werkend gezien voor aankoop.
Volgens de verkopen is het een simlock vrije telefoon die hij bij een Vodafone abonnement heeft gekregen.
Zelf gebruik ik ook Vodafone.

Nu heb ik mijn simkaart op maat geknipt en geplaatst maar krijg ik een "Geen Service" melding

Even in vliegtuig mode en terug gaat de telefoon wel zoeken maar komt alsnog met de "geen Service" melding.


Heeft iemand dit eerder gezien ?

Via de zoek functie kom ik niet verder...

Bomans 23-09-11 14:06

Je bent zeker dat je kaartje wel werkt, aangezien je zegt dat je het zelf geknipt hebt ...

Playtronic 23-09-11 14:37

Dat is een goede vraag, maar lastig controleren voor mij.
Ik heb niet nog een telefoon liggen waar een microsim in past.

Kan natuurlijk even snel naar de vodafone winkel gaan en een micro sim ophalen.
Echter als het dan nog niet werkt kan ik mijn 3GS ook niet meer gebuiken.
omdat daar geen micro sim in past.....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 september 2011 om 14:44 ----------

UPDATE:

Net even mijn zelf geknipte microsim in een andere telefoon geprobeert en dat werkt wel.

Dus de microsim werkt wel.

kevintj07 23-09-11 15:16

Geen service, betekent dikwijls dat hij niet simlock vrij is, 75% van de tijd ;)

Playtronic 23-09-11 15:23

hoe kan ik controleren of er een simlock op zit ?
Behalve alle verschillende kaartjes proberen?

Saturnspecial 23-09-11 16:20

Hoi Playtronic,

Bij T-mobile werkt het als volgt;
T-Mobile.nl Toestelhulp

Is een simpele oplossing en mss werkt hij ook voor vodafone omdat je zelf al zegt dat hij simlockvrij is.

Playtronic 23-09-11 17:05

geprobeerd , maar itunes geeft de melding niet.

Enige dat ik nog even kan bedenken is een defect antenne in de telefoon.
Eens even de deur uit en onder een vodafone mast gaan staan.
Als het slechte ontvangst is moet hij dan toch wel signaal oppikken...


to be continued

Playtronic 27-09-11 11:03

Ben niet in de mast geklommen :d
Maar binnen 100m van de mast nog steeds geen ontvangst.

Maar eens de antenne onder de microscoop leggen!

ballegooier 27-09-11 11:31

Als ik het zo lees begin ik toch te twijfelen aan het smilockvrije verhaal van deze telefoon. Was 'ie simlockvrij gemaakt dmv een unlocktool met jailbreak?

Playtronic 27-09-11 11:40

Volgens de verkoper is hij gekocht bij een vodafone abonnement.

Dus als er al een lock op zou zitten lijkt het mij een vodafone lock.
Zelf heb ik ook Vodafone dus dat mag dan toch het probleem niet zijn.

Is er een manier om dit te controleren?

onder algemeen/info staat het volgende:

Versie: 4.3.5 (8L1)
Aanbieder: vf nl 10.0
Model: MC603DN
Modemfirmware: 04.10.01

ballegooier 27-09-11 11:47

Tja, ik weet wel dat de verkoper heeft gezegd dat deze iPhone geen simlock heeft, en dat klinkt ook heel aannemelijk als hij hem gekocht heeft met een Vodafone abonnement. Maar of het ook werkelijk zo is, is een tweede. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zou mij er in mijn geval eerst van willen overtuigen dat het klopt wat zo'n verkoper zegt. Ik had hem gevraagd eerst een herstel actie in iTunes te doen, waar ik bij sta, om te verifiëren of hij wel echt simlockvrij is, voordat ik had gekocht. Om te zien of de iPhone geactiveerd wordt zonder verdere jailbreak etc.

-edit- Als ik het zo bekijk, heeft je iPhone wel degelijk verbinding met Vodafone (zie aanbieder info) dus hij kan op dit moment wel degelijk contact maken met het Vodafone netwerk. En je hebt nu geen jailbreak (echt zeker weten, trouwens?) dus kan er ook geen unlocktool geïnstalleerd zijn. Dus fingers crossed; het lijkt er idd op dat je toestel officieel simlockvrij is, en dat dit ook niet de oorzaak is van jouw probleem.

Playtronic 27-09-11 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 708291)
Tja, ik weet wel dat de verkoper heeft gezegd dat deze iPhone geen simlock heeft, en dat klinkt ook heel aannemelijk als hij hem gekocht heeft met een Vodafone abonnement. Maar of het ook werkelijk zo is, is een tweede. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zou mij er in mijn geval eerst van willen overtuigen dat het klopt wat zo'n verkoper zegt. Ik had hem gevraagd eerst een herstel actie in iTunes te doen, waar ik bij sta, om te verifiëren of hij wel echt simlockvrij is, voordat ik had gekocht. Om te zien of de iPhone geactiveerd wordt zonder verdere jailbreak etc.

-edit- Als ik het zo bekijk, heeft je iPhone wel degelijk verbinding met Vodafone (zie aanbieder info) dus hij kan op dit moment wel degelijk contact maken met het Vodafone netwerk. En je hebt nu geen jailbreak (echt zeker weten, trouwens?) dus kan er ook geen unlocktool geïnstalleerd zijn. Dus fingers crossed; het lijkt er idd op dat je toestel officieel simlockvrij is.

Kijk dat klink wel goed.
Heb ook al even een andere SIM kaart geprobeerd (ook Vodafone)
Dan vraagt hij wel om itunes.
Itunes verbonden en dan start de telefoon gewoon op.
Maar vervolgens krijg ik hetzelfde: "geen service"


Dus het lijkt erop dat er geen SIMlock/jailbreak op zit alleen nog het probleem dat hij op "geen service" staat.
Dus eigenlijk geen ontvangst heeft.

Ik wacht nog op mijn bestelde schroevendraaier.
Dan kan ik even naar de antenne kijken.

Heb al van een aantal mensen gelezen dat de stekker van de antenne los was geschoten in de telefoon.

Playtronic 28-09-11 08:22

Heb inmiddels ook even een KPN SIM geprobeerd.
Maar deze geeft ook " geen service"

Rubenn1992 28-09-11 09:12

De iphones die in Nederland worden verkocht zijn sowieso simlockvrij. Ook t-mobile verkoopt sinds 4.2.1 uit is ook simlockvrije. Dit betekend dat of de antenne kapot/beschadigd is, of het is gewoon geen nederlandse iphone..
Wat ook altijd geen kwaad kan is een software herstel in iTunes

Playtronic 28-09-11 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubenn1992 (Bericht 708451)
De iphones die in Nederland worden verkocht zijn sowieso simlockvrij. Ook t-mobile verkoopt sinds 4.2.1 uit is ook simlockvrije. Dit betekend dat of de antenne kapot/beschadigd is, of het is gewoon geen nederlandse iphone..
Wat ook altijd geen kwaad kan is een software herstel in iTunes

Antenne kan ik natuurlijk laten vervangen,
maar als het geen nederlandse iphone is zin er dan nog opties?

Playtronic 29-09-11 22:16

weer een stapje verder hoop ik.

Het blijkt nu wel een Nederlandse T-mobile telefoon te zijn.
Eerst via Unlocker. opgevraagd welke simlock er op zou zitten.

Die geven aan dat het Vodafone duitsland is.
Echter via Vodafone.DE en de Appleservice in DLD blijkt het toch een nederlandse T-mobile phone te zijn. (van 03-2011) dus er zit nog gewoon garantie op.

Alleen nu heb ik natuurlijk het probleem dat ik niet de 1e eigenaar ben en dus geen aankoop nota kan overleggen.

Gaan ze bij T-mobile het toestel nog repareren?
Of moet kan direct bij Apple aankloppen?

jandevoer 30-09-11 22:47

weet wat je doet bij openschroefen van je iphone 4 .

voor je het weet heb je geen Wi-Fi verbinding meer en geen gps signaal, er zitten zeer kleine onderdelen in die als je gaat schroefen zo wegspringen , die vind je dan nooit meer terug...
probeer eens te jailbraeken en dan ultrasnow te instaleren werkt ebij mij ook nadat ik geen service melding had gekregen

Playtronic 30-09-11 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jandevoer (Bericht 708976)
weet wat je doet bij openschroefen van je iphone 4 .

voor je het weet heb je geen Wi-Fi verbinding meer en geen gps signaal, er zitten zeer kleine onderdelen in die als je gaat schroefen zo wegspringen , die vind je dan nooit meer terug...
probeer eens te jailbraeken en dan ultrasnow te instaleren werkt ebij mij ook nadat ik geen service melding had gekregen

Klinkt goed ,m aar heb jij ook SW versie 4.3.5 en baseband 04.10.01 ??

Ik heb begrepen dat bij deze combinatie alleen een IMEI unlock nog gaat werken ( of wachten op ios5)

Edwin67 30-09-11 23:03

Bij mij was het volgende het geval...
Bij providerkeuze stond de automatische keuze niet aan.
T lijkt te simpel, maar wat als het werkt?!
Succes

Playtronic 30-09-11 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin67 (Bericht 708979)
Bij mij was het volgende het geval...
Bij providerkeuze stond de automatische keuze niet aan.
T lijkt te simpel, maar wat als het werkt?!
Succes

Kijk ik net even in deze instellingen staat er zowaar Tmobile.nl bij.
Dat is nog niet eerder gebeurt.

echter toen ik deze aanklikte gaf hij de melding: het gekozen netwerk is niet langer beschikbaar kies .........

even mee spelen nog.
Misschien dan toch maar eens een nieuwe antenne plaatsen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.